Karayolları Genel Müdürü, İstanbul Boğazı'nda yeni
köprünün ya Beykoz-Tarabya ya da Sarıyer-Yuşa Tepesi arasında olacağını
söyledi.
Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, Çanakkale, İzmit ve
İstanbul Boğazı’na yapılmak istenen köprülerle ilgili son durumu ve güzergahları
açıkladı. Turhan’ın Anadolu Ajansı’na verdiği bilgiye göre İstanbul Boğazı’na
üçüncü köprü için üzerinde durulan güzergâhlar ‘Beykoz-Tarabya’ ve ‘Sarıyer-Yuşa
Tepesi’. Turhan, İstanbul Büyükşehir Belediye Meclisi’nin
kararı doğrultusunda, bu güzergâhlardan birinin imar planlarına işleneceğini
açıkladı. Turhan “Çanakkale’ye inşa edilecek köprü için ilk tespit edilen
güzergah, Sarıçay-Kilitbahir arası. Ancak Kültür ve Tabiat
Varlıkları ile ilgili değerlendirilmesi gereken bazı konular var. Köprü
ve bağlantı yolları için bu yıl ihaleye çıkılacak. İzmit Körfez Geçişi
projesinde de ‘yer teslimi’ aşamasına yaklaşıldı” dedi.
Karayolları Genel Müdürü Turhan, üç önemli projeyi öngörülen sürelerde
işlemlerin tamamlanması durumunda altı-yedi yıl içerisinde hizmete açmayı
hedeflediklerini söyledi. (aa)
İzmit’te çalışmalar hızlandı
Derin deniz sondajları başladı: “‘(İzmit Körfezi Köprü Geçişi) Sözleşmenin
Yüksek Planlama Kurulu’nca onaylanmasının ardından konsorsiyuma yer teslimi
yapılacak ve çalışmalar başlayacak. Müteahhidimiz çalışmaları sürdürüyor.
Özellikle Körfez Köprüsü ’nün inşa edileceği mevkideki derin deniz sondaj
çalışmaları ve proje yapımına esas arazi jeoteknik ve jeolojik raporları
güncelleştirme çalışmaları başladı. Finansman temini çalışmalarını da devam
ettiriyor. Gayri resmi olarak çalışmalar başladı.”
Ege’den Avrupa’ya kesintisiz yolculuk
* Köprü sağa sola kayabilir: “Çanakkale’de inşa edilecek köprü için ilk
tespit ettiğimiz güzergah Sarıçay-Kilitbahir. Burada çevre ile ilgili, sit
alanlarıyla ilgili, Kültür ve Tabiat Varlıkları ile ilgili konular var.
Bunları artık önümüzdeki günlerde netleştireceğiz. Köprü sağa, sola bir
miktar kayabilir. 2x3 şeritli köprünün uzunluğu, ilk tespitlere göre 1450
metre civarında olacak. Tabii yerinde kayma olursa boyu da bir miktar artıp
azalabilir.”
* İhale bu yıl: “Tekirdağ-Çanakkale-Balıkesir Otoyolu Projesinde proje ve
fizibilite çalışmaları tamamlanacak ve bu yıl ihaleye çıkılacak. Proje özellikle
Ege, Akdeniz ve Güney Marmara bölgeleri ile Kuzey Marmara ve Avrupa ülkeleriyle
kesintisiz karayolu ulaşımını sağlayacak.”
* İstanbul’un batısına ulaşım bu köprüden olacak: Projenin tahmini maliyeti
4.5 milyar dolar. Yol yaklaşık 433 kilometre uzunluğunda olacak. İstanbul ’un
batısında, Trakya ’daki yerleşimlerin iç bölgelerle ulaşımını bu güzergah
üzerinden sağlamayı düşünüyoruz. Bu köprülerin yoğun trafiğini
dengeleyecek.
Çinliler, Fransızlar, Avusturyalılar talip
* Köprü uyumlu olmalı: “Üçüncü köprü geçeceği yer coğrafi yapısı, tarihi ve
doğal değerler dikkate alınarak, çevre ile uyumlu ve mevcut sistemlerle entegre
olmalı.”
* İki olasılık: “Üçüncü köprü için üzerinde durulan güzergahlar
Beykoz-Tarabya ve Sarıyer-Yuşa Tepesi. İstanbul Büyükşehir Belediye
Meclisi’nin kararı doğrultusunda bu güzergahlardan biri imar planlarına
işlenecek. Ardından ilana çıkalacak.”
* Yap-İşlet-Devret modeliyle üçüncü köprüye talip çok: “Proje, maliyeti
gelirini karşılama oranı yüksek bir projedir. Kısa sürede kendi yatırım
maliyetini karşılayabilecek bir trafik hacmine sahip bir projedir. Bundan
dolayı da bu projeye iştirak talebi artırıyor. Çinliler, Fransızlar, İtalyanlar,
Koreliler, Japonlar, hatta Avusturyalılar projeyle ilgilendiklerini ve ihaleye
çıkılması durumunda talip olacaklarını belirtti. Yap-İşlet-Devret ile
çıkacağımız bir projeye çok isteklinin olması hem ülkemizdeki ekonomik istikrarı
hem de yatırım yapma cesaretini ortaya koyması bakımından memnuniyet
verici.”
|