Gişeler Kaldırılırken Üçüncü...
İki Köprünün Geliri 3. Köprünün...
Yeni Yapılan Köprüler Pahalı Geldi
İki Yaka 3. Kez Birleşti
3. Boğaz Köprüsünde Son 535 Metre
İki Yakanın Birleşmesine 648 Metre Kaldı
Karayolları Genel Müdürlüğüne...
Üçüncü Köprüye 4'üncü Erteleme
'Üçüncü Köprü'nün Otoyol İhalelerine...
Tarihi Köprü Söküldü Ortada Kaldı
İstanbul’u Kim Süpürecek?
‘Boğaz’ın Girişine 1 Milyon...
3. Köprü Yolunda Bir İlk
‘3. Köprü İçme Suyunu Kirletebilir’
İşte 3. Köprünün Açılış Tarihi
3. Havalimanı ve 3. Köprü...
3. Köprü ve Bağlantı Yolları...
İşte 3. Köprüde Son Durum
3. Köprünün Son Görüntüleri!
3. Köprü Yuvasız Bıraktı
"3. Köprü İnşaatını Durdurun"
3. Köprü İnşaatında Ölen İşçiler...
3. Köprü için 2.5 Milyon Metreküp...
3. Köprünün ÇED’i Yok, Ama İnşaatı Var
3. Köprü’ye ÇED Yolu Gözüktü
3. Köprü Ayaklandı!
3. Köprü Havadan İşte Böyle Görüntülendi
3. Köprü Yükseldikçe Madenciler...
3. Köprü Bağlantı Yolunda İnşaat Durdu
İşte 3. Köprüden Son Görüntüler!
"3. Köprü Güzergahında da...
Çiller'in 3. Köprü İsteğine...
3. Köprünün Güzergâhı Değişecek mi?
3. Köprü'den Hazine Çıktı, Ama...
3. Köprü için 2.3 Milyar Dolar Finansman
Üçüncü Köprü Bağlantılı Yolları İhalesine 12 Talip
Karayolları Genel Müdürü Cahit Turhan, Kuzey Marmara Otoyolu Projesi kapsamındaki Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün bağlantılı yolları için ihaleye çıkıldığını, bugüne kadar 42 firmanın şartnameyi incelediğini, 12 firmanın şartname satın aldığını söyledi.
Turhan, AA muhabirine yaptığı açıklamada, İstanbul Boğazı'na yapılacak üçüncü köprünün bağlantılı yolları Kınalı-Odayeri otoyolu ve Kurtköy-Akyazı otoyolu için 6 Mart 2015'te ihale yapılacağını ifade etti. Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün bağlantılı yollarının Yap-İşlet-Devret (YİD) modeliyle ihale edildiğini kaydeden Turhan, bugüne kadar 42 firmanın şartnameyi incelediğini, 12 firmanın şartname satın aldığını bildirdi. Projeyi ilk etapta üçüncü köprü ve bağlantı yolları dahil olmak üzere bütün halinde ihale ettiklerini ancak bu ihalede teklif gelmediğini anımsatan Turhan, sözlerini şöyle sürdürdü:
"Teklif gelmediğine göre suçu kendimizde bulmamız lazım. Burada bazı konularda bize gelen isteklerde, sorularda firmaları tatmin edemedik ki teklif gelmedi. Bunlar aslında yapım projelerinden ziyade finansman projeleri. Risk oluşturacak hükümleri açık seçik görmek istiyorlar. Hakkaniyetli, adaletli ve isteklisi olan bir sözleşme hazırlayabilmek önemli. İhalelerde değişen ve gelişen dünya şartlarında uygun sözleşmeler hazırlıyoruz. Bazı hususların daha açık seçik olarak sözleşmede bulunmasını Hazine, Kalkınma ve Maliye bakanlıklarıyla görüşmeler yaparak sağlıyoruz." "İş kapasitesini yüzde 90 mertebesinde kullanıyoruz" Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün ayak uzunluğunun 332 metreye ulaştığını, köprü yapım hızının planlandığı gibi sürdürüldüğünü belirten turhan, köprünün bağlantı yolları, viyadük ve tünellere yönelik çalışmalarda epey mesafe kat edildiğini anlatan Turhan, köprünün inşa edildiği bölgenin yağış aldığını ve bu durumun çalışma şartlarını olumsuz etkilediğini bildirdi. Turhan, şunları kaydetti: "Projede yaklaşık 68 milyon metreküp toprak hareketi var, bunun yaklaşık 37 milyon metreküpü yolun gövdesinde, kalan kısmı ise yeni ağaçlandırma yapılacak maden ocakları ile orman alanlarına dökülerek kullanılacak. Şu an itibarıyla 49 milyon metreküp toprak hareketi oldu. Bunu yıl sonuna kadar 50 milyon metreküpe yaklaştırabilirsek hedefimizi gerçekleştirmiş oluruz." Turhan, teknik bir sıkıntı yaşanmazsa projenin 2015 sonunda tamamlanmasını hedeflediklerini sözlerine ekledi. |