Bağdat'ta 18 İnşaat İşçisi Kaçırıldı
Körfez Köprüsünün Yaklaşım...
Körfez Geçiş Köprüsünün Kopan...
İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nde...
İzmit Körfezi’ne Yargısız İnfaz
İzmit Körfezi'nden 146 Ton...
"İzmit Körfez Geçiş Köprüsü...
İzmit Körfez Geçiş Köprüsü'ne...
İzmit Körfezi'nde Temizlik
İzmit Körfez Geçişi Köprüsü'nde...
Dev Projede En Ağır Parça Takılıyor
İstanbul-İzmir arasını 3 saate düşürecek projede en ağır parça takılıyor. İzmit-Körfez Asma Köprüsünün 2 bin 600 tonluk parçası 57 metre yükseğe kaldırılıyor. Türkiye’nin en büyük ağır kaldırma operasyonu yaklaşık 11 saatte tamamlanacak.
Gebze-İzmir Otoyolu Projesi kapsamında İzmit Geçiş Köprüsü ile otoyolu birleştirecek olan Güney Yaklaşım Viyadüğü'nün en büyük parçası yerleştirilmeye bugün başlandı. 2 bin 600 ton ağırlığa, 124 metre boya ve 36 metre genişliğe sahip olan ve tamamı Türk işçiliğiyle yapılan parçanın "Ağır Kaldırma Operasyonu" ile yerleştirilmesiyle bu alanda bir Türkiye rekoru kırılmış olacak. Yapımını Nurol İnşaat'ın üstlendiği, 1123 metre ve 22 bin 500 ton ağırlıkla dünya rekorunu kırarak sürme yöntemiyle oluşturulan viyadüğün tamamı, Türk işçiliğiyle gerçekleştirildi.
Türkiye'nin en büyük ulaşım yatırımlarından Gebze-İzmir Otoyolu Projesi'nin önemli unsurlarından Güney Yaklaşım Viyadüğü, İzmit Körfez Geçişi Asma Köprüsü'nün güney ayağını otoyola bağlıyor. Proje tamamlandığında viyadüğü kullanarak köprüden geçen araçlar, 60 metre yükseklikten 13 metreye inerek otoyola bağlanacak. Viyadüğün 2 bin 600 ton ağırlık, 124 metre boy ve 36 metre genişliğe sahip olan yaklaşık bir stadyum büyüklüğündeki en ağır tabliyesi özel bir operasyonla yerleştiriliyor.Türkiye'nin en büyük ağır kaldırma operasyonu unvanına sahip olan bu uygulamayla, aynı zamanda yeni bir rekora da imza atılacak. 1123 metre ve 22 bin 500 ton ağırlıkla dünya rekorunu kırarak sürme yöntemiyle oluşturulan viyadüğün, 2 bin 600 ton ağırlığındaki son tabliyesinin 57 metreye kaldırılmasıyla da Türkiye rekoruna imza atılmış olacak. Geçen Mayıs ayı başında 2 bin 350 ton ağırlığa sahip ilk açıklığın kaldırılmasıyla da rekor kırılmıştı. Tamamıyla Türk işçiliğinin eseri olan Güney Yaklaşım Viyadüğü, boyutu ve yapım tekniği gibi özellikleriyle dünya yapı teknolojileri literatüründe Türkiye'nin gurur duyduğu bir proje olarak yer alacak. İstanbul-İzmir 3.5 saate inecek Gebze-İzmir Otoyolu Projesi, İstanbul-İzmir arasında kara yolu ulaşımını 3,5 saate düşürecek. İzmit Körfez Geçişi Köprüsü hizmete girdiğinde 1-1,5 saatlik ulaşım süresi 6 dakikaya inecek. |