İşte Geleceğin Hızlı Ulaşım Modeli!
TMMOB’tan 13 Başlıklı 7 Haziran...
İstanbul'da Toplu Ulaşım 24...
Kaplumbağalı Ulaşım Eylemi
Mimar ve Mühendisler ‘TMMOB’ye...
TMMOB’a Operasyonda Geri Adım Yok!
TMMOB’ye Kıskaç
TMMOB, Torba Yasasına Karşı...
"Mühendislik, Mimarlık, Şehir...
TMMOB Kampanya için Site Açtı
TMMOB: Talana İzin Vermeyeceğiz
‘Dertleri TMMOB’u Vesayet Altına Almak’
'Akbil Basma, Turnikeden Atla'
"Bu Hukuksuzluklar Karşısında...
Ulaşım Hakkı Mahallelerde Tartışılıyor
Bütçenin Yüzde 42'si Ulaşımın!
'Mühendislik Mimarlık Öyküleri'nin...
Yatırımda 2015'te En Yüksek...
MMO: 30 cm ile Faciadan Dönüldü
'Botobüs' İstanbul'da Trafiğe Çıktı!
İTÜ'den Ulaşımda Enerji Verimliliği...
TÜKODER, Ulaşım Zammına Dava Açıyor
Deniz Ulaşımında Yeni Düzen
Yerden 8 Metre Yükseklikte...
"Haberlerde Dile Getirilen...
İşte İstanbul için Sürdürülebilir...
MMO: Ölümler Devam Edecek!
Ulaştırmada Yatırım Miktarı...
Gökyüzünde Demir Ağlarla Ulaşım!
İzmir'in Toplu Ulaşımında Yeni Dönem!
Madrid'de Şehir İçi Ulaşımda...
Toplu Ulaşım Zammı Davalık Oldu
Ulaşım Zammına Protesto: Ulaşım...
Başkent Ulaşımında Teleferik...
Sorunlu Ulaşımın Sebebi Bulundu
Ulaşımda Verimliliği Arttırmak...
Tek Çözüm Toplu Ulaşım Değil,...
Elektrikli Ulaşım Denemeyle Başladı
"Ulaşım Projelerini Engellemek...
İstanbul Adaylarının En Önemli...
İşte İstanbul'un 2013 Ulaşım Raporu!
Vatandaş Konut Alırken Ulaşıma...
"Gri Kent"in Renkli Ulaşımı!
Bütün İllerin Şehiriçi Ulaşımında...
"Raylı Ulaşımda Üretici Olmalıyız"
İstanbul için Yeni Ulaşım Planı!
Türkiye'nin Ulaşım Altyapı...
İşte 2030 Ulaşım Ana Planı!
İzmir'in Ulaşımına 4 Yeni Proje
"Denize Ulaşımı Kesen" İmar...
TMMOB’dan Ulaşıma 4 Maddelik İtiraz!
Türkiye Mühendis ve Mimar Odaları Birliği İzmir İl Koordinasyon Kurulu, yazılı bir açıklama yaparak ESHOT tarafından alınan uzun hatları iptal ve aktarma sistemine tam geçiş kararını eleştirdi.
Türkiye Mühendis ve Mimar Odaları Birliği İzmir İl Koordinasyon Kurulu, yazılı bir açıklama yaparak Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü tarafından alınan ‘ulaşımda devrim’ kararına tepki gösterdi.
TMMOB tarafından yapılan açıklamada uzun hatları kaldıran aktarma sistemine geçiş hamlesinin meslek odaları ve STK’lardan görüş alınmadan hayata geçirilmesi eleştirilirken 4 maddelik bir itiraz metni yayınlandı. İşte TMMOB’un açıklaması İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü, 24 Haziran 2014 tarihinde (dün) bir açıklama yaparak kentte otobüs hat güzergâhları ve seferlerinin yeniden düzenlendiğini ve 29 Haziran 2014 tarihi itibariyle uygulamaya geçileceğini duyurmuştur. Açıklamada gerekçe olarak, bu yolla kentin merkezi yerlerine daha az toplu taşım aracı gireceği, tek uzun hatlar yerine kısa aktarmalı hatlarla ulaşımın sağlanacağı, bu sayede trafik sıkışıklığının önleneceği, yolculuk süresinin kısalacağı, enerji tasarrufu sağlanacağı belirtilmektedir. “Ezberimizi Bozuyoruz” cümlesiyle duyurulan bu uygulamaya dair kentliden, meslek odalarından, sivil toplum kuruluşlarından bırakın görüş almayı, uygulamayı bu çevrelere tanıtma gereği bile görülmeden yeni düzenlemenin hayata geçirilmesi ne sosyallikle, ne de demokratlıkla bağdaşmaktadır. Bu tür kararların halkın geniş katılımıyla alınması, sorunsuz uygulanması açısından çok önemlidir. Bilindiği gibi kentimizde toplu ulaşımda karayolu, raylı sistem ve deniz yolu farklı bölgelerde, farklı yoğunlukta kullanılmaktadır ve birbirinin tamamlayıcısı durumundadır. Yeniden düzenlenen sistemle ilgili görüşlerimizi şöyle özetleyebiliriz: 1) Ulaşım Ana Planının, İzmir Büyükşehir Belediyesi tarafından tartışmaya açılması ve kamuoyunda duyurulması, ilgili kurumlarla paylaşılması gerekmektedir. 2) Kent içinde yapımı planlandığı bilinen çeşitli raylı (tramvay) sistemlerin ne zaman hayata geçeceğiyle ilgili bilgi hakkında kamuoyuyla herhangi bir detaylı bilgi paylaşılmamıştır. 3) Sinyalizasyon sistemindeki yetersizlikler nedeniyle İZBAN ek seferleri devreye alınamamıştır, sinyalizasyon sisteminin tümden değiştirilmesi gerektiği tartışılmaktadır. Sinyalizasyon sistemindeki eksiklik ve yeni vagonların gelmemiş olması nedenleriyle istasyonlarda yığılmalar olması kaçınılmazdır. Uzun mesafeli otobüslerin kaldırılıp İZBAN ve metronun kullanılması olumlu bir gelişme olarak görülebilir ancak İZBAN ve metronun kapasitesinin buna ne kadar uygun olduğu belirsizdir. Mevcut sefer sıklığı ve katar sayısı dikkate alındığında yeterli olmayacağı düşünülmektedir. 4) Yeni vapur yatırımları sonuçlandırılmamış, isimleri hakkında internet ortamında öneri toplanan vapurlar henüz körfeze ulaşmamıştır. Mevcut vapurların işletme saatlerinin düzenlendiğine dair bir düzenleme hayata geçmemiştir. Tek başına otobüs seferlerinde yapılacak düzenlemelerin trafik sorununa çare olmayacağı ve kamuoyuyla paylaşılmadan, kamuoyu bilgilendirilmeden hayata geçirilecek böyle bir uygulamanın kentlinin ulaşım konforunu sağlamayacağı açıktır. Son olarak, Büyükşehir Belediye Başkanı ve ulaşımdan sorumlu bütün Genel Müdürler, yardımcıları, daire başkanları ve amirlerinin bir ay süreyle makam aracı kullanmadan bu sistemle gereksinmelerini karşılamalarını öneriyoruz. Ancak bu şekilde kentliyi daha iyi anlayacaklarını ve sorunu akılcı, bilimsel yöntemlerle çözeceklerini düşünüyoruz. TMMOB İzmir İl Koordinasyon Kurulu |