3. Köprü’ye ÇED Yolu Gözüktü
3. Köprü Ayaklandı!
‘Yavuz’un Boyu 198 Metre Oldu
Kuzey Ormanları’nın Son Durumunu...
3. Köprü Havadan İşte Böyle Görüntülendi
3. Köprü Bağlantı Yolunda İnşaat Durdu
İşte 3. Köprüden Son Görüntüler!
"3. Köprü Güzergahında da...
Çiller'in 3. Köprü İsteğine...
3. Köprünün Güzergâhı Değişecek mi?
3. Köprü'den Hazine Çıktı, Ama...
3. Köprü için 2.3 Milyar Dolar Finansman
3. Köprünün Bağlantı Yolları Belli Oldu!
3. Boğaz Köprüsü'nün İnşaatında...
Bilim İnsanları Uyardı: Bunlar...
3. Köprü İnşaatında Korkutan Kaza
3. Köprü Barajları Etkileyecek mi?
3. Köprü Bittiğinde İstanbul'u...
'Hazine 3. Köprü için İmza Atmıyor'
3. Köprü Katliamı: Sevgililer...
Üçüncü Köprüde 3 İşçi Hayatını Kaybetti
3. Köprü Yolunda 8 Engel!
3. Köprü Yeni Sanayi Bölgeleri Yaratıyor
3. Boğaz Köprüsü'nün Kuleleri Eşitlendi
Üçüncü Köprüye 'Kimyasal Ayak'
Mesire Yerinde Yeşil Katliamı
Burası 1 Ay Önce Ormanlık Alandı!
İşte 3. Boğaz Köprüsü'nden...
3. Köprünün Yolu da Hazırlanıyor!
"Biz Nerede Yaşayacağız?"
3. Köprünün Ayakları Hızla Yükseliyor
Garipçe Köyü'nde 'Üçüncü Köprü'...
'Vaatlerin Değil Taleplerin...
3. Boğaz Köprüsü'nde Yolun...
Boğaziçi Köprüsü'nün Şekli Değişiyor
Köprü ve Otoyol Gelirleri Açıklandı
İstanbul'un İki Köprüsünde...
Üçüncü Köprünün Bağlantılı...
İşte Kuzey'de Son Durum!
Kadir Topbaş'tan Boğaziçi...
3. Köprü İnşaatından Son Görüntüler
3. Köprüde Kuşlar da Tehlikede!
3. Köprü için Ormana 28 Tesis!
İşte 3. Köprüye İlişkin İmar Planı!
İstanbul'un En Eski Köyünde...
3. Köprü için Ağaç Kesimine Tepki!
3. Köprünün Ayakları Ortaya Çıktı
3. Köprünün Geleceği Bu Rapora Bağlı
"3. Köprü'ye Faiz Lobileri İçin ÇED"
Uzaydan 3. Köprü!
"3. Köprü ile Ormanların Yüzde...
3. Köprüde Şaşırtan Bilirkişi Raporu!
3. Köprüde Foto Safari
3. Köprü için Ağaç Kesimi Hızlandı!
Adliyede 3. Köprü Protestosu!
3. Köprüyle İlgili Suç Duyurusu!
"3. Köprüde Kara Mizah"
Gürsel Tekin'den 3. Köprü...
İşte 3. Köprünün Değişen Planı
İşte 3. Köprünün Son Hali!
3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nda çalışmalar tüm hızıyla devam ediyor. Köprünün ayakları 90 metreyi geçti.
Cumhurbaşkanı Abdullah Gül, TBMM Başkanı Cemil Çiçek ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan 'ın katılımlarıyla 29 Mayıs 2013'de temeli atılan Sarıyer'in Garipçe Köyü ile Beykoz'un Poyrazköy arasında yer alan, 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu'nun (Odayeri-Paşaköy arası ve bağlantı yolları) yapımı çalışmaları ile Asya ve Avrupa yakasındaki viyadüklerin yapım çalışmaları aralıksız sürüyor.
DHA'nın haberine göre, çoğunluğu Türk mühendislerin görev yaptığı şantiyede aralarında Japonların da bulunduğu yabancı mühendisler de buluyor. Hummalı bir çalışmanın sergilendiği köprü ayaklarında sürekli beton dökümü gerçekleştirilerek günde 2-3 metre yükselmesi sağlanıyor. Bir kule ayağında 65 işçi çalışıyor. Köprüde her iki yakada ayakların uzunluğu 90 metreyi geçmiş bulunuyor. Yap-İşlet-Devret modeliyle ihalesi yapılan Kuzey Marmara Otoyolu (3.Boğaz Köprüsü dahil) Odayeri-Paşaköy (3.Boğaz Köprüsü dahil) kesimi için 15 Mayıs 2013 tarihinde sözleşme imzalandı. Proje kapsamında yer alan 3. Boğaz (Yavuz Sultan Selim) Köprüsünün 2015 yılı içinde tamamlanarak trafiğe açılması hedefleniyor. 3.Boğaz Köprüsü 58.4 metrelik tabliye genişliği ile dünyanın en geniş, 1408 m ana açıklığı ile üzerinde demiryolu geçişi olan dünyanın en uzun ve 320 m kule yüksekliği ile dünyanın en yüksek kulesine sahip köprüsü olacak. Ağaçları 3 yılda dikeriz Karayolları Genel Müdürlüğü'nden yapılan açıklamada, 3. Boğaz Köprüsü ile ilgili ayrıca şu bilgilere yer verildi: "Ülkemizin en büyük kenti olan İstanbul, gerek günlük şehir içi seyahatlerinin, gerekse kıtalararası transit geçişlerin % 87'ler mertebesinde karayolu ile sağlanmasından dolayı trafik açısından büyük yoğunluk yaşamaktadır. Asya ve Avrupa arasındaki karayolu taşımacılığının yükünü çeken Boğaziçi ve FSM Köprülerinden günde 600 bin otomobil eşdeğeri araç geçmektedir ki, bu sayı köprülerin planlanmış kapasitelerinin 2,5 katını bulmaktadır. Gün içinde köprü üstünde trafiğin yoğun olduğu saatler giderek artmakta ve yine köprülere ulaşımı sağlayan çevreyollarındaki araç kuyrukları nedeniyle karşıdan karşıya geçiş süreleri saatleri bulmaktadır. Eşzamanlı olarak zaman ve yakıt kaybı, transit yük taşımacılığının kesintiye uğraması, sürücülerin seyahatlerinin çileye dönüşmesinin ekonomik ve sosyal açıdan olumsuz sonuçları ortaya çıkmaktadır. Ayrıca kapasite üstü trafik taşımaları, mevcut boğaz köprülerinin servis ömürlerinin kısalmasına neden olmaktadır. Tüm bu verilerin yanı sıra yapılan projeksiyonlar doğrultusunda nüfus, kişi başına düşen otomobil ve yolculuk sayısı gibi veriler de değerlendirildiğinde; İstanbul Boğazı üzerinde üçüncü bir köprüye duyulan ihtiyaç açıkça ortaya çıkmaktadır. Bu ihtiyaçtan yola çıkılarak, İstanbul'un kentiçi ve mevcut boğaz köprülerindeki trafik yoğunluğunun azaltılması, araçların kesintisiz, güvenli ve konforlu geçiş yapmaları, transit yük taşımacılığı yapan kamyonların şehir içi trafiğine girmeden transit geçişlerinin sağlanabilmesi amacıyla, aynı zamanda şehir içi ve ulusal demiryolu ağına entegre bir demiryolu geçişini içeren 3.Boğaz Köprüsü'nün de dahil olduğu Kuzey Marmara Otoyolunun yapımına karar verilmiştir. Köprü geçişi ve otoyol güzergahına karar verilirken yeşil alanlar en az zarar görecek şekilde koridor belirlenmiş, doğaya verilecek zararı minimuma indirebilmek açısından güzergah tünel ve viyadüklerle donatılmıştır. Güzergah üzerinde kalan ağaç sayısının 5 katı kadarı Orman Bölge Müdürlüğünün göstereceği alanlara önümüzdeki 3 yıl içinde dikilecek olup, ayrıca Güzergah üzerinde yaban hayatının kesintiye uğramaması için ekolojik köprü de yer alacaktır." 3'ÜNCÜ BOĞAZ KÖPRÜSÜ TEKNİK BİLGİLER Orta Açıklık : 1,408 m Kenar Açıklıklar : 378 m + 378 m Toplam Uzunluk : 2,164 m Kule Yüksekliği (Zeminden) : 321,91 m (Avrupa), 317,91 m (Asya) Kule Yüksekliği (Tabliyeden) : 255,41 m Tabliye Genişliği : 58.40 m (2x4 Otoyol + 2x1 Demiryolu) Tabliye Yüksekliği : 5.5 m Kablo Sistemi : Hibrid (Gergin Eğik Askı + Asma) Ana Kablo Orta Açıklık; Ana Kablo Çapı : 68 cm. Ana Kablo Büklüm Sayısı : 113 adet Büklüm İçindeki Tel Sayısı : 127 adet Yan Açıklık; Ana Kablo Çapı : 70 cm. Ana Kablo Büklüm Sayısı : 122 adet Büklüm İçindeki Tel Sayısı : 127 adet Ana Kablo Mukavemeti : 1,770 Mpa Askı Kablosu : 68 adet Askı Kablo Mukavemeti : 1,440 Mpa Eğik Askı Kablosu : 176 adet Eğik Askı Mukavemeti : 1,860 Mpa Çelik Tabliye Segmenti : 56 adet |
-
Bu kopru hakikaten Turkiye ye cag atlatir.isteyenler ve istemeyenlere aldirmadan devam.dunya haritasina baktiginiz zaman verilmis en mukemmel karar oldugunu anlarsiniz.kendi dusuncelerinizde aptal edilmekten kendinizi kurtarin .sarih bir kararla hava alanina bakin. ne guzel bir karar degilmi? YANITLA