İşte Geleceğin Hızlı Ulaşım Modeli!
İstanbul'da Toplu Ulaşım 24...
Kaplumbağalı Ulaşım Eylemi
'Akbil Basma, Turnikeden Atla'
Ulaşım Hakkı Mahallelerde Tartışılıyor
Bütçenin Yüzde 42'si Ulaşımın!
Yatırımda 2015'te En Yüksek...
İTÜ'den Ulaşımda Enerji Verimliliği...
Bakanlık'tan İTO'ya Dönüşüm...
TÜKODER, Ulaşım Zammına Dava Açıyor
Deniz Ulaşımında Yeni Düzen
Yerden 8 Metre Yükseklikte...
"İzmir'in Malları, İzmir'de Kalmalı"
"Haberlerde Dile Getirilen...
Yeni İstikameti Belli Oldu!
İşte İstanbul için Sürdürülebilir...
İzmir'in Bilimpark'ı Yola Çıktı
MMO: Ölümler Devam Edecek!
'İzmir'in Çernobil'i Gömüldü!
Radyoaktif Maddeler Tam Temizlenemiyor
Ulaştırmada Yatırım Miktarı...
En Büyük Plan Sil-Baştan!
Tramvayda "Start" Verildi!
En Çok Toplu Taşıma Ücretleri Arttı
TMMOB’dan Ulaşıma 4 Maddelik İtiraz!
Gökyüzünde Demir Ağlarla Ulaşım!
Saat Kulesi Çeşmelerine Kavuştu
İzmir Böyle İstedi!
İzmir’in Gezi Parkı’na Durdurma
İzmir’e ‘Çernobil’ Müjdesi:...
İşte İzmir'in "Çevre Karnesi"
İzmir 'Çernobil'inden Kurtuluyor
İzmir Vali Yardımcısı: Soma'da...
İzmir'de Asırlık Ağaçlar için Kampanya!
İzmir’de Arıtmanın Yol Haritası...
İzmir’in Ortasında Antik Kent
İzmir'de Otobüs Temizliğinde...
Marble'den İzmir'e 100 Milyon...
'Engelsiz İzmir'e Bir Adım...
İzmir Metrosu Göztepe'ye Kadar Ulaştı
İzmir’in Tramvaylarını Kimin...
'İstanbul-Bursa-İzmir Otoyolu...
İzmir'e Spor Müzesi Açılacak
"İzmir-Deniz, İzmir-Tarih...
İzmir’in Yönetimi Halk Forumlarında!
'Ahşap İhtisas Marketi' AGT...
İzmir'in Toplu Ulaşımında Yeni Dönem!
İzmir’de, 29 Haziran Pazar gününden itibaren kent içi toplu ulaşımda yeni bir dönem başlayacak. Kent merkezi ve ana arterlerdeki otobüs sayısını azaltarak, aktarmalı sistemi güçlendirmeyi hedefleyen ESHOT Genel Müdürlüğü, "Ulaşım Sistemi’nin Yeniden Tasarımı" projesini hayata geçirecek.
İzmir’de kent içindeki trafik yoğunluğunu azaltmak, duraklarda bekleme süresini kısaltmak ve toplu ulaşımda alternatifleri artırmak için yola çıkan İzmir Büyükşehir Belediyesi ESHOT Genel Müdürlüğü, 29 Haziran Pazar gününden itibaren "Ulaşım Sistemi’nin Yeniden Tasarımı" projesini hayata geçiriyor. Toplu ulaşım alışkanlıklarını değiştirmeyi hedefleyen proje kapsamında, Merkez, Karşıyaka, Bornova, Buca ve Teleferik olmak üzere 5 ana bölgeye ait 42 alt bölgenin ulaşım sistemi yeniden tasarlandı. Şehir merkezi ve ana arterlerdeki otobüs sayısını azaltacak ve kent merkezine aktarmalı sistemle ulaşımı ön plana çıkaracak sistemle artık, bir yerden bir yere gitmek için tek hatta bağımlılık yerine farklı seçenekler sunulacak.
Pazar günü başlayacak yeni uygulamayla birlikte yerleşim yerlerinin sunduğu olanaklara göre yolcular otobüslerle; İzmir Metro ve İZBAN istasyonlarına, vapur iskelelerine ya da otobüs duraklarına taşınacak. Şehir merkezine bu noktalardan, alternatif güzergahları izleyerek daha hızlı ulaşılması hedefleniyor. Ring seferleri artıyor Üçyol, Konak ve Halkapınar’dan kent merkezine giden ring seferleri artırılıyor. Bu üçgenin çevrelediği merkezde gerekenden fazla otobüs bulunmasının yarattığı sıkışıklığın önüne geçilmesi planlanıyor. Basmane ve Gümrük’te sona eren otobüs hatları kaldırılarak bu bölgedeki karmaşaya son veriliyor. Mevcut Konak hatları ise korunuyor. Yeni uygulamayla Alsancak, Çankaya, Basmane bölgesine aktarmalı yolculukla ulaşılacak. Bostanlı ve Karşıyaka iskeleleri, Egekent, Evka 3, Kemer, Şirinyer, Tınaztepe, F.Altay, Sarnıç aktarma merkezleri, Gaziemir Semt Garajı, Bornova, Üçyol ve Halkapınar Metro istasyonları, ana aktarma merkezleri olacak. Yolcuların kendi bölgeleri içinde ise daha sık aralıklarla taşınması sağlanıyor. Daha hızlı yolculuk "Ulaşım Sistemi’nin Yeniden Tasarımı" adıyla hayata geçirilecek proje sayesinde kent merkezindeki trafik yükü azalacak, duraklarda bekleme ve yolculuk süresi de kısalacak. Hedefleri farklı olan yolcuların ise birbirinden ayrılması sağlanacak. Böylece ulaşım hız kazanacak. Projenin ana hedefini ise otobüslerin toplu ulaşımın belkemiği olmaktan çıkıp, yerine aşama aşama raylı sistemi getirilmesi oluşturuyor. Merkezde egzoz gazı oranı düşmesi, hava kirliliği ile gürültü ve görüntü kirliliğinin azaltılması de projenin getireceği avantajlar arasında yeralıyor. Çankaya, Basmane ve Alsancak'ta araç sayısı azalacak Eski sistemde 06.00-09.00 saatleri arasında merkeze 89 hat ile 1212 kez sefer yapılıyordu. Bu rakam gün boyu 4 bin 16’ya ulaşıyordu. Yeni sistemle, bir dakikada geçen araç sayısı: Şair Eşref Bulvarı’nda yüzde 72, Fevzipaşa Bulvarı’nda yüzde 35, Gazi Bulvarı’nda yüzde 56 oranında azalacak. İzmirliler aktarmalı sistemi etkin kullanıyor ESHOT Genel Müdürlüğü yetkilileri, sistemi yeniden tasarlarken toplu ulaşımdaki en önemli unsurları göz önüne aldıklarını belirterek, yeni dönemi şu sözlerle anlattı: "İdeal güzergahları, yolcuların kullandığı akıllı kartları izleyerek, alışkanlık ve talepleri inceleyerek belirledik. Dünyada da modern şehirlerin merkezine, her bölgeden otobüs seferleri yapılmıyor. İzmirliler olarak aktarmalı sistemin konforunu artık iyi biliyoruz. İstatistikler gösteriyor ki, yolcuların yüzde 30’u her gün ikinci ya da üçüncü ulaşım aracına, 90 dakika içinde ücretsiz binerek yolculuğunu tamamlıyor. Başlangıçta belki alışkanlıklarımızı değiştirmekte zorlanacağız ama yeni sistemi kullandıkça, sonuçlarının güzel olduğunu göreceğiz ve eskiyi hiç aramayacağız." Detaylar eshot web sitesinde "Ulaşım Sistemi’nin Yeniden Tasarımı" projesinin tüm detayları, hangi bölgede hangi hatlarda değişiklik yapıldığı ESHOT Genel Müdürlüğü’nün web sitesi www.eshot.gov.tr adresinde yayınlanıyor. Vatandaşlar bölgelerine ilişkin soruları içinse 285 58 31 numaralı telefondan ESHOT Halkla İletişim Şube Müdürlüğü’nü arayarak bilgi alabilecekler. |