Francesco Morace'den 'gelecek için dört model'
Erdoğan Bayraktar'dan sonra söz alan sosyolog, yazar, gazeteci ve Future Concept Lab'in kurucusu Francesco Morace de, 'elzem ve sürdürülebilir', 'güven ve paylaşım', 'çabuk ve derin' ve 'eşsiz ve evrensel' olarak adlandırdığı kavramlar üzerinden ekoloji ve sürdürülebilirlik temalarının sosyal bağlamda etkilerini irdeleyerek, gelecekte karşımıza çıkması muhtemel 'sürdürülebilir eğilimler'den bahsetti ve aklındaki senaryoları paylaştı. Domus Academy ve Milan SDA Bocconi Business School'da ders veren, Henkel, Philips, Unilever, BMW, Nokia, McCann Erikson, Telekom Italia, IKEA, Coca-Cola, P&G ve Zara gibi şirketler için stratejik danışman olarak dünyanın çeşitli ülkelerinde kurslar ve seminerler gerçekleştiren Morace, geleceğin modasının yüksek kaliteli, kişiselleştirilmiş ve düşük maliyetli olacağını savunuyor.
1980'li ve 90'lı yıllarda herşeyi trendlerin belirlediğini ancak ömürlerinin 5 yılla sınırlı olduğunu kaydeden Morace, şu anda ise belirleyici olanın daha uzun ömürlü paradigmalar olduğunu söyledi. "Sürdürülebilirlik de bu paradigmalardan biri" diyen Morace, bugün daha uzun soluklu düşünmemiz gerektiğini, aslında kendimizi bu yeni çağın 'protagonistleri' olarak görebileceğimizi belirtti. Morace, bu yeni ortamda insanların hayatı anlamasının çok önemli olduğuna işaret ederek, bugün tasarım açısından yaşam olgularını duygularımızla anlayabildiklerimizle mantığımızla anlayabildiklerimizin karşılaştırmasının oluşturduğunu ifade etti. "İnovasyon, hayatta kalmak için önemli ve sürdürülebilirlik de bunun bir parçası; inovasyon artık bir yoğunluk standartı" diyen Morace, etiğin ve estetiğin birlikte ele alınmasının da sürdürülebilirliğin bir başka yolu olduğunu aktardı. Gelecekte, yaratıcı tüketicileri üretime dahil etmenin, görünürlük tek başına yeterli olmadığı için deneyimleme olasılıkları üzerine düşünmenin önemini vurgulayan Morace, bunun için küresel bir bakış açısı gerektiğini; seçici olmak isteyen günümüz insanı için güvenin paylaşımının önemli hale geldiğini; tepkisel yani çabuk olmak gerektiğini, yeni küreselleşme döneminde eşsiz ve evrensel olmanın yolunun yerelden geçtiğini anlattı.
|