3. Köprü'den Hazine Çıktı, Ama...
3. Köprünün Bağlantı Yolları Belli Oldu!
3. Boğaz Köprüsü'nün İnşaatında...
3. Boğaz Köprüsü'nün Kuleleri Eşitlendi
İşte 3. Boğaz Köprüsü'nden...
3. Köprünün Yolu da Hazırlanıyor!
"Biz Nerede Yaşayacağız?"
Garipçe Köyü'nde 'Üçüncü Köprü'...
3. Boğaz Köprüsü'nde Yolun...
İşte 3. Köprünün Son Hali!
3. Köprüde Kuşlar da Tehlikede!
Resmen Açıklandı: 2,7 Milyon...
3. Köprü için Ormana 28 Tesis!
İşte 3. Köprüye İlişkin İmar Planı!
Rant mı, Nefes Almak mı?
İstanbul'un En Eski Köyünde...
3. Köprü için Ağaç Kesimine Tepki!
3. Köprünün Ayakları Ortaya Çıktı
‘Yavuz’a 2.3 Milyar Dolar
3. Köprünün Geleceği Bu Rapora Bağlı
"3. Köprü'ye Faiz Lobileri İçin ÇED"
Göletler Kurutuluyor, Ağaçlar Kesiliyor!
Uzaydan 3. Köprü!
İşte Köprülerin Bakımı için...
3. Köprüde Foto Safari
Dramatik Bir 'Çevre' Hikayesi; ÇED
Adliyede 3. Köprü Protestosu!
3. Köprüyle İlgili Suç Duyurusu!
"3. Köprüde Kara Mizah"
"3. Köprü Güzergahındaki Sapmalar...
"3. Köprü Kaçak Demiştik; Haklı Çıktık!"
İşte 3. Köprünün Değişen Planı
3. Köprü‘yü de içine alan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin değiştirilen güzergahı ortaya çıktı.
3. Köprü’yü de içine alan Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin güzergahının ihaleden sonra değiştirilmesi Türkiye’nin gündemine yerleşti. Projenin neden değiştirildiği yönünde çeşitli söylentiler ortaya atılırken, kimileri de onaylanmamış bir projenin iptal edilmesi gerektiğini ortaya attı.
Başbakan Recep Tayyip Erdoğan’ın İstanbul’un fethinin yıldönümü olan 29 Mayıs 2015’e kadar yetiştirilmesini istediği 3. Köprü‘nün de içinde olduğu söz konusu projenin değiştirilmemiş ilk hali ortaya çıktı. Dünya Gazetesi’nin haberine göre Mahmutbey’deki İSTOÇ‘un oradan başlayan ve kuzeye doğru ilerleyip Odayeri’nden doğuya yönelen ve Garipçe-Poyrazköy arasına kurulan köprü ile Anadolu yakasına ulaşan, orandan da güneyde Reşadiye’ye inen ve güneyde Paşaköy’e, batıda ise Çamlık’a uzanan projenin 4 noktasında değişiklik yapıldı. 3 gerekçe gösterildi Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı yetkilileri, 4.5 milyar liralık bir yatırımla tamamlanmış olacak Kuzey Marmara Otoyolu Projesi’nin söz konusu 4 noktasında değişiklik yapma nedenlerini anlattı.Bakanlık yetkilileri, projenin güzergah seçiminde 3 önemli noktaya dikkat ettiklerini ileri sürdü. Buna göre Belgrad Ormanları ve Fatih Ormanları‘nın zarar görmemesi gerekçe gösterilerek, yol daha kuzeydeki bir noktaya çekildi ve ormanlık alanın dışına alındı. Yetkililerin verdiği bilgiye göre Polonezköy Milli Parkı‘nın zarar görmemesi gerekçesiyle de güzergahta düzeltme yapıldı. Bakanlık yetkilileri, yaptığı açıklamada, doğal yapının, bentlerin ve göletler ile havzalarının zarar görmemesi için de viyadük sayısını artırdıklarını ileri sürdüler. Yapılan değişiklikle, bir yönde, 15 kilometre uzunluğunda 37 tane viyadük, öbür yönde 30 kilometre ve toplam 74 tane viyadük planlandığı vurgulayan yetkililer, toplam 30 kilometrelik yolun yarısının viyadükle geçildiğini kaydettiler. Yetkililer, “Viyadükle yolu götürmek pahalı bir sistem. Niye bunu tercih ediyoruz? Doğa tahrip olmasın, havzalarımız, su kaynaklarımız zarar görmesin, bunun için titizlik gösteriyoruz” savunması yaptı. 5 katı ağaç dikilecek Yetkililer, bölge üzerinde 480 hektarlık bir alanın yola gittiğini, bu yolun üzerinde bulunan ağaçların tutarının yüzde 1.4 nitelikli ağaç, diğerlerinin makilik olduğunu söyledi. 200 bin civarında ağacın yerinin değiştirilmesi gerektiğini kaydeden yetkililer, “Orman ve Su İşleri Bakanlığı‘nın bir şartı var. Bu projeye olur verirken, yüklenici firmayla bir sözleşme imzaladı. 480 hektara karşılık bin 400 hektarlık gösterilen 6 tane noktada dikim yapılacak, yani en az 5 katı yeni ağaç dikilecek” dedi.Projenin ÇED’e tabi olmadığını,ÇED olmaması bu projenin çevreye duyarsızlığı içerisinde yapılacağı anlamına gelmediğini kaydeden yetkililer, burada ekolojik köprü yapılacağını bildirdi.
|