Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

"3. Köprü Kaçak Demiştik; Haklı Çıktık!"

29 Mayıs 2013 tarihinde temeli atılan 3. köprüyle ilgili gelişmelere yönelik bir açıklama da TEMA'dan geldi: "Bu durum bir kez daha gösteriyor ki, bölgesel ve hatta ülkesel öneme sahip bu kadar geniş çaplı bir proje, plansız, ÇED’siz ve kaçak olarak yapılamaz".

yapi.com.tr
"3. Köprü Kaçak Demiştik; Haklı Çıktık!" Uskumruköy'deki 3. köprü viyadük çalışmaları

Türkiye Erozyonla Mücadele, Ağaçlandırma ve Doğal Varlıkları Koruma Vakfı (TEMA) tarafından yapılan yazılı açıklamada, 'İstanbul’un Anayasası' olarak nitelendirilen 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı’nda yer almayan ve Çevresel Etki Değerlendirme (ÇED) Raporu olmayan 3. köprü güzergâhının Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından değiştirildiği kaydedilerek, "Buna göre, köprünün 1/1.5000 ölçekli Nazım ve 1/1.000 ölçekli Uygulama İmar Planı iptal edilerek yeni güzergaha göre tekrar yapılacak. Bu durum bir kez daha gösteriyor ki; bölgesel ve hatta ülkesel öneme sahip bu kadar geniş çaplı bir proje; plansız, ÇED’siz ve kaçak olarak yapılamaz!" denildi.

3. köprü, esastan da usulden de yanlış!

"İstanbul 1/100.000 ölçekli Çevre Düzeni Planı Raporu’nda, 1. ve 2. köprülerin kent makroformu (şekli) üzerindeki olumsuz etkileri ortaya konulmuş ve kentin kuzeye doğru gelişmemesi gerektiği açıklanmıştı. Hatta rapor, 3. köprüyü İstanbul ulaşımı için tehdit olarak değerlendiriyordu" görüşüne yer verilen açıklamanın devamında şu değerlendirmelere yer veriliyor:

"Buna rağmen uyulması zorunlu olan planın tüm kararları hiçe sayılarak; plana, şehircilik ve planlama ilkelerine aykırı şekilde, 'ilave boğaz geçişleri alt ölçekli planlarda değerlendirilecektir' notu eklendi.

Onaylanan 1/25.000 ölçekli İstanbul İli Kuzey Marmara Otoyolu Nazım İmar Planı incelendiğinde ise ilgili plan kararlarının geliştirilmediği, sadece harita üzerine yol izlerinin işlendiği görüldü. TEMA Vakfı olarak defalarca, yapılan işlemlerin kesinlikle planlama olmadığını; aynı zamanda uyulması zorunlu olan 1/100.000 ölçekli plana da aykırı olduğunu belirttik. Uyarılarımıza rağmen, 3. köprünün inşaatı yüz binlerce ağaç keserek ve İstanbul’un kuzey ekosistemlerini yok edecek şekilde başlatıldı. Şimdi karşılaştığımız 3. köprünün güzergahının değişmesi ve imar planlarındaki revizyon; bölgesel ve hatta ülkesel ölçekte öneme sahip bir projenin plansız ve ÇED’siz yapılmaya çalışılmasının sonucudur. Peki bu durumda kesilen yüz binlerce ağacın, yok edilen doğal yaşamın açıklaması nedir?

Gelecekte nasıl bir Türkiye hayal ediyoruz?

3. Köprünün güzergâhının inşaat başladıktan bir buçuk ay sonra değişmesi; ülkenin kaderini ilgilendiren büyük projelerin planlamalarında en başından itibaren yaşanan eksikliklerin göstergesidir. TEMA Vakfı olarak, 3. Köprü meselesini sadece İstanbul’un ulaşımı ile ilgili bir konu olarak değil, gelecekte nasıl bir Türkiye hayal ettiğimizle ilişkili olarak görüyoruz. İstanbul, hızlı bir mekansal dönüşüm süreci ile birlikte çok ciddi kentsel sorunlarla boğuşuyor. 3. Köprü’nün yanı sıra, yine plansız yapılan 3. Havaalanı, Kanal İstanbul gibi projelerle; kentsel sorunlar derinleştiriliyor ve İstanbul’un kuzey ekosistemi yok ediliyor".

http://www.yapi.com.tr/haberler/3-kopru-kacak-demistik-hakli-ciktik_110588.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!