Kanal İstanbul için İşbirliği
Kanal İstanbul 'Güzergahı'nda...
Limak Holding, Kanal İstanbul'a...
'Kanal İstanbul'un Hazırlıkları Bitti'
"Çılgın Projede" Ulusal Güvenlik Tehdidi
'Kanal İstanbul'un Altyapısıyla...
Çılgın Proje için 'Su Yolu'...
‘Kanal İstanbul için Herkes Fal Bakıyor’
"Kanal İstanbul Projesi için...
Kanal İstanbul Muamması Devam Ediyor
Hayali ‘Kanal’ Satışı Sürüyor
Bakan'dan 'Kanal İstanbul' Açıklaması
"Kanal İstanbul Güzergahı"ndan...
Bakan Açıkladı: Kanal İstanbul'un...
Kanal İstanbul Güzergahında...
Kanal İstanbul İhale Tarihi Açıklandı
YİD Modeline Kanal İstanbul Ayarı
"Yabancılar 1 Milyon Dolarlık...
Kanal İstanbul Tehdidi Hala Devam Ediyor
Kanal İstanbul Adım Adım Geliyor!
Kanal İstanbul’un Ayrıntıları Netleşti
Kanal İstanbul’da İmar Hakkı Belediyenin
Kanal İstanbul için İhale...
Yabancı Şirketler Kanal İstanbul İçin Sıraya Girdi
İstanbul’un büyük bir kısmını adaya dönüştürecek Kanal İstanbul projesinde yıl sonuna kadar inşaat çalışmalarının başlaması bekleniyor. 15 milyar dolara mal olacak projenin fizibilite çalışmaları tamamlandı.
İstanbul’un büyük bir kısmını adaya dönüştürecek Kanal İstanbul projesinde yıl sonuna kadar inşaat çalışmalarının başlaması bekleniyor. 15 milyar dolara mal olacak projenin fizibilite çalışmaları tamamlandı. Dünya Gazetesi'nden Meltem Gündüz'ün haberine göre, daha önceki planlarda 1.2 milyon olarak yer alan nüfus yoğunluk gerekçesiyle 500 bine çekildi. Karadeniz ve Marmara’nın yapay bir boğazla bağlanacağı Kanal İstanbul için Çinli, İtalyan ve Rus şirketlerle ön görüşmeler yapıldı.
15 milyar dolara mal olacak Kanal İstanbul'un, 25 metre derinliğinde ve 150 metre genişliğinde olması planlanıyor. 5.5 milyar TL olarak hesaplanan inşaat işleri kapsamında İstanbul Boğazı ile Silivri arasındaki doğu- batı ekseninde, proje ile çakışacak en az 5 otoyolu, karayolu ve demiryolunun deplase edilmesi (başka noktaya taşınması) planlanıyor. Kanal üzerine en az 8, en çok 11 köprü inşa edilmesi planlanıyor. Toplamda 10 milyar dolara mal olacak proje, parça parça ihale edilecek. Kanal İstanbul, alttan kesik ‘V’ harfi biçiminde inşa edilecek. Alt bölümünün genişliğinin 100 metreye, V harfinin iki ucu arasındaki mesafe ise 520 metreye kadar ulaşabilecek. Kanalın derinliği 20 metre olacak. Kanal İstanbul Projesi, güzergahının açıklanacağı tarihten itibaren gayrimenkul piyasasına büyük hareketlilik getirecek. Cumhurbaşkanı Tayyip Erdoğan’ın ‘Çılgın Proje’ olarak tanımladığı Kanal İstanbul’un yeri henüz açıklanmadı ancak güzergahta olacağı tahmin edilen yerlerde arazi fiyatları tavan yaptı. Küçükçekmece, Başakşehir ve Arnavutköy'ün 3 alternatif bölge olduğu projede, bu rotanın seçilmesinin en önemli nedeni, kanal aksındaki arazilerin yüzde 80'e yakınının Hazine'ye ait olması. Projenin yerinin şu an tam olarak belli olmadığını, çalışmalar yaptıklarını belirten yetkililer, “En kısa yol, en uygun yer neresidir araştırıyoruz. İstanbul Boğazı’na alternatif olacak güzergahı belirleme gayretindeyiz” dedi. Kanal İstanbul’dan günde 150-160 geminin geçmesi hedefleniyor. |