Şehir Merkezine HES'in ÇED...
"Sonuna Kadar Çocuklarımızın...
Danıştay İki Kere İptal Etti,...
Erdoğan Posterli HES'e İsyan!
Dicle'ye 3 HES Hançeri Birden!
Durdurulan HES'in Dinamitlerini...
HES Yüzünden Üzerlerine Toz Yağıyor!
Tortum’da 3 HES’e İptal Kararı!
Aksu Köylülerinden HES Protestosu
Dereye Beton Döktü, Faturayı...
Danıştay HES'te 'Çığlık'ı Duydu
Bakan'dan "Cerattepe" Savunması!
Yaban Hayatın Ortasına HES!
Alakır’da İki Yeni HES’in Önü Açıldı
HES'in Kendisi Başka, İnşaatı...
Hızlı Tren Üzerine HES’e Durdurma
Taşıma Suyuyla HES!
HES Davasında Emsal Karar
İşte Türkiye'nin HES Bilançosu!
Yaşam Savunucuları HES’lere...
15 Bin Liran Yoksa HES’le...
Ahmetler Köyü HES Direnişini Sürdürüyor
Andon Deresi'nde HES Makineleri...
HES Baraj Fuarına Karşı Yürüdüler
Şehir İçinde 'HES' İnşaatına İzin
HES’ler için Acele Kamulaştırma!
Yatağını da HES'e Kaptırdı
Artvin'de Osmanlı'dan kalma köprünün yanına HES için kaçak köprü yapılıyor. Dere yatağının da değiştirilmesi tarihi köprüdeki tahribatı arttırdı.
Radikal'den İdris Emen'in haberine göre, Arhavi’de şehir içine yapılması planlanan Kavak Hidroelektrik Santralı (HES) projesinin ulaşımını kolaylaştırmak için 18. Yüzyıl’dan kalma Orçi Köprüsü’nün hemen yanında kaçak bir köprü yapılıyor. Yeni köprünün yapımı sırasında dere yatağıyla oynayan firma, Orçi Deresi Köprüsü’nün açıkta kalmasına neden oldu. Tescilli köprünün iki ayağı bakımsızlıktan yıkılırken, ayakta kalan tek parçası ise HES’e karşı direniyor.
Artvin’in Arhavi ilçesi Ortacalar yolu üzerine Osmanlı döneminden kalma Orçi Deresi Köprüsü, 1990 yılında Kültür Bakanlığı tarafından tescillenerek koruma altına alındı. 1995 yılında köprünün iki gözü bakımsızlıktan yıkılınca bölge halkı restorasyon için Karayolları Genel Müdürlüğü’ne başvurdu. Karayolları Bölge Müdürlüğü bütçe yetersizliğinden dolayı köprünün önümüzdeki yıllarda restore edilebileceğini belirterek tarihi köprüyü kaderine terk etti. 2012 yılında MNG firması tarafından Kavak HES projesi başlatıldı. Projenin ulaşımını kolaylaştırmak için Ermiş İnşaat , tarihi köprünün 65 metre uzağında 15 metre uzunluğunda kaçak olduğu belirtilen bir köprü yapmaya başladı. Bunun üzerine Orçi Deresi Köprüsü’nün ayakta kalan tek gözü de korumasız kaldı. ‘Restore edilmeli’ Dere yatağının değiştirilmesi sonucunda yıkım süreci hızlanan tarihi köprünün bir an önce restore edilerek koruma altına alınmasını isteyen bölge halkı ise Trabzon Kültür Varlıklarını Koruma Bölge Kurulu’na başvuruda bulundu. Yeni köprünün tarihi köprüye zarar verdiğini savunan Arhavi Doğa Koruma Platformu, acil tedbir istiyor: ‘’Köylere ulaşım sorununun çözülmesi için bölgeye bir köprü lazım. Ancak bu köprü bölge halkı için değil HES inşaatı için yapılıyor. HES projesini kolaylaştırmak için kaçak köprünün yapılmasına karşıyız. Üstelik köprü tarihi Orçi Köprüsü’nün koruma bandı içinder. Yeni köprü tarihi köprüye zarar veriyor. Tarihi köprünün restore edilmesini ve kaçak köprü yapımının da durdurulmasını istiyoruz.’’ |