Haliç’e Tüp Geçit Geliyor
Yeni Kaderini Bekliyor!
İstanbul Nüfusunun 7 Katı Yolcu Taşıdı
"İstanbul Haliçsiz, Haliç...
Japonlardan Marmaray Mektubu:...
Marmaray'dan 100 Ömürlük Zaman Tasarrufu
Şehir Hatları İşletmesi'nde...
‘UNESCO Artık Daha Anlayışlı’
Marmaray'da Skandal İsraf!
Boğaz'ın Altında Bir Sığınma Odası
Haliç'in Silüetine "Yüksek...
Marmaray'da Neler Oluyor?
TCDD'den Marmaray'a "İmaj" Çalışması!
Haliç'te 'Kömürlü' Bir Gemi!
Haliç'e Yüzer İskeleler Geliyor
Marmaray'a AVM!
2 Bin Yıllık Köprüler için Acil Önlem
Haliç'i Fareler Bastı
Bu Görüntülerin Sebebi Marmaray mı?
Marmaray'da İkinci Ölüm
Marmaray için Tarihi İstasyon...
Marmaray Yolu Çatladı
Marmaray'da Seferler Durdu
Bakırköy'de Marmaray için Ağaç Katliamı
En Uzun Üçüncü Köprüde Sona Yaklaşılıyor
Boğaziçi Köprüsü Bakıma Alınıyor!
Bu Köprü Sadece Hayvanlar İçin
TCDD'den Marmaray'da Sızıntı Açıklaması!
Tarihi Köprüyü Delik Deşik Ettiler!
Boğaz'ın Altını Delecek!
Marmaray Uğruna Ağaç Kıyımı!
TCDD'den "Marmaray" Açıklaması!
Kendi Köprülerini Kendileri Yapıyor
Tek Çözüm Toplu Ulaşım Değil,...
Elektrikli Ulaşım Denemeyle Başladı
"Ulaşım Projelerini Engellemek...
İstanbul Adaylarının En Önemli...
İşte İstanbul'un 2013 Ulaşım Raporu!
Vatandaş Konut Alırken Ulaşıma...
"Gri Kent"in Renkli Ulaşımı!
İstanbul için Yeni Ulaşım Planı!
İstanbullular Marmaray ve Haliç Köprüsü'nü Tercih Etmiyor
"Yakın dönemde hizmete açılan Marmaray ve Haliç Metro Köprüsü ulaşım tercihinizde değişiklik yarattı mı?" sorusuna İstanbullular'ın yüzde 34’ü ‘evet’, yüzde 66’sı ise ‘hayır’ yanıtını veriyor.
Bahçeşehir Üniversitesi (BAU) Ulaştırma Mühendisliği’nin İstanbul’da ikamet eden yaklaşık 10 bin kişinin katılımıyla hazırladığı "İstanbul’da Ulaşım ve Trafik Anketi"nin sonuçları, üniversitenin Beşiktaş Kampüsü’nde düzenlenen toplantıda kamuoyuyla paylaşıldı. BAU Ulaştırma Mühendisliği Bölüm Başkanı Prof. Dr. Mustafa Ilıcalı’nın başkanlığında yürütülen araştırmada, İstanbul’da yaşanan trafik ve ulaşım problemlerinin yanı sıra çözüm önerilerine dair detaylara yer verildi.
DHA'nın haberine göre, İstanbullular'ın yalnızca yüzde 3’ü şehir içi yolculuklarında deniz ulaşımını kullanabiliyor. En fazla tercih edilen ulaşım aracı ise yüzde 21 ile otobüs. Bunu yüzde 12 ile minibüs ve yine yüzde 12 ile Metrobüs takip ediyor. İstanbul’da raylı sistemlerin tercih edilme oranı ise yüzde 9 olurken, şehir içinde tek başına yolculuk edenlerin yüzde 10’u özel araçlarını tercih ediyor. Ortalama 30 ile 60 dakika zaman harcanıyor Araştırma İstanbul’da yaşayanların şehir içi ortalama yolculuk sürelerine ilişkin detaylar da veriyor. Buna göre, İstanbullular'ın yüzde 38’i, iş ya da okullarına ulaşımda tek yönde ortalama 30 ila 60 dakika zaman harcıyor. Yine tek yönde 30 dakikadan az zamanda iş ya da okullarına ulaşanların oranı yüzde 32. Yüzde 9’luk bir kesim ise tek yönde 90 dakikadan uzun yolculuk yaparak işyerine ya da okuluna ulaşabiliyor. Araştırmaya göre, İstanbul’da kişi başına ortalama seyahat süresi ise tek yön için 50 dakika olarak belirlenmiş. Yine araştırmaya göre İstanbul’da kişi başı günlük şehir içi ulaşım maliyeti ise 13 TL. Marmaray ve Haliç Metro Köprüsü tercih edilmiyor Deniz ulaşımını birincil tercih eden İstanbullular'ın yüzde 31'i, olumsuz hava koşullarına bağlı sefer iptallerinde ulaşım aracı olarak tercihini metrobüsten yana kullanıyor. Bu tercihi yüzde 29 ile Marmaray, yüzde 15 ile otobüs ve yüzde 11 ile özel araç kullanımı takip ediyor. "Yakın dönemde hizmete açılan Marmaray ve Haliç Metro Köprüsü ulaşım tercihinizde değişiklik yarattı mı?" sorusuna İstanbullular'ın yüzde 34’ü ‘Evet’, yüzde 66’sı ise ‘Hayır’ yanıtını veriyor. Araştırmaya göre, belediyelerin imkanlarıyla önümüzdeki beş yıl içerisinde İstanbul’un trafik ve ulaşım sorununda kalıcı bir çözüme ulaşılacağını düşünenlerin oranı yüzde 46. Geriye kalan yüzde 54’lük oran ise kalıcı bir çözüm yaratılamayacağını düşünüyor. Yoğun trafik çeken merkezler Şişli, Beşiktaş, Fatih, Kadıköy ve Ümraniye İstanbul içerisinde yapılan yolculukların yoğunluk oranlarına bakıldığında ise ilk sırayı Avrupa yakası alıyor. İstanbul’da yapılan seyahatlerin yüzde 56’sı Avrupa Yakası içerisinde gerçekleşiyor. Seyahatlerin başlangıç noktası ele alındığında en fazla trafik üreten merkezler sırasıyla Küçükçekmece, Kadıköy, Üsküdar, Ümraniye ve Bahçelievler olarak sıralanıyor. İstanbul’un yoğun trafik çeken merkezleri ise Şişli, Beşiktaş, Fatih, Kadıköy ve Ümraniye olarak öne çıkıyor. |