Havalimanı Metrosu'nda İlk...
Dudullu-Bostancı Metrosunun...
İkitelli-Ataköy Metro Hattında...
Sabiha Gökçen Havalimanı 2021'de...
İstanbul Havalimanı'nda Koronavirüs...
İstanbul Havalimanı Terminali'ne...
Ataköy-İkitelli Metrosu 2021’de Açılıyor
Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro...
Yeni Havalimanı Metrosu’nda Hesap Hatası
Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu...
İstanbul’da Duran 3. Metro...
Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosunda...
Hazine'nin Onay Vermediği...
İstanbul’un Altındaki Gizli...
Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli...
Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey...
İstanbul’da Bir Yıldır Duran...
İstanbul Havalimanı Metro Tüneli'nde Işık Göründü
Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, “Çift tüple 68 kilometreyi aşan tünel kazım çalışmalarımızın ardından Gayrettepe İstasyonuna ulaşıyoruz.” dedi.
Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metro Projesi Tüneli İlk Işık Töreni'nde konuşan Ulaştırma ve Altyapı Bakanı Adil Karaismailoğlu, bakanlığın şehir içi raylı sistem alanında yaptığı yatırımların özel bir örneği olan Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Metrosu'nda önemli bir dönüm noktasında olduklarını söyledi. Cumhurbaşkanı Erdoğan'ın da video konferans yöntemiyle katıldığı törende Karaismailoğlu, şunları kaydetti: “Çift tüple 68 kilometreyi aşan tünel kazım çalışmalarımızın ardından Gayrettepe İstasyonuna ulaşıyoruz. 18 Ocak'ta ilk ray kaynağını gerçekleştirdiğimiz bu projede tünel kazma makine sayısı ve hızında dünya rekorlarını kırdık. Yapım hızında kırdığımız rekoru, işletme hızında da ayrıca kıracağız. 37,5 kilometrelik hattımızda 9 istasyon arasında önce tam otomatik, ardından sürücüsüz trenlerimiz, saatte 120 kilometrelik hızla metro hız rekorunu kıracaklar. Her gün 600 bin hemşehrimiz, Gayrettepe-İstanbul Havalimanı arasını 35 dakika gibi kısa bir sürede kat edecekler. Metro hattımız, Beşiktaş, Şişli, Kağıthane, Eyüp ve Arnavutköy ilçelerimizin sınırlarından geçerken, şehir içi karayolu trafik yükünü önemli oranda azaltacaktır.”
Projenin, koronavirüs salgınına yönelik alınan tedbirlerle ilerlediğini belirten ve şantiyelere giriş çıkışlar kısıtlanırken, tüm çalışanların sağlık kontrollerinin de titizlikle yapıldığının altını çizen Karaismailoğlu, Türkiye genelinde bulunan binin üzerindeki şantiyede, önce sağlık, önce çalışan ve önce iş güvenliği ilkesi ile hareket edildiğini belirtti. Karaismailoğlu, sözlerini şöyle sürdürdü: “İstanbul genelinde yapımı devam eden 85 kilometrelik metro hattı projelerimiz tamamlandığında İstanbul kent içi raylı sistem uzunluğu tam 318 kilometreye ulaşacaktır. Şu anda içerisinde bulunduğumuz 37,5 kilometrelik Gayrettepe-Kağıthane-İstanbul Havalimanı Raylı Sistem Bağlantısıyla birlikte yaklaşık 9 kilometrelik Bakırköy (İDO) - Bahçelievler - Kirazlı Metrosu 32 kilometrelik İstanbul Havalimanı - Halkalı Raylı Sistem Bağlantısı ve 7,5 kilometrelik Sabiha Gökçen Havalimanı Demiryolu Bağlantısı çalışmalarımız hız kesmeden devam etmektedir.” |