Artan Kamu Yatırımlarıyla...
"Tarihin En Büyük İmar Suçlarından...
Kanal İstanbul ve 3. Havalimanı...
3. Havalimanı İnşaatındaki...
İstanbul’da 'Çılgın' Projelerle...
3. Havalimanı Projesi Krizine...
İşte 3. Boğaz Köprüsü'nden...
"3. Havalimanına Tek Çivi...
3. Köprünün Yolu da Hazırlanıyor!
3. Havalimanına 150 Milyon...
Garipçe Köyü'nde 'Üçüncü Köprü'...
"3. Havalimanı 'Şaibeler'...
3. Havaalanı için Acil Kamulaştırma...
TAV'a 3. Havalimanı Dopingi!
"Hedefte Köprü ve Havaalanı Var"
3. Havalimanı'na Hesapta Olmayan Engel!
3. Boğaz Köprüsü'nde Yolun...
"Yeni Kent Alanları Arsa Fiyatlarını...
3. Havalimanı için Yeni Şirket Kuruldu
"Su Havzalarımız Kent İçi...
3. Köprüde Kuşlar da Tehlikede!
3. Havalimanı İnşaatı için...
Alemdağ Caddesi'ne Üsküdar...
İstanbul'un En Eski Köyünde...
3. Köprü için Ağaç Kesimine Tepki!
3. Havalimanı Madene Tosladı
‘Yavuz’a 2.3 Milyar Dolar
3. Köprüde Foto Safari
3. Havalimanının Arazisi Verilmedi
İşte 3. Havalimanı için Düşünülen...
Adliyede 3. Köprü Protestosu!
3. Köprüyle İlgili Suç Duyurusu!
"3. Köprüde Kara Mizah"
Garipçe Köyünün Gecekondu Yalıları!
Dünyanın 4. Büyük Köprüsü!
"3. Havalimanı Gecikecek"
3. Havalimanı ve 3. Köprü Bu Bölgeleri Etkileyecek!
TSKB Gayrimenkul Değerleme Genel Müdürü Makbule Yönel Maya, 3. havalimanı ve 3. köprü projelerinin çevre lokasyonlara etkilerini inceledi.
3. Havaalanı proje alanının belirlenmesindeki en önemli etmenlerden biri de Kuzey Marmara Otoyolu olarak gösterilmektedir. 2012 yılı Mayıs ayında ihale edilen Kuzey Marmara Otoyolu’nun ilk etabı İstaş Astaldı ortaklığı tarafından kazanılmış olup, çalışmalarına başlanan projenin 2015 yılı itibari ile tamamlanması planlanmaktadır. Bu tarih aynı zamanda 3. Havaalanının faaliyete geçeceği tarih olarak belirtilmektedir.
İstanbul’a kurulması planlanan 3. Havaalanı ve havaalanı ile birlikte hayata geçirilmesi planlanan yeni şehir projesi, Avrupa Yakası’nda konumlu olan Arvavutköy ilçe sınırları içerisinde yer almaktadır. İlçenin Karadeniz kıyısında yer alan ve Yeniköy’den Akpınara doğru uzanan taş ocakları mevkii havaalanı projesine yer sahipliği yapacak olup, yenişehir proje alanlarının ise havaalanının güneyine doğru uzanması planlanmaktadır. Yer seçiminde bu bölgenin tercih edilmesinin en önemli nedeni olarak 3. Boğaz Köprüsü ve Kuzey Marmara Otoyolu gösterilmektedir.Yeniköy’ün bir bölümü, Tayakadın, Baklalı Boyalık köylerini, Hadımköy’ün bir bölümünü içerisine alan proje alanları; çevresinde yer alan Karaköy, Durusu gibi bölgelerin de gayrimenkul piyasasını etkilemiş ve söz konusu bölgelerde arsa satışlarında geçen sene ile kıyasla %40-50 seviyelerinde artış yaşanmıştır. Proje alanı içerisinde yer alan bölgelerde bu artış %100-130 seviyelerine de çıkabilmektedir. 3. havalanı projesi ve havaalanı ile gelişmesi beklenen yeni şehir projesi için İstanbul’un mevcut kentsel gelişim yönünün aksine; İstanbul’un kuzeyinde yer seçimi yoluna gidilmiştir. İstanbul’un 535 bin hektarlık yüzölçümünün 240 bini, ormanlık alan olup, bu alanın büyük kısmı, şehrin kuzeyinde yer almaktadır.Çevresel sürdürülebilirlik ilkeleri doğrultusunda, Avrupa Yakası’nda; Kemerburgaz, Bahçeköy, Kilyos, Demirciköy, Rumelifeneri, Zekeriyaköy ve Büyükçavuşlu’da, Anadolu Yakası’nda ise Şile Merkez ve Alacalı Köyü çevresi, Riva, Ömerli ve Alemdağ’da gelişimi ve yoğunluğu denetim altında tutulacak alan kararı yer almaktadır. Bunun en önemli sebebinin doğal eşikler (su havzası, orman alanı vs.) olduğu düşünülmektedir. Çevre düzeni planına ilişkin plan notları incelendiğinde 3. Havaalanı bölgesinin planlandığı alanın doğal eşiklere sahip olması nedeni ile gelişimi ve yoğunluğu denetim altında tutulması gereken bölgede yer aldığı görülmektedir.3. Havaalanı proje alanı olarak gösterilen Tayakadın mevkii mevcut durum itibari ile orman ve su havzaları ile niteliksiz konut yerleşimlerinin görüldüğü bir bölge olarak karşımıza çıkmaktadır. İstanbul'un köyleri arasında yerini alan Tayakadın mevkii, 3. Havalimanına ev sahipliği yapacağının açıklanması ile yatırımcıların gözdesi haline gelmiş olup, arsa fiyatlarında artışlar olduğu görüşmüştür. Proje alanına en yakın yeni gelişim alanı olarak alanın güneyinde yer alan Kemerburgaz Göktürk mevkii gösterilebilir. Nitekim Göktürk’ün İstanbul’un Kuzey batısında kentsel gelişimi başlatan yeni yerleşim alanlarından biridir. Mevcut durum itibari ile kent merkezine yakın konumda olmasına rağmen merkez ile entegrasyonunda kopukluk görülen Göktürk bölgesi genel olarak özel araçlar ile ulaşımın sağlandığı bir yerleşim olarak dikkat çekmektedir. Bu yerleşim alanı ile kent merkezi arasında ulaşım bağlantılarını sağlayacak herhangi bir raylı toplu taşıma sistemi, metro veya metrobüs hattı bulunmamaktadır. Bölge mevcut durum itibari ile sakin yaşamı ve orman havası ile üst gelir grubunun tercih ettiği bir bölge olarak dikkat çekmektedir. 3. Havaalanı projesi ile birlikte bölgede oluşacak alt ölçekli kent merkezi olgusunun Göktürk Bölgesi’ni de canlandıracağı, Göktürk’ün mevcut durumuna göre daha merkezi bir lokasyona sahip hale gelmesini sağlayacağı düşünülmektedir. İstanbul'da kaçak yapılaşmanın yoğun olduğu bölgelerin başında yerini alan Arnavutköy de, 3.Havalimanı'na yakınlığı ve 3. Köprü'nün bağlantı yollarının üzerinde yer almasıyla dikkat çekmektedir. Bölgede arsa fiyatlarında son zamanlardaki artışlar dikkat çekicidir. 3. Köprü'nün geçeceği güzergah üzerinde yer alan Sarıyer de son dönemde prim yapan yerler arasında yerini almaktadır. İstanbul deprem haritasında en sağlam bölge olarak görülen Sarıyer, güvenlik ve lüksü bir arada isteyenler için İstanbul'un tercih edilen en önemli ilçelerinden biri olarak ön plana çıkmaktadır. Özellikle Zekeriyaköy-Uskumruköy bölgesi, imar çalışmalarının başlaması ve tünel inşası sonrasında popülaritesini arttırmıştır.3. Köprünün Anadolu yakasındaki ayağında yer alması planlanan Poyrazköy, eski bir balıkçı köyü. Köyde yer alan araziler geçmişte m2'si 80 TL'den satılırken şimdi fiyat m2'de 150 TL'lere kadar ulaşmış durumdadır. 3.Köprü'nün geliştireceği bölgeler arasında yerini alan Sancaktepe'de de arazi fiyatları son yıllarda bölgede artış gösteren konut projeleri nedeniyle zaten yükselme eğilimindeydi. Köprünün güzergahı üzerinde olması bölgenin önemini biraz daha artırmış durumda. Öyle ki geçmişte arazi m2 fiyatları 75-80 TL iken şimdi fiyatlar 140-160 TL'ler arasında değişiyor.Üçüncü köprü ve üçüncü havalimanının yakınlarında yer alan bu bölgelerin ulaşımlarının çok daha kolaylaşacak olması nedeniyle daha da değerleneceği düşünülmektedir. Bölgede metrekare fiyatları projeler açıklanmadan önceki rakamlardan neredeyse iki katı oranında artmış durumdadır.
|