Boğaz’da Talana Karşı Dayanışma...
Boğaz Manzaralı Kümes
İstanbul Boğazı'nda Yeni İmar...
Marmaray'da Neler Oluyor?
TCDD'den Marmaray'a "İmaj" Çalışması!
Marmaray'a AVM!
Bu Görüntülerin Sebebi Marmaray mı?
Marmaray'da İkinci Ölüm
Marmaray için Tarihi İstasyon...
Marmaray Yolu Çatladı
Marmaray'da Seferler Durdu
Bakırköy'de Marmaray için Ağaç Katliamı
TCDD'den Marmaray'da Sızıntı Açıklaması!
Marmaray Uğruna Ağaç Kıyımı!
TCDD'den "Marmaray" Açıklaması!
Marmaray'da Sızıntıyı TCDD Kabul Etti!
İstanbullular Marmaray ve...
Marmaray Kaç Yolcu Taşıdı!
"Marmaray'ın Arabalı Versiyonu" Geliyor
Marmaray ile ‘Çılgın Projeler’...
‘Cerrahpaşa’yı Marmaray Çatlattı’
Marmaray’da Kaçan Fırsat!
Japonya'dan Marmaray'a Yeni Kredi!
İşte Marmaray Kazısı'nda Ortaya...
“Marmaray’daki Tarihi Eserler...
Boğaz'ın Altında Bir Sığınma Odası
Marmaray'ın kardeş projesi olan 'Avrasya Tüneli'nde 850 metre tünel kazıldı. Boğazın 25 metre derininde süren kazılardaki 'sığınma odası' da görüntülendi. Proje tamamlandığında Asya ve Avrupa arasında otomobille 100 dakikaya varan yolculuk süresinin 15 dakikaya indirilmesi hedefleniyor.
Kazlıçeşme ile Göztepe arasını 15 dakikaya indirmesi öngörülen Avrasya Tüneli Projesi'nde ( İstanbul Boğazı Karayolu Tüp Geçişi) tünel açma makinesi "Tırtıl" ile İstanbul Boğazı tabanının yaklaşık 25 metre altından toprağı kazması ve iç çeperlerin oluşturulmasıyla 850 metreye ulaşıldı.
Avrasya Tüneli'nin Haydarpaşa şantiyesindeki çalışmalar Anadolu Ajansı tarafından görüntülendi. İş güvenliğine büyük önem verilen Avrasya Tüneli’nde, çalışmalarda yer alan dev tünel açma makinesi “Tırtıl”da da iş güvenliğine dikkat ediliyor. Avrasya Tüneli Projesi kapsamında şu anda 422 beyaz yakalı, 628 mavi yakalı işçi ve 56 iş makinesi çalışıyor. 100 dakikadan 15 dakikaya... - Avrasya Tüneli, yoğun trafiğin etkili olduğu İstanbul'da yolculuk süresini önemli ölçüde azaltarak, Asya ve Avrupa yakaları arasında 100 dakikaya varan ulaşım süresini 15 dakikaya kadar indirmeyi amaçlıyor. - “Tırtıl”ın Avrupa Yakası’ndaki çıkış noktası Kennedy Caddesi tarafında da hazırlıklar devam ediyor. Hem Avrupa Yakası hem de Asya Yakası tarafında mevcut yolların iyileştirilmesi ve genişletilmesi, engellilerin kullanımına da uygun alt ve üst geçit, yaya geçitleri yapılması için hazırlıklar sürüyor. Toplam uzunluğu 14.6 km olacak - Deprem ve tsunami gibi doğal afetlere karşı dayanıklı olarak inşa edilen tünel, 13,7 metre kazı çapı bulunan tünel açma makinesi "Tırtıl" ile İstanbul Boğazı tabanının yaklaşık 25 metre altından toprağı kazarak ve iç çeperleri oluşturarak 850 metreye ulaştı. - Toplamda 14,6 kilometrelik uzunluğa sahip olacak Avrasya Tüneli Projesi, İstanbul Boğazı'nın 106,4 metre derinliğinde yer alacak. Deniz altında 3,34 kilometresi olan Avrasya Tüneli'nde kazılacak 2,5 kilometrelik mesafe kaldı. Geçiş ücreti ne kadar olacak? - Marmaray'ın kardeşi olarak da ifade edilen Asya ile Avrupa yakalarını bir araya getirecek Avrasya Tüneli ‘nde geçiş ücreti, otomobiller için 4 dolar+KDV ve minibüsler için 6 dolar+KDV tutarı karşılığı Türk Lirası olacak. - Finansmanı yap-işlet-devret modeliyle sağlanan proje yaklaşık 1,3 milyar dolarlık yatırımla Yapı Merkezi ve Güney Kore'nin önde gelen kuruluşlarından biri olan SK E&C'nin kurduğu Avrasya Tüneli İşletme İnşaat ve Yatırım AŞ (ATAŞ) tarafından gerçekleştiriliyor. |