Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu Açılıyor
Başakşehir-Kayaşehir Metrosunu...
Vince Bağlı İş Makinesiyle...
Ataköy-İkitelli Metrosu 2021’de Açılıyor
Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro...
İstanbul Havalimanı Metro...
Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu...
İstanbul’da Duran 3. Metro...
Kaynarca-Pendik-Tuzla Metrosunda...
Bakanlığın “Kredi” Açıklamasına...
Hazine ve Maliye Bakanlığından...
Hazine'nin Onay Vermediği...
Çekmeköy-Sancaktepe-Sultanbeyli...
Çekmeköy- Sancaktepe- Sultanbeyli...
Kabataş-Mecidiyeköy-Mahmutbey...
İstanbul’da Bir Yıldır Duran...
İstanbul’da Anadolu Yakası’na...
İstanbul’un Altındaki Gizli Metro Tehlikesi
İstanbul'daki metro inşaatları iki yıl önce ödenek yetersizliği dolayısıyla durduruldu. İmamoğlu yönetimi yurt dışından kredi bularak bu hatlardaki çalışmaları tekrar başlatıyor. İki yıl önce yerin altında açılan devasa delikler ise çökme tehlikesini gündeme getirdi.
İstanbul’da yaklaşık iki yıldır metro bilmecesi yaşanıyor. Uzun süredir atıl durumda bekletilen metro çalışmalarına Temmuz ayında İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu tarafından start verildi. Yeniden başlatılan metro projelerinden Başakşehir-Kayaşehir hattında, geçtiğimiz günlerde meydana gelen göçükte bir işçinin hayatını kaybetmesi üzerine, atıl durumdaki metro inşaatlarının tehlikeleri bir kez daha gündeme geldi. Sözcü’den Sibel Gülersöyler’in haberine göre; metro tünellerinin durdurulması sonrası 5 Ocak 2018’de Maden Mühendisleri Odası yaşanabilecek tehlikelerle ilgili dönemin İBB yönetimini uyarmış, halkın can güvenliği açısından olası tehlikelere karşı önlem alınması gerektiğini ifade etmişti. Aradan geçen 11 aydan sonra Bostancı-Dudullu metro hattında göçük meydana gelmiş ve iki işçi hayatını kaybetmişti. Yaşanan son depremlerden sonra İstanbul’un statik dengesinin bozulduğunu öne süren uzmanlar, olası tehlikelere bir kez daha dikkat çekti. Maden Mühendisleri Odası uyarmıştı “Açılan tüneller doğanın dengesini bozdu” “Yer altı çalışmaları yer üstü çalışmalarına benzemez” Yer altında açılan deliklerin çökme riski bulunduğuna işaret eden Yaşayan, “Yer üstünde doğaya müdahale görünür ve izlenebilirdir. Ancak yeraltı çalışmaları birden çok görünemeyen faktörün etkisine maruz kalmaktadır. Yeraltı çalışmalarında açılan delikler doğanın baskısına karşı bir etki gösterirler. Yani doğal sürecini tamamlamaya çalışırlar. Yapılan desteklerle (tahkimatlar) bu etkiyi durdurur, çökmeyi önlemiş oluruz. Yapılan bu desteklerin de zaman içinde yenilenmesi gerekiyor. Çalışma yapılmayan ve yeniden çalışılan tünellerde bu dayanaklar kontrollü olarak yenilenmeli ve depremden sonra oluşan hasarlar da acilen tespit edilmeli.” şeklinde konuştu. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. |