Boğaziçi Köprüsü 3 Ay Işıksız Kalacak
Köprünün Altgeçidi Çöktü!
1470 Köprü Daha Geliyor!
Boğaziçi'nin İmarı Görüşülüyor
Boğaz'ın İncileri Butik Otel Oluyor!
610 Metrelik Köprüde Sona Doğru
Boğaziçi Köprüsü'ne 'Kedi Yolu'
Fatih Sultan Mehmet Köprüsü'nde Yangın!
Boğaziçi Köprüsü'nde Bakım...
2 Bin Yıllık Köprüler için Acil Önlem
En Uzun Üçüncü Köprüde Sona Yaklaşılıyor
3. Köprü İnşaatında Korkutan Kaza
Bu Köprü Sadece Hayvanlar İçin
3. Köprü Barajları Etkileyecek mi?
Tarihi Köprüyü Delik Deşik Ettiler!
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'ne...
3. Köprü Bittiğinde İstanbul'u...
'Hazine 3. Köprü için İmza Atmıyor'
"Üçüncü Köprü Cinayeti Devam Ediyor"
Üçüncü Köprüde 3 İşçi Hayatını Kaybetti
Kendi Köprülerini Kendileri Yapıyor
İstanbullular Marmaray ve...
3. Köprü Yolunda 8 Engel!
3. Köprü Yeni Sanayi Bölgeleri Yaratıyor
3. Boğaz Köprüsü'nün Kuleleri Eşitlendi
O Köprünün Sırrı Çözüldü
Köprü Montajına Gül ve Erdoğan...
Boğaziçi Köprüsü Bakıma Alınıyor!
İstanbul yaza girerken yeni bir trafik kaosuna hazırlanıyor. Boğaziçi Köprüsü Haziran ayında tadilata girecek. 236 adet askı halatının değişeceği köprüde kulelerin içten çelik levhalar ile güçlendirilmesi yapılacak. Köprü tabliyesinin bazı bölümlerinde ise onarım ve güçlendirme çalışmaları yapılacak.
Milliyet'ten Arif Balkan'ın haberine göre Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nde (FSM) ise boya işleri ile ana kablo ve ankraj odaları için korozyona karşı nem alıcı sistem kurulması için aynı dönemde çalışma başlatılacak. Çalışmalar yoğunluklu olarak akşam 22.00 ile Sabah 06.00 saatlerinde yapılacak. Çalışmalar için trafiğin en az olduğu saat dilimlerinin seçildiği söylense de uzmanlar, gerekli önlemlerin alınmaması halinde 2012’de Fatih Sultan Mehmet Köprüsü’nün bakımı sırasında tüm şehri kilitleyen trafik görüntüleriyle karşılaşabileceğimizi söylüyor.
'İki kuka ile başarılı olamazsınız' İTÜ Ulaştırma Anabilim Dalı’ndan Prof. Dr. Ergun Gedizlioğlu, “Köprünün 200 metre yakınına iki tane kuka dikip bu önlemi alırsanız başarılı olamazsınız. Trafik yönetimi projesi gerektiren bir sürece giriyoruz. Eğer gerekiyorsa kesit daralmasının başladığı yerden kilometrelerce öteye kadar yapılması gerekir” dedi. 'Toplu taşımaya ek seferler konulmalı' Yıldız Teknik Üniversitesi Ulaştırma Anabilim Dalı emekli öğretim üyesi Prof. Dr. Zerrin Bayrakdar da onarımın çileye dönüşmemesi için özel araçların köprü geçişlerinin kısıtlanması gerektiğini belirterek “Toplu taşımaya ek seferler konulmalı. Özel araç sahipleri bu sürede köprüyü kullanmamalı” diye konuştu. 'Bizi zor bir yaz bekliyor' Boğaziçi Üniversitesi İnşaat Mühendisliği Bölümü öğretim üyesi Prof. Dr. Semih Tezcan ise “Köprünün ömrü 150 yıl. Bu kadar kapsamlı bir bakıma gerek yoktu. Bizi zor bir yaz bekliyor” diye konuştu. |