"Bu Kanunla Dönüşüm Olmaz"
Temiz Enerji için İzmir Örneği
Elektrikli Otobüslerin Enerjisi...
İzmir'e Tüp Geçiş ve Hızlı Tren Geliyor
Körfez Geçiş Projesi’nin ÇED...
Körfez Geçişi Projesi İnciraltı'nın...
Körfez Geçiş Köprüsü'nde İki...
Körfez Geçiş Köprüsü Bittiğinde...
Körfez Geçiş Projesi'ne Yüzde...
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü...
Körfez Geçiş Köprüsünün Kopan...
Körfez Geçişi Projesine Olumsuz Rapor
İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nde...
“Eğer Yapılırsa İzmir’in İki Yakası Bir Araya Gelmez”
İzmirliler, Körfez Geçişi Projesi’nin yapılması halinde İzmir'in iki yakasının bir araya gelmeyeceğini söyleyerek projeye itiraz ediyorlar.
Evrensel'den Özer Akdemir'in haberine göre, Balçova, Çiğli, Narlıdere, Karşıyaka ilçesi sınırları içerisinde yapılması planlanan İzmir Körfez Geçişi Projesi’nin nihai ÇED Raporunun askı süresi doldu. Vatandaşlar projenin hem ekolojik tahribat, hem büyük bir kaynak israfına yol açacağını belirtip, “Eğer yapılırsa İzmir’in iki yakası bir araya gelmez” diyerek projeye itiraz ettiler.
Karayolları Genel Müdürlüğü tarafından yapımı planlanan İzmir Körfez Geçişi Projesinin ÇED raporu, kentteki ekoloji örgütleri, meslek odaları, belediyeler ve vatandaşların itirazlarına rağmen kabul edildi. Son olarak İnceleme ve Değerlendirme Komisyonunca (İDK) yeterli bulunup nihai olarak kabul edilen ÇED raporu 22 Mart tarihinde Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğü internet sitesinde yayımlanarak askıya çıktı. Egeçep’ten itiraz dilekçesi 10 günlük askı sürecinde halkın görüş ve önerileri alındıktan sonra Bakanlık, halktan gelen görüşler ışığında rapor içeriğinde gerekli eksikliklerin tamamlanmasını, ek çalışmalar yapılmasını ya da İDK’nın yeniden toplanmasını isteyebilecek. Askı süresinin bitimi olan son gün EGEÇEP (Ege Çevre ve Kültür Platformu), İzmirlilerin projeye itirazlarını yapabilmeleri için bir dilekçe örneği hazırlamıştı. İzmirliler de Çevre ve Şehircilik İl Müdürlüğüne gönderdikleri bu dilekçelerle projeye itirazlarını ortaya koydular. Bir liman kenti olan İzmir’de Körfez’in, kentin ayrılmaz bir parçası olduğunun altı çizilen bildiride “İzmir, coğrafyasının verdiği olanaklarla, uygarlık birikimini yaratmış güçlü bir simge kent olma özelliğini korumalıdır. Bunun için de İzmir’in simgelerinden olan Körfez’in tünel ve köprülü yol geçişi çılgınlığına kurban edilmemesi gerekir.” denildi. ‘Kamu yararı taşımıyor’ İzmir Körfez Geçişi Projesi’nin Körfez’e zarar vereceği belirtilen dilekçede, projenin kamu yararı niteliği taşımadığının altı çizilirken nihai yapılan ÇED raporunun, projenin körfeze vereceği zararları ortadan kaldıracak nitelikte olmadığı dile getirildi. Dilekçede, proje ÇED raporunu inceleyip eleştirilerini sıralayan bir rapor açıklayan TMMOB İzmir İl Koordinasyon Kurulunun (İKK) raporundan alıntılar yapılarak Körfez Geçişi Projesi’nin yaratacağı ekolojik tahribat ve kamu malına yönelik zararlara dikkat çekildi. Projede neler var? İzmir Körfezi Geçiş Projesi kuzey çevre yolu Çiğli Sasalı kavşağından başlayıp köprü olarak Körfez ortalarına kadar gelirken, sonrasında tünel olarak devam ediyor. Geçiş Narlıdere’de İzmir Çeşme otoyoluna bağlanan kavşakla sona eriyor. Projede 12 kilometre otoyol, 16 kilometre raylı sistem tramvay olarak öngörülüyor. Bu kapsamda kuzeyde 4.2. kilometre ayaklar üzerinde köprü, 800 metre bir yapay ada ve 1.9 kilometre batırma tüp tünel olarak öneriliyor. |