Artvin Camili'deki HES'e İzin Çıkmadı
Konut Satışına Körfez Geçiş...
ÇED Toplantısı Yapılamayan...
ÇED Düzenlemesinde Geri Adım
Çevrecilerden 'ÇED'siz Olmaz' Kampanyası
İzmir Körfez Geçişi’nin Önü...
59 Bin Projenin 54 Bininde...
İşte ÇED Yönetmeliğinde Yapılan...
ÇED Raporunun Kapsamı Genişletildi
Körfez Geçiş Projesine Dava Açıldı
“Eğer Yapılırsa İzmir’in İki...
Körfez Geçişi Projesi İnciraltı'nın...
Körfez Geçiş Köprüsü'nde İki...
Körfez Geçiş Köprüsü Bittiğinde...
Körfez Geçiş Projesi'ne Yüzde...
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü...
Körfez Geçiş Köprüsünün Kopan...
Körfez Geçişi Projesine Olumsuz Rapor
İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nde...
Körfez Geçişine Jeolojik Ayar
Körfez Geçiş Köprüsünün Depremselliği...
"İzmit Körfez Geçiş Köprüsü...
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'ne...
Körfez Geçiş Projesi’nin ÇED Raporu Onaylandı!
İzmir'in gerdanlığı olacak Körfez Geçiş Projesi için Çevre ve Şehircilik Bakanlığı'nda ÇED raporu onayı alındı.
Balçova, Narlıdere, Karşıyaka ve çiğli ilçesi sınırlarında Ulaştırma Denizcilik ve Haberleşme Bakanlığı Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapılması planlanan İzmir Körfez Geçişi (Otoyol ve Raylı Sistem Dahil) Projesi için 2015 yılında hazırlanan ÇED Raporu, İnceleme ve Değerlendirme Kurulu’nda (İDK) ele alındı. Egedesonsöz’den Ender Aldanmaz’ın haberine göre; İDK, ÇED Raporu’nu yeterli bularak nihai kabul etti. Rapor ile ilgili yapılacak olan öneri, görüş ve itirazların 10 gün içinde Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü ve Bakanlık üzerinden yapılabileceği belirtildi. Sürecin bitiminin ardından ihale için harekete geçilecek. Proje ile İzmir Körfezi’nin iki yakası arasında ulaşım bütünlüğünü sağlamak amacıyla, Çiğli’yi Balçova’ya bağlayacak.
Toplam 8.2 kilometre Bu yıl başlaması ve 2023 yılında tamamlanması planlanan proje dahilinde otoyol bölümü Sasalı Kavşağı’ndan başlayarak, inciraltı’ndan Çeşme Otoyolu’nda birleşecek. Raylı sistem hattı ise Karşıyaka Tramvayı’ndan başlayacak ve Üçkuyular İskelesi’nde son bulacak. Projede 1.8 kilometre Batırma Tüp Tünel, 4.2 kilometre uzunluğunda Körfez Köprüsü ve 800 metre uzunluğunda yapay ada ve bağlantı yollarıyla toplam 8.2 kilometre uzunluğunda olacak. Hazırlanan proje yap-işlet-devret usulü ile ihale edilecek. Projenin toplam maliyeti için 3 milyar 520 milyon TL harcanacak. Proje sonunda Çiğli-İnciraltı arasındaki 70 dakikalık ulaşım mesafesi 10 dakikaya inmesi planlanıyor. |