Azeri Mucitten Bisiklet Devrimi
Bisiklet ve Tarihi Yarımada Sokakları
İstanbul Bisiklet Yolu Kılavuzuna...
Maslak'ın Ortasına Bisiklet...
Paris, Bisiklet Başkenti Olma...
İstanbul'a Yeni Bisiklet Yolu
İzmir'de Bisiklet Toplu Ulaşıma...
Geleceğe Yeşil Işık Yaktıracak 8 Madde
Güneş Enerjisiyle Aydınlanan...
Şehir Parkı'na 'Diyanet Okulu' İptal
Bir Park Daha Cami Oluyor
Bu Şehirde 800 Bin Kişi Bisiklete...
Botanik Park Bitki Müzesi
İmam Hatip Değil, Park İstiyorlar
EMBARQ Türkiye'den Ödüllü...
İstanbul'da Güvenli Bisiklet...
İşe Yürüyerek veya Bisikletle...
İstanbul'da Güvenli Bisiklet...
Bisiklet Yolu için 4 Milyon Lira Destek
Hızlı Trenlere Bisiklet Vagonu...
Madrid'de Şehir İçi Ulaşımda...
Bisiklet Yolunda Bisikletlilere Yer Yok!
İşe Bisikletle Gidene Para Ödenecek
Yeşilköy-Florya Arası Bisiklet...
İstanbul Trafiğine Elektrikli...
Bisikletlerle Bostanları Gezecekler
Bisikletiyle İşe Gidene Vergi İndirimi
Bisikletçilerin Viyadük Kabusu...
Çevre Dersini Bisiklet Gezisinde...
Datça'da Ahşap Bisiklet Yola Çıktı
Metrobüslere "Bisiklet" Düzenlemesi!
Bakan Şimşek'ten Başkan Adaylarına...
İstanbul'da Akıllı Bisiklet...
Metrobüs Bisikletliyi Karşıya Götür!
İzmirliler Bisikletleri Sevdi
'O Bisiklet Metrobüse Binecek'
İzmir "Bisiklet Kenti" Oluyor!
Veliefendi-Zeytinburnu Bisiklet...
Dünyanın En Büyük Bisiklet Parkının Temeli Atıldı
Eric van Schagen, Hollanda'nın internet teknolojileri konusunda tanınmış holdinglerinden birinin yönetim kurulu başkanı. Birçok Hollandalı gibi onun da en önemli tutkularından biri bisiklet.
BBC Türkçe'nin haberine göre, bisikletin, günlük yaşamın vazgeçilmezlerinden bir olduğu Hollanda, bu konuda yeni bir rekora daha imza atıyor. Dünyanın en büyük kapalı bisiklet parkı Hollanda'da yapılıyor. Utrecht kentinde temeli atılan bisiklet parkının 2016 yılında bitirilmesi planlanıyor.
Utrecht Merkez Tren İstasyonu'nun bitişiğinde yapılacak 3 katlı tesiste, aynı anda 12 bin 500 bisiklet park edilebilecek. 16 milyon nüfuslu ülkede 19 milyon civarında bisiklet bulunuyor. Her yaştan 13,5 milyon insan, yani nüfusun yüzde 84'ü bisiklet kullanıyor. Bisiklet kullananan kadın sayısı erkeklere göre daha fazla. Tren ve diğer toplu taşıma araçlarına bisikletle binilebiliyor. İş yeri uzakta olanlar, belli bir mesafeye kadar tren ya da otobüsle, geri kalanına bisikletle gidiyor. Bir Hollandalı bisikletle yılda 900 kilometre yol katediyor. Ülke genelinde bisikletle katedilen mesafe ise 15 milyar kilometre. Türkler bisiklete mesafeli Bisiklet kullanımı en fazla "yerli" Hollandalılar arasında yaygın. Bunu Antilyanlar ve Surinamlılar izliyor. Fas kökenliler 4. sırada. Son sırada ise Türkler bulunuyor. Türklerin ve Faslıların başını çektiği göçmenler ise ulaşım için daha çok motorlu taşıtları tercih ediyor. Hollandalılar, küçük yaştan itibaren patlayan tekerleklerini kendilerini tamir ettikleri için bu konuda uzmanlaşmış. Bunu ek işe dönüştürenler de var. Hollanda'da çocuklara çok küçük yaşlardan itibaren bisiklet eğitimi veriliyor. İlkokuldan üniversiteye kadar öğrencilerin büyük çoğunluğu bisiklet kullanıyor. Özlelikle sabahları okula giderken ya da akşamüstü okul dönüşü, tek elle bisiklet kullanıp diğeriyle el ele tutuşan sevgililer Hollanda'nın değişmez manzaralarından biri. Tek elle bisiklet kullanıp diğeriyle telefonda mesaj yazmak ya da yağmur altında şemsiye tutmak da bisiklet sürücülerinin olağan görüntülerinden. Bisiklete binmek teşvik de ediliyor. Belediyeler sorumluluk alanlarına yerleşen göçmenler için bisiklet kursları düzenliyor. Şirketler, çalışanlarını bisiklet kullanmaları için destekliyor. Bazı şirketler işe bisikletle gidip gelen çalışanlarına ek ödeme yapıyor. Çevre, sağlık para.. Hollandalılar dünyanın en tutumlu toplumlarından biri olarak tanınıyor. Hatta bununla ilgili yaygın bir deyim de var: Kijken kijken niet kopen (Bakar bakar satın almaz) Holandalların bisiklet tercihinin kökeninde bu tutumluluk yatıyor. En ucuz ulaşım aracı olduğu için tercih ediliyor. Sağlıklı ve çevre dostu olması da önemli bir etken. Hollanda'da yaşam süresi uzuyor. 100 yaşın üzerindeki Hollandalı sayısı önemli ölçüde artıyor. Bunda çocuk yaştan itibaren bisiklet kullanımının da etkili olduğu belirtiliyor. Yaşlılarıın büyük bölümü günlük ulaşımını bisikletle sağlıyor. Trafikte bisikletlilerin önceliği var. Yollarda bisikletliler için özel bölümler bulunuyor. Ülkenin her köşesi bisiklet yollarıyla birbirine bağlanıyor. Talebin fazla olması nedeniyle bisiklet modelleri de oldukça çeşitli. Yatarak sürülenden, ön ve arkasında bebek/çocuk koltuğu olana, Harley Davidson görünümlüden engelliler için 3 tekerlekli olanına kadar çok sayıda bisiklet bulunuyor. Ülkedeki en önemli suçlardan biri de bisiklet hırsızlığı... Her yıl 1 milyon civarında bisiklet çalınıyor. Hırsızlık özellikle büyük kentlerde yaygın. Birçok kimse, kilitlenmemiş bisiklet gördüğünde alıp gideceği yere kadar kullanıyor. Sonra ya bırakıp gidiyor ya da kanallardan birine atıyor. Amsterdam'daki kanallarda temizlik sırasında her yıl çok sayıda bisiklet çıkarılyor. |