Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

İstanbul’un Altındaki Gizli Metro Tehlikesi

İstanbul'daki metro inşaatları iki yıl önce ödenek yetersizliği dolayısıyla durduruldu. İmamoğlu yönetimi yurt dışından kredi bularak bu hatlardaki çalışmaları tekrar başlatıyor. İki yıl önce yerin altında açılan devasa delikler ise çökme tehlikesini gündeme getirdi.

yapi.com.tr
İstanbul’un Altındaki Gizli Metro Tehlikesi

İstanbul’da yaklaşık iki yıldır metro bilmecesi yaşanıyor. Uzun süredir atıl durumda bekletilen metro çalışmalarına Temmuz ayında İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu tarafından start verildi.

Yeniden başlatılan metro projelerinden Başakşehir-Kayaşehir hattında, geçtiğimiz günlerde meydana gelen göçükte bir işçinin hayatını kaybetmesi üzerine, atıl durumdaki metro inşaatlarının tehlikeleri bir kez daha gündeme geldi.

Sözcü’den Sibel Gülersöyler’in haberine göre; metro tünellerinin durdurulması sonrası 5 Ocak 2018’de Maden Mühendisleri Odası yaşanabilecek tehlikelerle ilgili dönemin İBB yönetimini uyarmış, halkın can güvenliği açısından olası tehlikelere karşı önlem alınması gerektiğini ifade etmişti.

Aradan geçen 11 aydan sonra Bostancı-Dudullu metro hattında göçük meydana gelmiş ve iki işçi hayatını kaybetmişti. Yaşanan son depremlerden sonra İstanbul’un statik dengesinin bozulduğunu öne süren uzmanlar, olası tehlikelere bir kez daha dikkat çekti.

Maden Mühendisleri Odası uyarmıştı
Maden Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Başkanı Mesut Erkan, metro hatlarının öylece bırakılmış olmasının tehlike yaratacağını belirterek, “2018 yılının başında Maden Mühendisleri Odası olarak bu metroların atıl durumda bekletilmesinin tehlikelerine dikkat çekmiştik. Açıklamamızdan aylar sonra Bostancı’daki metro kazısında göçük meydana gelmiş ve 2 işçi hayatını kaybetmişti. İstanbul’da meydana gelen son depremden sonra da yetkilileri bu noktada bir kez daha uyarmıştık” diye konuştu.

“Açılan tüneller doğanın dengesini bozdu”
“Metro tünelleri için açılan boşlukları doğa kendi içinde doldurabilmek için bir kuvvet uygulayacaktır” diyen Erkan, “Doğru tahkimat yapılmadığı ve özellikle metronun tam şekli ile tamamlanmadığı koşullarda tüneller tehlikeye açık hale gelir. Açılan tüneller doğanın dengesini bozdu, projeler tamamlandıktan sonra bölgenin dengede tutulması gerekiyor, yarım kalması tehlike oluşturur tamamlanması değil.” ifadelerini kullandı.

“Yer altı çalışmaları yer üstü çalışmalarına benzemez”
TMMOB Çevre Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi Yönetim Kurulu Üyesi ve B sınıfı İş Güvenliği Uzmanı Ömür Yaşayan ise, işçi sağlığı ve iş güvenliğine dair açıklamalarda bulundu. Yaşayan, 2 yıl önce finansman sorunları bahane edilerek İnşaatları yarıda kalan metro hatlarının yapımına başlandığını belirterek, “Hatların yeniden başlaması beraberinde sorunları da getirecektir. Yeraltı çalışmaları yer üstü çalışmalarına benzemez” dedi.

Yer altında açılan deliklerin çökme riski bulunduğuna işaret eden Yaşayan, “Yer üstünde doğaya müdahale görünür ve izlenebilirdir. Ancak yeraltı çalışmaları birden çok görünemeyen faktörün etkisine maruz kalmaktadır. Yeraltı çalışmalarında açılan delikler doğanın baskısına karşı bir etki gösterirler. Yani doğal sürecini tamamlamaya çalışırlar. Yapılan desteklerle (tahkimatlar) bu etkiyi durdurur, çökmeyi önlemiş oluruz. Yapılan bu desteklerin de zaman içinde yenilenmesi gerekiyor. Çalışma yapılmayan ve yeniden çalışılan tünellerde bu dayanaklar kontrollü olarak yenilenmeli ve depremden sonra oluşan hasarlar da acilen tespit edilmeli.” şeklinde konuştu.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.

http://www.yapi.com.tr/haberler/istanbulun-altindaki-gizli-metro-tehlikesi_176450.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!