İZBAN'ın sadece Türkiye'de değil dünyada raylı sistemde demiryolu idaresinin, yerel yönetim ve merkezi hükümetin işbirliğiyle gerçekleştirilen en özgün projelerden biri olduğu belirtilen açıklamada; TCDD'nin yol altyapısını modern banliyö işletmeciliğine uygun hale getirdiği, İZBAN’ın genişlemesini bir politika olarak belirlediği ve uygulamaya geçirdiği kaydedildi.
"Haberlerde iddia edildiği gibi ray ve sinyalizasyon belediye tarafından yapılmamıştır, TCDD tarafından yapılmıştır. Yenilemesi de TCDD tarafından yapılmaktadır" ifadelerine yer verilen açıklamada, İzmir halkının raylı sistem toplu taşıma talep ve ihtiyacının TCDD tarafından birincil ihtiyaç olarak kabul edildiği ve gereğinin yerine getirildiği bildirildi. Kuruluşun yarım asrı aşan banliyö işletmeciliği deneyiminin, İZBAN AŞ kurularak yerel yönetimle paylaşıldığı, ulusal tren ağının kent içi raylı sistemin de hizmetine sunulduğu ifade edilen açıklamada, şöyle devam edildi:
"TCDD’nin birinci görevi ulusal demiryolu ağında her türlü tren işletmeciliği yapmaktır. Yük, yolcu, bölgesel yahut banliyö işletmeciliğinin birinden diğeri için vazgeçmek uygulaması, TCDD’nin görevini yapmaması anlamına gelmektedir. Şayet İzmir içerisinde ulusal ve bölgesel tren çalıştırılmazsa, aynı talep örneğin Ankara, İstanbul, Manisa, Konya, Aydın, Adana vb. illerde de gündeme gelecek, TCDD ulusal ağında tren çalıştıramayacak; böylece görevini yapamaz hale gelecektir.
Özetle haberlerde dile getirilen konunun uygulanabilirliği bulunmamaktadır. Ayrıca İzmir kalkış ve varışlı bölgesel trenler ile ulusal tren yolcularımız aktarma istememekte, kent merkezine kadar kendi trenlerinin ulaşmasını istemektedir. Proje başlamadan İBB tarafından yaptırılan fizibilite etüdünde 2015-2020 aralığında her 12 dakikada bir tren çalıştırılması öngörülmüştür. Bu öngörü 2013 yılında 10 dakika tren aralığına ulaşmıştır. TCDD, her üç dakikada bir tren çalışabilecek şekilde gerekli hazırlıkları yapmaktadır".
|