İTÜ'den Ulaşımda Enerji Verimliliği...
İşte İstanbul için Sürdürülebilir...
Ulaştırmada Yatırım Miktarı...
TMMOB’dan Ulaşıma 4 Maddelik İtiraz!
Gökyüzünde Demir Ağlarla Ulaşım!
TCDD'den "Sirkeci Garı" Açıklaması
Toplu Ulaşım Zammı Davalık Oldu
Ulaşım Zammına Protesto: Ulaşım...
Ankara'ya "Yamalı Plan" Eleştirisi!
Sorunlu Ulaşımın Sebebi Bulundu
Ulaşımda Verimliliği Arttırmak...
İstanbullular Marmaray ve...
Tek Çözüm Toplu Ulaşım Değil,...
Tosun Yeniden İstanbul Yollarında!
"Gri Kent"in Renkli Ulaşımı!
Bütün İllerin Şehiriçi Ulaşımında...
"İstanbul'un Ekosistemi Yok Oluyor"
İşte 2030 Ulaşım Ana Planı!
Mimarlardan "Ana Ulaşım Planı" Tepkisi!
İstanbul Kentiçi Ulaşım Sorunları...
İstanbul için Yeni Ulaşım Planı!
İstanbul Büyükşehir Belediye Başkanı Kadir Topbaş, İstanbul Ticaret Odası'nın 19. Dönem 6. Meclis toplantısına katıldı. Topbaş İTO Meclisi'ne hitaben bir konuşma da gerçekleştirdi.
DHA'nın haberien göre, erişim ve ulaşımın dünyanın tüm gelişmiş kentlerinde ciddi bir problem olduğunu belirten Topbaş, "Kentte yaşayan insanların birinci beklentileri ulaşımla ilgili, sorgulanan ise bu konudaki hizmetlerdir" dedi. Kentteki ulaşım kararlarında yeni sistemler denendiğini ifade eden Topbaş, "Böyle bir süreçte ciddi anlamda bir ulaşım sistemi programı ortaya koyamamışız. Bunu ortaya koyabilmenin tek yolu planlı bir şehir olması. Türkiye'nin en büyük handikapı ulusal planlarının olmayışı" diye konuştu.
"İstanbul'u inceledik" Topbaş, İstanbul için hazırladıkları ulaşım planında iddialı olduklarını belirterek sözlerini şöyle sürdürdü: "İnsanların kent içindeki davranış biçimlerini iyi gözlemeniz gerekiyor. İnsanların günlük hareketi nedir? Her toplumun kendine göre değişkenliği vardır. Ama onu iyi okumak gerekiyor. 1998'de Sayın Başbakanımızın belediye başkanı olduğu dönemde, bir üniversitemize ulaşım master planları hazırlatılmış. O çalışma sırasında Bakırköy Özgürlük Meydanı'nda, Taksim'de, Sirkeci'de insanlara 'haftalık hareketiniz nedir' diye sorulmuş. Oradan çıkan sonuçlara göre, ulaşım tercihleri yapmaya çalışmışlar, bir plan çıkmış. Maalesef birkaç yıl sonra gerçeği yansıtmadığı için bu plan çökmüş. Biz 2004 yılında göreve geldiğimizde ilk yaptığımız metropolitan planlama merkezinde ulaşımdan, ekolojisine kadar 14 farklı departmanda İstanbul'u inceledik. Bu çalışma sonucunda İstanbul'da ulaşım networku (ağ) denilen sistemi belirledik. Burada çok iddialıyız ve başarılı olacağına inandığımız bir sistem var." "Metrobüs ya olmasaydı?" Belediye bütçesinin yüzde 55'inin ulaşımla ilgili olduğu belirten Topbaş, metrobüsle ilgili eleştirilere ise "Metrobüs bizim düşündüğümüzün çok ötesine geçti. Zaman zaman düşünüyorum 'ya olmasaydı?' 800 bine yaklaşan günlük hareketlilikte bu kadar insan nasıl taşınacaktı?" dedi. İstanbul'un E-5 ve TEM olarak iki önemli aksının olduğunun altını çizen Topbaş, "İstanbul'un plansızlıktan gelen iki aksı var; E-5 ve TEM. Kuruluşunda düzenli bir gelişim göstermemiş. İki aksı zamanında yaparken çok daha geniş yapmış olsalardı bugün oralarda yeni akslar oluşturup genişletebilirdiniz. 3'üncü aks 3'üncü köprü oluşursa oluşacak" diye konuştu. "Yeni otobüs geliyor" 2014 yılına kadar bütün otobüsleri yenilediklerini belirten Topbaş,12 Ekim Cumartesi günü Başbakan Erdoğan'ın katılımıyla 778 yeni otobüsü daha hizmete alacaklarını ifade etti. Topbaş, "Böylece otobüslerimizin yaş ortalaması 3 civarına inmiş oluyor" dedi. Metronun kent bütçesiyle karşılanmasının mümkün olmadığını vurgulayan Topbaş, "Bunları gelişmiş ülkelerde devlet yapar. Hükümetten beklediğimiz zaman çok uzun zaman geçebilir. Aciliyet sebebiyle kendi imkanlarımızı buna yönlendirdik. Bugüne kadar sadece metrolara 12,2 milyar TL yatırım yaptık ve halen devam ediyoruz" dedi. |