Yapı-Endüstri Merkezi (YEM) tarafından
düzenlenen 'Sürdürülebilir Büyüme' temalı Konut
Konferansı 2011'de gerçekleştirilen paneller ve söyleşiler kapsamında;
A+ konut ve bu ürünün müşterisinin beklentileri, 'konut' ekseninde Türkiye
değerleme sektörünün genel çerçevesi, demografik ve sosyo-ekonomik özellikler
bağlamında İstanbul’un kentsel gelişimi ve kentsel dönüşüm konularına
odaklanıldı.
A+ Konut Geliştirme ve Yeni Tüketici Yaklaşımları
Yapı-Endüstri Merkezi tarafından bu yıl ikincisi düzenlenen ve teması
'sürdürülebilir büyüme' olan Konut Konferansı 2011’in ilk paneli "A+ Konut
Geliştirme ve Yeni Tüketici Yaklaşımları" başlığı altında tartışıldı.
Moderatörlüğünü Soyak Holding CEO’su Emre Çamlıbel’in yaptığı
panelde "A+ kavramının neye işaret ettiği, farklı bakış açılarıyla neleri temsil
ettiği" tartışıldı.
Bu anlamda panelin açılış konuşmasını da gerçekleştiren Çamlıbel, ilk Anahtar
Konuşmacı Alejandro Aravena’nın gerçekleştirdiği sunumdan yola çıkarak; söz
konusu politikaların ve yaklaşımların Türkiye genelinde de tartışılan hususlar
olduğunu belirtti. Bu kapsamda GYODER tarafından hazırlanmış olan 'Dar
Gelirliler için Konut Politikaları' adlı raporun önemine de değinen Çamlıbel,
panelin konuşmacılarına "A+ kimdir ve beklentileri nelerdir? A+ konutlarında
nasıl bir donanım arıyoruz? A+ için konumun önemi nedir?" gibi sorular da
yöneltti. Panelin ilk konuşmacısı, Teknik Yapı Yönetim
Kurulu Başkanı Nazmi Durbakayım, konut sektörüne yönelme hikayesini
anlatarak başladığı konuşmasına A+ konutların zamanla göreceli olduğunu, bunun
temel nedeninin ise insanların hep bir 'farklılık' arayışı içerisinde
bulunmalarına bağladığını aktararak devam etti. Binaların fiziksel özellikleri
dışında bir de 'konum' faktörünün belirleyici olduğunu vurgulayan Durbakayım,
bir diğer önemli unsurun ise konut projeleri kapsamında sunulan 'hizmetler'
olduğunu belirtti.
Pazarlama ve satış stratejileri kapsamında müşteri ile 'empati' kurmanın
önemine değinen Durbakayım, "Sizin ürettiğiniz ürün, kişilerin kullanacağı bir
ürün. Siz kendinizi o kişilerin yerine koyarsanız problem de yaşamazsınız” dedi.
Tüketicinin konuta taşındığı ilk günün ayrı bir önemi olduğuna değinen
Durbakayım, taşınma sürecinde bir yetkilinin tüketicinin yanında bulunması
gerektiğini ifade ettikten sonra; "Empati, doğru lokasyon ve doğru fiyatlarla
müşterinin en telaşlı gününde yayında olun" dedi.
Astay Gayrimenkul Genel Müdürü Atilla Öztürk ise arka planda
otel projelerine hakim oluşlarının bir anlamda kendilerine artı bir değer
kazandırdığını belirterek, "A+ konut üreticileri otel imalatında eskiden
kullanılan pek çok teknolojiyi altyapı tasarımı anlamında konut projelerinde
kullanıyorlar ki bu da bir zaruret" dedi. Tüketicilerin fiziksel özelliklerden
çok arka planda bulunan sistemi sorguladıklarını belirten Öztürk, A+
tüketicisinin bir beklentiyi satın aldığını anlattı.
Tüketici beklentisinin bütün takiplerini gözeten bir yerleştirmeyi
öngördüklerini vurgulayan Öztürk, bunun çok maliyetli olduğunu belirttikten
sonra lokasyonun ve 'manzara' faktörünün önemine odaklanarak "manzara A+ için
önemli bir etken" dedi.
Siemens Ev Aletleri Satış Direktörü Haluk Çelebioğlu konuya
daha farklı bir bakış açısıyla baktıklarını, hem kullanıcıların hem de konut
üreticilerinin kendileri için müşteri olduğunu aktararak konuşmasına başladı.
Yapı ve binalardaki gelişmeyi takip ettiklerini, konut üreticileri ile entegre
bir biçimde çalıştıklarını anlatan Çelebioğlu, sorun çözme anlamında konut
üreticilerinin yanında olmaya çalıştıklarını ve bu bağlamda kendi uzmanlık
alanlarıyla ilgili çıkabilecek sorunları en aza indirmeye çalıştıklarını
kaydetti.
Tüketicinin tercihlerinin inşaat gelişimine bağlı olarak değiştiğini anlatan
Çelebioğlu, "A+ dediğimiz zaman konutlarda gerçek anlamda enerji tasarrufundan
bahsetmemiz gerekiyor" dedi.
|