Göktürk-2 İzmit Körfez Köprüsü'nü...
Bitmesine Çok Az Kaldı
55 Tonluk İlk Tabliye Yerleştirildi
'İnşaat 30 Gün İçinde Durmalı'
Son Tabliye de Yerleştirildi
5 Ay Sonra Açılıyor!
O Yol 9 Saatten 3,5 Saate İniyor
Kaybedebiliriz!
Dev Projede En Ağır Parça Takılıyor
"En Ağır" Parçası Kaldırılmaya Başlandı
Körfeze Girmek 5 Gün Boyunca Yasak
Bu Köprü Yılda 650 Milyon...
İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nde...
İzmit Körfezi'nden 146 Ton...
"İzmit Körfez Geçiş Köprüsü...
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'ne...
İzmit Körfezi'nde Temizlik
İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nde...
İzmit Körfezi’ne Yargısız İnfaz
Körfez Yarımca’da inşa edilen Dubai Port Limanı projesi, Danıştay’ın iptal kararına rağmen neredeyse tamamlandı.
Birgün Gazetesi'nden Uğur Enç'in haberine göre, Kocaeli Körfez Yarımca’da inşa edilen Dubai Port Limanı, Danıştay’ın iptal kararına rağmen tamamlanmak üzere. Dubai Port Properties Liman İşletmeleri’nin bölgenin en büyük liman projesi için 2009’da başlattığı inşaat çalışmaları Kocaelili çevrecilerin itirazı ve yargı kararlarına rağmen sürüyor. Çevrecilerin açtığı davada Danıştay 14. Dairesi, ÇED raporunun usule aykırı olduğuna hükmederek projeyi iptal etmişti. 5 yıllık dava sürecinde inşa çalışmalarına ara vermeyen Dubai Port, Danıştay 14. Hukuk Dairesi’nin kararına da uymadı. Dubai Port Limanı’nda hızla devam eden inşaat çalışmalarında artık sona gelindi. Limanın uydudan çekilmiş görüntüleri, dolgunun tamamlandığı İzmit Körfez’inde meydana gelen tahribatı gözler önüne serdi. 504 bin metrekarelik alana inşa edilen limanın neredeyse yarısı körfeze yapılan dolgu üzerine inşa ediliyor. Derince de dolduruluyor Öte yandan, İzmit Körfezi’nde tek liman inşaatı Dubai Port’a ait değil. Kısa süre önce özelleştirilen Derince Limanı da bölgede büyük bir depolama alanı inşa edecek. 5 Şubat’ta kazandığı ihale sonucu 543 milyon dolar yatırarak Derince Limanı’nın 39 yıllığına işletme hakkını alan Safi Holding, limanı genişletmek için 5 milyon metreküp dolgu malzemesi kullanarak körfeze dolgu yapacak. Yapılan dolgu sonrasında körfezin coğrafi yapısı tamamen değişecek. Ne olmuştu? Dubai Port davası yerel mahkemelerde liman yetkililerinin kaybetmesinin ardından yapılan itirazlarla Danıştay’a taşınmış, Danıştay sürecine Çevre ve Şehircilik Bakanlığı da davaya müdahil olmuştu. Bakanlık, ÇED raporunun yerinde olduğunu savunarak alınan ÇED iptal kararına itiraz etmişti. Bakanlığın dava sürecine müdahil olması, Dubai Port’un hükümetin desteği ile İzmit Körfezi’nde çalışma yaptığı iddialarını güçlendirmişti. Kocaelili çevreciler Dubai Port Limanı’nın inşa edilmemesi için çeşitli eylemler organize etmişti. |