Kanal İstanbul'a Villa Tipi...
Kanal İstanbul için İşbirliği
Bu Güzergahta Arsa Fiyatları...
Kanal İstanbul 'Güzergahı'nda...
Limak Holding, Kanal İstanbul'a...
'Kanal İstanbul'un Hazırlıkları Bitti'
"Çılgın Projede" Ulusal Güvenlik Tehdidi
'Kanal İstanbul'un Altyapısıyla...
Çılgın Proje için 'Su Yolu'...
‘Kanal İstanbul için Herkes Fal Bakıyor’
"Kanal İstanbul Projesi için...
Kanal İstanbul Muamması Devam Ediyor
Hayali ‘Kanal’ Satışı Sürüyor
Bakan'dan 'Kanal İstanbul' Açıklaması
"Kanal İstanbul Güzergahı"ndan...
Bakan Açıkladı: Kanal İstanbul'un...
Kanal İstanbul Güzergahında...
Kanal İstanbul İhale Tarihi Açıklandı
Yabancı Şirketler Kanal İstanbul...
Kanal İstanbul Tehdidi Hala Devam Ediyor
Kanal İstanbul Adım Adım Geliyor!
Kanal İstanbul’un Ayrıntıları Netleşti
Kanal İstanbul’da İmar Hakkı Belediyenin
Kanal İstanbul için İhale...
Kanal İstanbul Arsa Fiyatlarını Katladı
Kanal İstanbul Projesi'nin...
"Kanal İstanbul’u Bekleyecek...
Kanal İstanbul Yok Manzarası Var!
Kanal İstanbul ve 3. Havalimanı...
Kanal İstanbul'un Güzergahı Kesinleşti
Kanal İstanbul için Yabancılarla...
"Hukuki, Ekolojik, Kentsel...
Geyik, Kekik, Uranüs, Paradoks...
Kanal İstanbul'da İstimlak...
"Kanal İstanbul Projesi'nin...
YİD Modeline Kanal İstanbul Ayarı
Kanal İstanbul'un Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle hayata geçirilmesinin önündeki engeller, ilgili kanunda yapılacak düzenlemelerle aşılacak.
Cumhurbaşkanı Recep Tayyip Erdoğan'ın 2011 yılında Başbakan iken "çılgın proje" olarak tanıttığı Kanal İstanbul, Başbakan Ahmet Davutoğlu tarafından açıklanan 64. Hükümet 2016 Yılı Eylem Planı'nda yer aldı.
Planda, Kanal İstanbul'un yapımı ve işletilmesiyle ilgili yapılacak yasal düzenlemeye de atıfta bulunuldu. AA muhabirinin aldığı bilgiye göre, Bazı Yatırım ve Hizmetlerin Yap-İşlet-Devret Modeli Çerçevesinde Yaptırılması Hakkında Kanun'da "kanal" ifadesi yer almadığı için YİD modeliyle ihaleye çıkılamayan Kanal İstanbul için yasal düzenleme yapılacak. İlgili kanuna "kanal" ifadesi eklenecek ve ihale süreci hızlandırılacak. Kanalın uzunluğu 43 kilometre olacak Kanal İstanbul'un yol yapımıyla ilgili çalışmaları Karayolları Genel Müdürlüğü, deniz ve altyapıyla ilgili çalışmaları ise Altyapı Yatırımları Genel Müdürlüğü tarafından yürütülecek. Kanal İstanbul, şehrin Avrupa yakasında hayata geçirilecek. Karadeniz ile Akdeniz arasında alternatifsiz bir geçit olan İstanbul Boğazı'ndaki gemi trafiğini rahatlatmak adına Karadeniz ile Marmara Denizi arasında yapay bir su yolu açılacak. Kanalın, Marmara Denizi ile birleştiği noktada 2023 yılına kadar, öngörülen iki yeni kentten biri kurulacak. Kanalın uzunluğu 43 kilometre, genişliği yüzeyde 500 metre, tabanda 400 metrede olacak. Suyun derinliği 25 metreyi bulacak. 453 milyon metrekareye kurulması planlanan yeni şehrin 30 milyon metrekaresini Kanal İstanbul oluşturacak. Projede, 78 milyon metrekare havalimanı, 33 milyon metrekare Ispartakule ve Bahçeşehir, 108 milyon metrekare yollar, 167 milyon metrekare imar parselleri ve 37 milyon metrekare ise ortak yeşil alan için ayrıldı. |