Dünyanın en prestijli etkinliklerinden biri olan
Milano Tasarım haftasının geçtiğimiz Nisan’daki açılışıyla
birlikte Interface, Inc. hem zamanla birlikte evrimleşen
küresel, yeni markasının hayata geçirilişini kutladı hem de heyecan dolu,
yenilikçi tasarım serisi Metropolis’i piyasaya sundu. Tasarım
mekânları arasında önde gelen ve ayrıcalıklı bir yere sahip olan La Triennale di
Milano’da yer alan tek halı şirketi Interface, tasarım ve
sürdürülebilirlik konusundaki öncülüğünün altını bir kez daha çizmiş
oldu.
Markanın piyasaya sunulmasıyla birlikte küresel Yeşil Elma Hizmet Günü’ne
olan bağlılığını da kamuoyuna duyuran Interface, şirketin bulunduğu ülkelerdeki
çalışanlarını, müşterilerini ve tedarikçilerini ülkelerinin yerel toplumunda yer
alan okul sürdürülebilirliği projelerine gönüllü olarak katılmaları için teşvik
ediyor. Bu çabaya destek veren ve katılan ilk şirketlerden biri olmasıyla
bilinen Interface, belli bir amaç doğrultusunda yapılmış olan tasarımlara dair
sahip oldukları kuvvetli kültürü ön plana çıkarıyor.
Markanın yeni görünüşü, şirketin büyümekte olan küresel varlığını ve geleceğe
yönelik hedeflerini yansıtıyor. InterfaceFLOR ismi yerine, doğrudan şirketin
kuruluş ismi olan Interface®’e atıfta bulunularak şirketin kurucusu ve
sürdürülebilirlik konusundaki öncüsü Ray Anderson’ın sahip olduğu vizyon ve
arkasında bıraktığı miras vurgulanıyor. Milano’da görücüye çıkan söz konusu yeni
görünüş, şirketin tarihi tasarımlarına modern bir bakış açısı yaratıyor.
Interface markasının belli bir hedef doğrultusunda gerçekleştirilen
tasarımlar için emsal teşkil eden ürünlerinin ve deneyimlerinin ortaya
çıkarılmasına olan bağlılığı bünyesinde barındırdığına dikkat çeken Interface,
Inc. Kıdemli Başkan Yardımcısı ve Pazarlama Kurulu Başkanı Maria Davlantes, “Bu
marka ile birlikte güzelliği, yeniliği, işlevi ve sürdürülebilirliği birleştiren
ürünlerimizin, müşterilerimize ilham vererek, sattığımız ürünlerin ötesinde bir
sorumluluk hisseden bir şirket sayesinde kendi tasarım vizyonlarının farkına
varmalarını sağlamayı istiyoruz. Yeni markamız, şirket olarak kim olduğumuzun
bir pekiştirmesidir” diyor.
Gerçek sürdürülebilirlik mirası
Yeni bir tasarım koleksiyonu ve montajı ile birlikte piyasaya sürülecek olan
yeni Interface küresel markasının tanıtımı, 17-22 Nisan 2012 arasında
gerçekleşen Milano Tasarım Haftası boyunca La Triennale di Milano’da yapıldı. Bu
kapsamda görücüye çıkan Metropolis™ isimli yeni koleksiyon, sürdürülebilirlik
temel alınarak geliştirildi. Metropolis™, bütün tasarımcıların feyz alması
gereken temalardan ilham aldı: Şehirlerin ve kültürlerin sonunun gelmesi
temasını yansıtan 2012 küresel ve kültürel trendi temel alan, ideolojik yeniden
doğuş.
Amaçlarına güç veren yeni markaları için kolları sıvarken, Metropolis
koleksiyonunun da insanların ekosistemlerle uyum içinde yaşadığı, gezegenin
sunduğu hammaddelerin kökünün kurutulmadığı daha sürdürülebilir bir gelecek için
besledikleri umut dolu vizyonu yansıttığını ifade eden Interface, Inc. Başkan
Yardımcısı ve Yenilik Direktörü Nigel Stansfield, “Yeni koleksiyonla birlikte,
cesur yeni dünyanın havasını ve gizemini yansıtan global tasarımlar sayesinde
Interface heyecanını doruk noktasına çıkarıyor ve insanın aklını müthiş bir
şekilde başından alıyor. Ürünlerimiz, müşterilerimizin bizden bekleyebileceği
her türlü özelliğe sahip – göze hitap ediyor olmakla birlikte yenilikçi ve
işlevsel. Duygulara en derin şekilde hitap etmek isteyen çağrışımcı iç mimarlara
ilham vereceklerini umuyoruz” diyor.
Interface’in sürdürülebilirliğe olan bağlılığına bakıldığında, Metropolis
koleksiyonunun üçte biri, kullanılmış balık ağları ve kullanılmış karo halı
iplikleri gibi endüstriyel atıklar kaynak olarak kullanılarak Interface’in
Re-Entry™ 2.0 geri alım programı yoluyla yüzde 100 geri dönüştürülmüş iplik
içeriyor. Ayrıca ürünlerin büyük bir kısmı standart olarak Interface’in karbon
dengelemesi programının çevresel faydalarına sahip olmakla birlikte daha hızlı
montaj ve daha az atık adına yönsel olmayan tasarımlar içeriyor.
Davlantes, “Interface’te yaptığımız her şeyin temelinde tasarım yatıyor.
Tasarımın düşünsel ve anlamlı olması gerekiyor bizim için. Biz böyleyiz ve
şirket olarak da bu şekilde hareket ediyoruz” diyor.
Interface’in marka mirasını, anlamını ve arzularını müşterilerle birlikte
kutlayabilmek adına “Amaç Barındıran Tasarım” isimli bir hatıra kitabı da
hazırlanıyor.
|