Hızlı Tren Kapıkule'ye Ulaşacak
İzmir’de Faylar Hendekler...
9 Yıldır Bitmeyen YHT Hattının...
Ankara-İzmir Hızlı Tren Hattının...
Bergama İZBAN Hattı Bilinmeze Döndü
Yavuz Sultan Selim Köprüsü'nün...
Maliyet Artışı Kamu Bütçesine Yüklendi
Ankara-Kayseri Konvansiyonel...
EBRD, Hızlı Tren Hattı Projesi'nin...
İstanbul-Lüleburgaz Arası,...
Milli Elektrikli Tren Gelecek...
İhale İptal Edildi, Maliyet...
Otoyolun Maliyeti 2.1 Milyar Dolar Arttı
Üniversiteye 1, 7 Milyon Liralık...
Milli Elektrikli Tren Bu Yıl...
İBB, TCDD’den 6 Aydır İzin Bekliyor
Tarihi Binaya PVC Doğrama Yapıldı
Kanalın Temeli Atılmadan Ek...
Ankara-Sivas YHT Hattına 2...
Ulaştırma Sektöründe Bu Yıl...
Can ve Mal Kaybı Demir Yolu...
Ankara YHT Garı’nın Garantisi...
Tren Hattı Faya Çizilince Maliyeti Katlandı
Kırıkkale-Sivas hızlı tren projesinde, fay üzerinden ve köy ortasından geçen ilk projenin maliyeti, işi üstlenen şirketin “Uygulanamaz” raporunun ardından 120 milyon TL arttı.
2017, 2018 ve 2019 yıllarında toplam 8,5 milyar TL zarar açıklayan TCDD’nin mali hesapları, TBMM KİT Komisyonu’nda görüşüldü. 2019 yılı zararı ile KİT’ler içinde en fazla zarar eden ikinci kurum olan TCDD’yi zarar ettiren uygulamalar, komisyon toplantısında gündeme geldi. BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre; TCDD, 2016 yılında 2,5 milyar TL zarar açıkladı. Kurumun 2017 yılı zararı 2,6 milyar TL, 2018 yılı zararı ise 3,4 milyar TL oldu. TCDD’yi 2019 yılında, “KİT’ler arasında en fazla zarar eden ikinci kurum” konumuna yükselten zarar toplamı ise 2,5 milyar TL oldu. Kırıkkale-Yerköy ve Yerköy-Sivas arasını kapsayan hızlı tren projesindeki problemler, kurumu adım adım zarara götüren uygulamalara ışık tuttu. Kırıkkale-Sivas arasındaki hızlı tren hattı projesi, Ulaştırma Bakanlığı Altyapı genel Müdürlüğü’nce hizmet alımı yoluyla bir firmaya verildi. Firmanın hazırladığı proje, TCDD’ye gönderildi. İdare, Bakanlık’tan gelen proje kapsamında ihale açtı. İhaleyi, Eser İnşaat isimli bir şirket kazandı. Projenin inşa edileceği alana giden şirket yetkilileri, projede bazı aksaklıklar olduğunu belirledi. Şirket yetkililerince hazırlanan rapora göre, hattın bir kısmı baraj rezervuarı üzerine, bir kısmı da köyün tam ortasından geçecek şekilde çizildi. Yine rapora göre, hattın geçmesi planlanan bir bölümü de fay hattı üzerine kurgulanırken başka bir bölüm ise tarım bölgesinden geçirildi. Projedeki aksaklıkları tespit eden yüklenici firma TCDD’ye, “Projenin sahada uygulanabilirliği yok” raporu gönderdi. Bunun üzerine, hattı değiştirme kararı alındı. İlk projede 10 kilometre olarak planlanan tünel, hat değişikliği ile 40 kilometreye çıktı. İlk proje kapsamında gerçekleştirilen ihale 85 milyon TL’ye mal edilirken değişikliklerin ardından toplam maliyet 202 milyon TL’ye çıktı. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |