Dudullu-Bostancı Metrosu Yıl...
İstanbul'da İki Raylı Sistem...
İstanbul'daki Raylı Ulaştırma...
Dikimevi-Natoyolu Raylı Sistem...
İmamoğlu’ndan 4 Metro Hattı Müjdesi
Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu Açılıyor
Başakşehir-Kayaşehir Metrosunu...
İstanbul’da 4 Metro İstasyonu Kapanıyor
Havalimanı Metrosu'nda İlk...
İBB, Beylikdüzü Metrosu için...
Kocaeli'deki Metro Projesi...
İkitelli-Ataköy Metro Hattında...
Sabiha Gökçen Havalimanı 2021'de...
Ataköy-İkitelli Metrosu 2021’de Açılıyor
Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro...
İstanbul Havalimanı Metro...
Yeni Havalimanı Metrosu’nda Hesap Hatası
Dudullu-Bostancı Metrosunun Gecikme Bedeli 8.7 Milyar TL
İBB Başkanı Ekrem İmamoğlu, geçmiş yönetim döneminde inşası durdurulan Dudullu-Bostancı metro hattının yeniden çalışmalarını başlattı. İmamoğlu gecikmelerden dolayı yaşanan kur artışıyla birlikte 8.7 milyar TL zarar edildiğini söyledi.
İstanbul Büyükşehir Belediye (İBB) Başkanı Ekrem İmamoğlu, yapımına 2016 yılında başlanan ve 2019 yılının mart ayında durma noktasına gelen Dudullu-Bostancı metro hattının yapımını yeniden başlattı. Cumhuriyet’te yer alan habere göre; çalışmaların yeniden başlaması nedeniyle düzenlenen törende konuşan İmamoğlu, “Bu tür işlerin sahibi devletimiz, milletimiz. Yani burada zayi olan paralar hepimizin. Projeler ne bir partinin, ne bir dönemin ne bir belediye başkanının şahsına ait. Topluma ait. İlk ihale edildiğinde, eşzamanlı planlamalar olsaydı bu süreçler tutardı. Ama ne yazık ki 9 metro hattında açılış hedefleri tutmadı. Zamanında yapılmış olsaydı bütün bu hatlarda şu anda günlük 2.8 milyon kişi daha fazla seyahat ediyor olacaktı. Bir rakam verirsek bugün toplam maliyeti 17.3 milyarın üzerindeki dokuz raylı sistemin gecikmesinden dolayı dolar kuru artışına göre, İstanbullulara ve ülke ekonomisine bunun maliyeti tam 8.7 milyar liradır. Yani bizim bütçemizden ekstra 9 milyar TL’ye yakın bir para çıkmış olacak.” diye konuştu. İmamoğlu, metronun tamamlanma oranının da yüzde 65 olduğunu söyledi.
|