'Haliç'te 47 Tür Balık Yaşıyor'
"Haliç Metro Köprüsü'nde Birçok...
Metro Köprüsü'nde Engelliler...
Haliç Metro Geçiş Köprüsü...
Metro Geçiş Köprüsü Açılıyor
Son Parçaları da Eklendi
İstanbul'a Yeni Metro Hattı Geliyor!
Haliç Tersanesi'ne Yat Limanı...
Anadolu Yakasının Yeni Metrosunda...
Haliç Metro Köprüsü'nde Sona Gelindi!
İstanbullular Dikkat: Bu Yol...
Haliç'e İmara Aykırı AVM'li Yat Limanı!
Yeni Köprüler Geliyor
Haliç Yat Limanı için Düğmeye Basıldı
Haliç Metro Geçiş Köprüsü;...
Haliç Metro Silueti
Haliç’in İki Yakası Amfibi...
Haliç Metro Geçiş Köprüsü...
Haliç’in 4. Köprüsü: 'Metro Geçişi'
Haliç Köprüsü'nde Büyük Tehlike
Haliç Metro Geçiş Köprüsü'ne 'Tarihi' Ayar
İstanbul'un ihtiyaçları yine tarihe takıldı... Haliç metro geçiş köprüsü Mimar Sinan imzalı Yeşildirek Hamamı'na denk gelince ayakları değiştirildi. Ceneviz Surları 'çelik kafesler'le korumaya alındı.
Taksim-Yenikapı hattında yapılan Haliç metro geçiş köprüsü 'tarih'ten sınıfı geçti... Tarihi yarımada (Süleymaniye Camii) silüetini etkileyeceği ve UNESCO denetimleri tartışmaları içinde
4 yılda tamamlanan köprünün kazı çalışmalarında bulunan eserler nedeniyle bazı ayaklar iptal edilirken, Mimar Sinan'a ait hamam için köprü yukarıya çekildi. Akşam'ın haberine göre, işte köprü inşaasındaki 'tarihi' ayarlar: Mozaik yer döşemesi - Beyoğlu Yakası'nda planlanan köprünün iki ayağı, kazı çalışmalarında, yıldız desenli mozaik yer döşemesi bulunması üzerine iptal edildi. Buluntular, Arkeoloji Müzesi tarafından, karolaj sistemiyle parça parça yerinden sökülüp numaralandırılarak depoya kaldırıldı. Bulunan mozaik yer döşemesi, köprünün çevre düzenlemesi kapsamında sergilenecek. - İlk projeye göre Beyoğlu tünelinden çıkan viyadüğün alt kotu, Mimar Sinan'a ait tarihi Yeşildirek Hamamı'nın üst kotundan aşağıda kalıyordu. Tarihi Hamam'ın korunabilmesi ve çalışmalardan zarar görmemesi için köprü kotu, tünel çıkışından itabaren şu anki kotu olan, deniz seviyesinden 13 metre yukarıya çekildi. Köprünün alt kotu ile hamam arasında 2.80 metrelik aralık bırakıldı. Surlara çelik koruma - Unkapanı yakasında da bir ayak iptal edildi, diğer bir ayak da buluntular doğrultusunda kaydırıldı. Çalışmalar bittikten sonra yapılacak buluntu, çevre düzenleme çalışmaları esnasında tekrar açılarak, üzeri cam ile kaplanacak. Bu alan, metro o bölgeden geçerken alttan seyredilebilecek. - Köprü güzergâhındaki Ceneviz Surları ise inşaat çalışmalarına paralel yürütülen tarihi alanları koruma ve iyileştirme çalışmaları çerçevesinde restorasyonları yapılıyor. Titreşimlerden etkilenmemesi için Ceneviz surları, çelik bir kafesle korumaya alındı. Rakamlarla köprü Uzunluğu: 936 metre Parça sayısı: 22 Unkapanı viyadüğü: 171 metre Beyoğlu viyadüğü: 242 metre Maliyeti: 147 milyon euro İstasyon sayısı: 1 |