'Üçüncü Köprü'nün Otoyol İhalelerine...
Üçüncü Köprüye Giden Yollar Ortaya Çıktı
İşte 3. Boğaz Köprüsü'nden...
3. Boğaz Köprüsü'nde Yolun...
İmarı Yok, Haberi Var!
"Herşeyi Çevreye Odaklarsak,...
İşte 3. Köprüye İlişkin İmar Planı!
Rant mı, Nefes Almak mı?
3. Köprünün Geleceği Bu Rapora Bağlı
Göletler Kurutuluyor, Ağaçlar Kesiliyor!
"3. Köprü ile Ormanların Yüzde...
3. Köprüde Şaşırtan Bilirkişi Raporu!
Gürsel Tekin'den 3. Köprü...
"Çevreye Verilen Zararın Bedelini...
Üçüncü Köprü'de Ne Değişecek?
3. Köprüye Bisikletli Protesto
Mikrofonda Projeler: Gezi’den...
Üçüncü Köprüde Beton Dökülüyor
Köprü ve Otoyollardan 317...
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'...
3. Köprüyü Kim Yapacak?
İşte Boğaziçi Köprüsü’nün Yeni Hali!
Üçüncü Köprünün Temeli Atılıyor!
Üçüncü Köprü Traşı
Üçüncü Köprü İşte Böyle Yapılıyor!
Üçüncü Köprü İnşaatı Tüm Hızıyla Sürüyor
Üçüncü Köprünün Temelleri Bugün Atılıyor
İstanbul Boğazı'na inşa edilecek 3. köprünün temeli İstanbul'un fethinin 560. yıl dönümünde atılıyor. Bugün gerçekleştirilecek törene Cumhurbaşkanı Gül ve Başbakan Erdoğan da katılacak.
İstanbul Boğazı'na inşa edilecek 3. köprünün yapımını da içeren ''Kuzey Marmara Otoyolu Projesi'nin Odayeri-Paşaköy Kesimi''nin temelleri, İstanbul'un fethinin 560. yıl dönümünde Cumhurbaşkanı Abdullah Gül ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan'ın da katılacağı törenle atılacak.
Koreliler yapacak Proje hakkında bilgi veren Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, ihaleyi alan ortak girişim grubunun Korelilerle anlaştığını belirterek, "3. köprünün temelden üstteki kısmını yani kuleleri, tabliyeleri, kabloları, askı halatları dahil Koreli firma Hyundai ve SK firmalarıyla anlaştılar. Koreliler şu anda şantiyede çalışıyorlar. Firma, temellerin kazılarını tamamladı. Temel kotu, zemin seviyesine geldiğinde kayar kalıpla beton işlerini ve diğer köprünün kesimlerinin beton dökümüne başlanacak" diye konuştu. Dünyada ilk olacak Turhan, köprünün teknik özelliklerine ilişkin olarak da şu bilgileri verdi: "3. köprünün boyutları, ölçüleri ve hizmet bakımından diğer köprülerden farklılık arz ediyor. Köprü tabliyesi, çok şeritli olacak. Tabliye üzerinde (2x4 araç yolu, 2x1 raylı sistem) 8 şerit araç yolu, 2 hat demiryolu yer alması nedeniyle 59 metre tabliye genişliğiyle dünyanın ilk köprüsü olacak. Raylı geçiş sisteminin aynı tabliyede olması nedeniyle deköprü dünyada ilk olacak. Köprünün kule yüksekliği ise 320 metre olacak." Dünyadaki son teknolojinin kullanılacağı 3. köprüde bin 408 metre açıklıklı ve tek tabliye olarak inşa edilmesi nedeniyle köprünün hem asma hem de eğik kablolarla takviye özelliğinin olacağını bildiren Turhan, "Köprünün tabliyesini askı halatlar taşırken, eğik kablolarla tabliyenin rijitliği yani sağlamlığı pekiştirilecek. Yük altında deformasyon olmaması sağlanacak. Tabliyeden gelen yükler arasında denge sağlanacak ve yükler ana kuleye aktarılmış olacak" diye konuştu. Londra ile Pekin'i bağlayacak 29 Ekim'de hizmete girecek olan Marmaray'ın "Londra ile Pekin"i birbirine bağlayacağını anlatan Turhan, "Marmaray hattında çok yoğun bir trafik olacak. Bu nedenle Marmaray üzerindeki uluslararası yük ve yolcu taşımacılığı, 2015 yılında hizmete girmesi planlanan 3. köprü üzerinden geçecek raylı siteme kaydırılırsa, 3. köprü de Londra ile Pekin'i birbirine bağlamış olacak" dedi. |