Maliyet Artışı Kamu Bütçesine Yüklendi
İhale İptal Edildi, Maliyet...
Malazgirt Etkinlik Alanına...
Otoyolun Maliyeti 2.1 Milyar Dolar Arttı
Tren Hattı Faya Çizilince...
Kanal İstanbul İmar Planları...
Kanal için Devlet Garantisi
Yatırımcı Kanal İstanbul’a...
Kanal İstanbul için Yasal...
Arnavutköy Kaymakamlığından...
Kanal Güzergahındaki Arnavutköy’de...
Kanal İstanbul Bilirkişi Heyetinden...
Ankara'da Kanal İstanbul Kulisleri
Kanal İstanbul Projesinde...
Bakan Karaismailoğlu'ndan...
Kanal İstanbul için Belirlenen...
2021 Yatırım Programı'nda...
Kanal İstanbul’da Tapu Sınırları...
Kanal İstanbul’dan Vazgeçilmedi
Kanalın Temeli Atılmadan Ek Maliyeti Geldi
Türkiye’nin Avrupa’yla demiryolu bağlantısını sağlayacak Halkalı-Kapıkule YHT Projesi’nin bir bölümünün Kanal İstanbul güzergahıyla kesiştiği için maliyetin ikiye katlandığını belirlendi.
Halkalı-Kapıkule YHT Projesi’nin Kapıkule-Çerkezköy bölümüyle ilgili inşaat çalışmaları 2019 yılından beri sürüyor. Kolin İnşaat’ın ilk bölümünü yaptığı projenin diğer bölümü olan Çerkezköy Halkalı bölümüyle ilgili bütün etüt, proje ve maliyet hesaplamaları da 2019 yılında tamamlandı. BirGün’den Hüseyin Şimşek’in haberine göre; CHP Genel Başkan Yardımcısı Ahmet Akın, proje üzerinde yaptığı çalışmada, söz konusu bölümde yakın zamanda rekor oranda maliyet artışı yapıldığını belirledi. CHP’li Akın, Türkiye’nin Avrupa’yla demiryolu bağlantısını sağlayacak Halkalı-Kapıkule Yüksek Hızlı Tren (YHT) Projesi’nin Çerkezköy-Halkalı bölümünün maliyetinin Kanal İstanbul yüzünden ikiye katlandığını açıkladı. Projenin 3,1 milyar TL olarak açıklanan maliyetin revize edilerek 7,7 milyar TL’ye çıkarıldığını söyleyen Akın, “Bir rant projesi olan Kanal İstanbul, henüz bir çivi çakılmadan kamuya ek yük getirmeye başladı. Kanalın güzergahıyla kesişen YHT projesinin maliyeti iki kattan fazla arttırıldı.” değerlendirmesinde bulundu. CHP’li Akın, 2020 yılında TCDD’nin yatırım programında Çerkezköy-Halkalı bölümünün toplam maliyeti 3,1 milyar TL olarak yer alırken Cumhurbaşkanlığı tarafından yayınlanan 2021 Yılı Yatırım Programı’nda ise söz konusu bölümle ilgili maliyet artışı yapıldığını ve projenin sorumluluğunun TCDD’den alınarak Ulaştırma ve Altyapı Bakanlığı’na devredildiğini kaydetti. Buna göre, Kanal İstanbul ile aynı güzergahta yer alan YHT projesinin ilgili bölümünün maliyeti 3,1 milyar TL’den 7,7 milyar TL’ye çıkarıldı. Projenin maliyetinin iki katından fazla artmasının nedeninin Kanal İstanbul ile kesişmesinden kaynaklandığı belirtildi. Toplam 76 kilometre uzunluğundaki proje kapsamında Kanal İstanbul nedeniyle etüt çalışmalarının revize edilerek yaklaşık 10 kilometre uzunluğunda tünelin yapılmasının ve Kanal İstanbul ile uyumlu hale getirilmesi nedeniyle maliyetin artacağı belirtiliyor. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |