"Tarihin En Büyük İmar Suçlarından...
Rakamlarla 3. Havalimanı Katliamı
Kanal İstanbul ve 3. Havalimanı...
3. Havalimanı İnşaatındaki...
3. Havalimanı İstanbul için Büyük Tehdit
3. Havalimanının Temeli Atılıyor
Suyumuz da Bitecek, Ormanlarımız da...
3. Havalimanı Kaldığı Yerden Devam!
3. Havalimanına Yeni ÇED Raporu
3. Havalimanı Japon Hitachi’nin...
3. Havalimanı Projesi Krizine...
"3. Havalimanı İnşaatı Hukuka Aykırıdır"
"3. Havalimanına Tek Çivi...
3. Havalimanının Yanına Yeni...
3. Havalimanına 150 Milyon...
Dur Dağı'ndaki Maden Durmuyor!
"3. Havalimanı 'Şaibeler'...
TOKİ, Havaalanı Diye Ucuza...
3. Havaalanı için Acil Kamulaştırma...
TAV'a 3. Havalimanı Dopingi!
"Hedefte Köprü ve Havaalanı Var"
3. Havalimanı'na Hesapta Olmayan Engel!
Patlayıcılar Şansa, Tarih...
Savcılık Eti Maden’de Harekete Geçti
3. Havalimanı için Yeni Şirket Kuruldu
Halk Maden Şirketini Kovdu!
Üçüncü Havalimanının Zeminine Onay!
3. Havalimanı İnşaatı için...
3. Havalimanının Arazisi Verilmedi
İşte 3. Havalimanı için Düşünülen...
3. Havalimanı için İki Senaryo
"3. Havalimanı Gecikecek"
3. Havalimanı ve 3. Köprü...
3. Havalimanı Bir Şans mı,...
3. Havalimanı Ne Kadar Gerekli?
3. Havalimanının Malzemeleri...
3. Havalimanı 2.5 Milyon Ağaca Konacak!
“3. Havalimanı Türk Mermeriyle...
3. Havalimanı Kuşların Göç...
3. Havalimanının İmzaları Atıldı
3. Havalimanı Atışması!
Elektrik Tamam, Sıra 3. Havalimanında!
3. Havalimanına Kara Operasyonu!
3. Havalimanı İçin Büyük Gün Yarın
3. Havalimanına 'Ortak' Ayarı
3. Havalimanı Madene Tosladı
İhalesi mayıs ayında tamamlandığı halde yer teslimi yapılamayan 3. havalimanında sorun ‘maden’de çıktı. Yıldırım, “Hak sahibi 14 firma var. Onlarla uzlaşma sağlamak gerek” dedi.
Mayıs ayı başında ihalesi yapılan 3. Havalimanı ihalesinde yer tesliminin neden yapılamadığının yanıtı Ulaştırma, Denizcilik ve Haberleşme Bakanı Binali Yıldırım’dan geldi.
Habertürk'ün haberine göre, Yıldırım, İstanbul’a yapılacak yeni havalimanında yer tesliminin birkaç şartı olduğunu belirterek “Biz her şeyiyle bütün sorunlarını çözdükten sonra yer teslimini yapacağız ki yüklenici firma çalışmaya başlasın. Bu nedenle tarih vermek zor ama hedefimiz fazla gecikmeden yıl sonunda, en geç önümüzdeki yılın ilk çeyreğinde çalışmaları tamamlayıp fiilen işe başlamak” dedi. 14 hak sahibi var Arazinin tertemiz olarak yüklenici firmaya teslim edilmesi gerektiğini söyleyen Yıldırım sözlerine şöyle devam etti: “Malum orası orman sahası. Burada birtakım tahsisler var. Aynı zamanda bir kısmı maden sahası. Madenle ilgili hak sahibi 14 firma var. Onlarla görüşmeler yapılıyor. Onlar, birtakım hakları olduğunu ifade ediyorlar. Arkadaşlarımız bu görüşmelerde nedir, ne değildir durum tespiti yapıyorlar, bu tespitlere göre uzlaşma sağlanacak. Aksi halde iş sürekli sorunlarla devam eder.” Gecikme yüklenicinin de zararına Yeni havalimanının yapılacağı yerde ciddi bir toprak hareketi olacağı için yüklenici firmanın, özel makine ve teçhizatla ilgili çalışma da yaptığını dile getiren Yıldırım, “Greyder, dozerle yapılacak işler değil bunlar. Çok büyük toprak hareketi olduğu için buna yönelik özel imalatlar gerekiyor. Bu işlerle ilgili çalışıyorlar. Yani benim o konuda bir endişem yok. Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle yapılan bir projedir. Gecikmek benim zararıma olduğu kadar daha fazla yüklenicilerin zararınadır. O yüzden bir endişem yok” diye konuştu. |