İstanbul'da İki Raylı Sistem...
İstanbul'daki Raylı Ulaştırma...
Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu Açılıyor
Başakşehir-Kayaşehir Metrosunu...
Havalimanı Metrosu'nda İlk...
İBB, Beylikdüzü Metrosu için...
Kocaeli'deki Metro Projesi...
“Potansiyeli Olmayan” 60 Milyonluk...
Dudullu-Bostancı Metrosunun...
Sabiha Gökçen Havalimanı 2021'de...
İstanbul Havalimanı'nda Koronavirüs...
Rize-Artvin Havalimanı'nın...
Rize-Artvin Havalimanı’nda...
Ataköy-İkitelli Metrosu 2021’de Açılıyor
Mecidiyeköy-Mahmutbey Metro...
İstanbul Havalimanı Metro...
Çukurova Havalimanı İhalesi İptal Edildi
İstanbul Havalimanı Tam Kapasitede...
ASELSAN Sinyalizasyon Sistemleriyle...
Başkent Metrosunda Termal Kamera Dönemi
Rize-Artvin Havalimanı'nın...
Milli Gözetim Radarı, Gaziantep'te...
İBB Meclisi Dış Borçlanmaya Onay Verdi
İzmir Adnan Menderes Havalimanı'na...
İBB: “İstanbul Havalimanı'nda...
Mecidiyeköy-Mahmutbey Metrosu...
İstanbul Havalimanı'nda 3....
İstanbul’da Duran 3. Metro...
İstanbul Havalimanı’nda İlk...
Hazine'nin Onay Vermediği...
İstanbul Havalimanı’ndaki...
İstanbul'da Metrolardaki Hava...
Havalimanına Bir Metro Daha
İstanbul Havalimanı Metrosunda...
Yeni Havalimanı Metrosu’nda Hesap Hatası
İstanbul Havalimanı’na gidecek metronun “yanlışlıkla” 300 metre uzağa yapıldığı ortaya çıktı. Bilgiyi, İGA CEO’su doğruladı.
Habertürk yazarı Fatih Altaylı, 9 Mart 2020 tarihli yazısında İstanbul Havalimanı için yapılan metronun, planlama hatası nedeniyle havalimanına 300 metre uzakta olduğunu ve havalimanı işletmecisi İGA’nın CEO’sunun da bunu doğruladığını yazdı. İGA CEO’su Kadri Samsunlu ile sohbet ettiğini yazan Altaylı, 300 metre uzaklıktaki metrodan havalimanına bir tünel yapılmasının da imkânsız olduğunu ifade etti. Samsunlu, aradaki yolda ulaşımı elektrikli ya da otonom araçlarla sağlayabileceklerini aktardı. Altaylı’nın yazısından ilgili bölüm şöyle: “Şehirden havalimanına gelecek metro hattının bir planlama hatası nedeniyle havalimanına 300 metre kala sona erdiğini biliyorsunuzdur. Samsunlu’yla bunu da konuştuk. 'Maalesef öyle' dedi. Bu saatten sonra terminalin altına bir tünelle gelmek, binanın statik hesapları nedeniyle mümkün olmuyormuş. 'Ancak aradaki bağlantıyı elektrikli ve belki de otonom araçlarla sağlamak mümkün olabilir.' dedi. Özellikle aktarmalı yolcuların uzun yürüyüş mesafelerinden şikayetçi olduğunu ilettim. 'Biliyoruz. Terminalin içinde çalışacak özel ‘buggy’ler aldık. Bize özel olarak imal ettirmeyi de planladık. Bu yolcuları gerekli hallerde uçaklarından uçaklarına taşıyacağız.' dedi. Fatih Altaylı’nın yazısının tamamına linkten ulaşılabilir. |