Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.
BÖLÜM SPONSORU
İLİŞKİLİ HABERLER

Zeytinburnu’na Yeni Stadyum Geliyor

İnşaatla Zeytinburnu'ndan...

Trafiği Rahatlatmak için AVM,...

Zeyport Planlarına Bakanlık Onayı

2. Yaşanabilir Şehirler Sempozyumu

Dünyanın En Büyük Bisiklet...

İstanbul'da Güvenli Bisiklet...

Akdeniz Odaklı Ulaşım Çözümleri...

Bisiklet Yolu için 4 Milyon Lira Destek

Ayvalıklı Zeytinciden İlginç İddia!

‘Zeytinlikler Çıkar Gruplarına...

Zeytinlikleri Korumak için 68 Bin İmza

Foto: DHA

Bisiklet Yolunda Bisikletlilere Yer Yok!

Zeytinburnu Sahiline Bir Gökdelen Daha!

Gaza Değil Pedala Bastılar

İşe Bisikletle Gidene Para Ödenecek

Yeşilköy-Florya Arası Bisiklet...

EMBARQ 'Kent içi Ulaşımda...

Küresel Isınmaya Karşı Pedal Çevirdiler

Bisikletiyle İşe Gidene Vergi İndirimi

Bisikletçilerin Viyadük Kabusu...

Datça'da Ahşap Bisiklet Yola Çıktı

İstanbul'un Siluetini Bozan...

Otomobilin En Büyük Rakibi!

Metrobüslere "Bisiklet" Düzenlemesi!

Bakan Şimşek'ten Başkan Adaylarına...

İstanbul'da Akıllı Bisiklet...

Veliefendi'ye Kötü Haber

Kent Yoksulları İçin 'Yürünebilir' Kent

Metrobüs Bisikletliyi Karşıya Götür!

'O Bisiklet Metrobüse Binecek'

İzmir "Bisiklet Kenti" Oluyor!

Bisikletliler için Öyle Bir...

Kent içi(n) Bisiklet Semineri

Kadıköy’e Mavi Bisiklet Yolu

Sadece Bisiklet ve Elektrikli...

Akıllı Kent İçi Bisiklet Sistemi...

En Büyük Bisikletli Eylemi:...

Bisikletli Ölümlere Karşı...

Bisiklete ‘Park’ Yasağı

'Akıllı Duraklar ve Bisikletler’...

125 Kilometre Bisiklet Yolu Yapılıyor

New York’ta Bisikletli Yaşam Başladı

Aydan Çelik, SEDONA için tasarladığı karbon yol bisikleti İSTANBUL ile

"Kentler Unuttukları Bazı...

Gece Yarısı İstanbul'da Bisiklet Turu!

Dünyanın En Büyük Bisiklet...

Turizmde 'Şehir Bisikleti' Dönemi

Kentsel Dönüşüm Bisiklet Yolu Getirecek

İstanbul İçin “Bisikletli...

İstanbul İçin Bisikletli Yaşam

İstanbul Bisiklet Yolları...

Çevre ve Şehircilik Bakanlığı...

Bisikletçilerin Şehrinde Yayaya Yer Yok

''Akıllı Bisiklet Projesi''...

Veliefendi-Zeytinburnu Bisiklet Yolu Ne Kadar Güvenli?

Sürdürülebilir Ulaşım Derneği (SUD) - EMBARQ Türkiye’nin, İBB Trafik Müdürlüğü’nün isteği üzerine gerçekleştirdiği “Veliefendi–Zeytinburnu Bisiklet Yolu Yol Güvenliği İnceleme Çalışması”ndan dikkat çekici sonuçlar çıktı...

yapi.com.tr
Veliefendi-Zeytinburnu Bisiklet Yolu Ne Kadar Güvenli?

Şehirlerde yaşam kalitesini iyileştirmek üzere kent içi ulaşım sorunlarına sürdürülebilir çözümler üreten ve projeler yürüten Sürdürülebilir Ulaşım Derneği (SUD) – EMBARQ Türkiye, İBB Trafik Müdürlüğü’nün isteği üzerine Veliefendi-Zeytinburnu bisiklet yolunun yol güvenlik inceleme çalışmalarını tamamladı.

Danimarkalı danışmanlık şirketi Consia Consultants ve EMBARQ Sağlık ve Yol Güvenliği Programı işbirliği ile yürütülen yol güvenlik incelemeleri sonuç raporunda bisiklet koridorlarının tasarım aşamasında özellikle üzerinde durulması gereken belirli mühendislik prensiplerinin bulunduğunun altı çizilerek trafik kazalarını azaltmak, araçlar, yayalar ve bisikletliler için güvenli ulaşımı sağlamak için diğer ulaşım türleriyle etkileşimin mümkün olduğunca aza indirilmesi gerektiği belirtildi.

“Bisiklet yolu motorlu araçların durma ve park etme yeri”

Özellikle yaya kaldırımlarından bisiklet yolu geçirilmesinin çok tehlikeli ve kesinlikle önerilmeyen bir uygulama olduğuna vurgu yapılan raporda ortaya çıkan sonuçlar kısaca şöyle:

Eylül 2013’te İstanbul Kennedy Caddesi ile D-100 Yanyolu’nu birleştiren kavşaktan Aksu Caddesi, Ekrem Kurt Bulvarı ve Çobançeşme Koşuyolu Caddesine kadar uzanan Veliefendi-Zeyinburnu bisiklet yolu 2,7 km uzunluğundadır. İki yönlü olarak inşa edilmiştir.

Yol, motorlu taşıtlardan iyi bir şekilde ayrılmış olarak inşa edilmiştir. Hemen hemen bütün kavşaklar sinyallerle kontrol edilmektedir.

Koridordaki sorunlar:

  • Bisiklet yolu motorlu araçlar tarafından durma ve park etme yeri olarak kullanılmaktadır.
  • Yol kesitinde hız sınırı 50 km/sa olmasına rağmen yol tasarımı daha yüksek hızlara izin vermektedir.
  • Kavşaklardaki trafik akışı çakışmaktadır.
  • Bisiklet kullanıcıları için hazırlanan sinyaller düzgün çalışmamaktadır.
  • Bisiklet yolu kesintiye uğramaktadır.
  • Yolun bir kısmı, bir otopark çıkışı tarafından kesilmektedir.
  • Kaldırım koridor boyunca devam etmemekte, yer yer kesilmektedir.
  • Engelliler için rampalar yaya geçidinden uzaktadır.
  • Yol işaretleri yıpranmış, fark edilmemekte ve yol çivileri kaplanmış vaziyettedir.
  • Bisiklet yolunun açık yola giriş kısmı, motorlu araçlar tarafından park etmek için kullanılabilmektedir.

Raporda belirtilen sorun ve öneriler ışığında EMBARQ Türkiye ve İBB Trafik Müdürlüğü 2014’ün ikinci çeyreğinde yol güvenliği iyileştirme çalışmalarına başlamayı hedefliyor. EMBARQ Türkiye ayrıca, farklı şehir ve ilçeler için faydalı olabilecek “Bisiklet Yolları Tasarım Kılavuzu”nun hazırlıklarına devam ediyor.

Raporun detaylı (fotoğraflı) özeti için tıklayın

 



 

http://www.yapi.com.tr/haberler/veliefendi-zeytinburnu-bisiklet-yolu-ne-kadar-guvenli_115650.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!