Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU

3. Boğaz Köprüsü'nde Yolun Yarısına Gelindi!

3. Boğaz Köprüsü Projesi'nde, yaklaşık 3 bin 500 personel ve bin 50 iş makinesiyle yürütülen çalışmaların yüzde 50'si tamamlandı.

yapı.com.tr/AA
3. Boğaz Köprüsü'nde Yolun Yarısına Gelindi!

3. Boğaz Köprüsü Projesi'nde, yaklaşık 3 bin 500 personel ve bin 50 iş makinesiyle yürütülen çalışmaların yüzde 50'si tamamlandı.

"Karadan itibaren 155'inci metreye gelmiş durumdayız"

İstanbul, 3. köprü ve bağlantıları yolları, ana gövdenin tamamında, viyadük ve tünellerde çalışmaların sürdürüldüğünü anlatan Karayolları 1. Bölge Müdürü İsmail Kartal, şunları söyledi:

"Her 4 ayağın tamamında çalışmalar var. Her birinde günde ortalama 2-2,5 metre bir beton imalatımız söz konusudur. Bugün geldiğimiz noktada karadan itibaren 155'inci metreye gelmiş durumdayız. Çalışmaların yüzde 50'sini tamamlamış, yani geçmiş durumdayız. Köprümüz bağlantı yollarıyla birlikte 2015 yılında bitirilmesini hedefliyoruz. Köprümüzü Hyundai firması yapmaktadır. Yine malzemelerin bir kısmı yurt dışı ağırlıklı olmakla birlikte diğer imalatların tamamı Türkiye'den sağlanmaktadır. Çok büyük bir proje. Bağlantı yolları, viyadükler, tüneller var. Köprümüzün geçiş ücreti 3 dolar olacak."

"Köprüde dekoratif aydınlatma olacak"

Kartal, köprüde yaklaşık 3 bin 500 civarında personelin, bin 50 civarında iş makinesiyle 24 saat mesai yaptığını belirterek, sözlerini şöyle sürdürdü:

"Köprüde, Boğaziçi ve Fatih Sultan Mehmet köprülerindeki gibi dekoratif aydınlatma olacak. Bu köprümüzü diğer köprülerden farklı kılan en büyük özelliği, bu alanda dünyada bir ilk oluşudur. Köprü, tasarımı, şerit girişi ve kulelerin yüksekliği itibariyle dünyada bir ilktir. Kulelerin ortalama boyu 320 metredir. Garipçe tarafındaki kesim 322, Poyrazköy kesimindeki 318 metredir. Ortalama tünel yüksekliğimiz 320 metredir. 4 gidiş, 4 geliş ayrıca 2 demiryolu hattı bulunmaktadır. 10 şeritli bir platform söz konusudur. Eğik askılı ve eğik gergili iki yapının birleşiminden oluşan bir tasarımdır. Bu durum itibariyle dünyada bir ilk olma özelliğini taşımaktadır."

Karayolları 1. Bölge Müdürü Kartal, depreme dayanıklı bir köprü inşa ettiklerini vurgulayarak, bu tür köprülerin rüzgar ve deprem yükü esasına göre tasarlandığını kaydetti. Kartal, köprünün 2 bin 475 yılda olası bir depreme karşı stabil halde ayakta duracağını vurguladı.
 

http://www.yapi.com.tr/haberler/3-bogaz-koprusunde-yolun-yarisina-gelindi_115785.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!