Zeytinburnu’na Yeni Stadyum Geliyor
İnşaatla Zeytinburnu'ndan...
Trafiği Rahatlatmak için AVM,...
Zeyport Planlarına Bakanlık Onayı
2. Yaşanabilir Şehirler Sempozyumu
Dünyanın En Büyük Bisiklet...
İstanbul'da Güvenli Bisiklet...
Akdeniz Odaklı Ulaşım Çözümleri...
Bisiklet Yolu için 4 Milyon Lira Destek
Ayvalıklı Zeytinciden İlginç İddia!
‘Zeytinlikler Çıkar Gruplarına...
Zeytinlikleri Korumak için 68 Bin İmza
Bisiklet Yolunda Bisikletlilere Yer Yok!
Zeytinburnu Sahiline Bir Gökdelen Daha!
Gaza Değil Pedala Bastılar
İşe Bisikletle Gidene Para Ödenecek
Yeşilköy-Florya Arası Bisiklet...
EMBARQ 'Kent içi Ulaşımda...
Küresel Isınmaya Karşı Pedal Çevirdiler
Bisikletiyle İşe Gidene Vergi İndirimi
Bisikletçilerin Viyadük Kabusu...
Datça'da Ahşap Bisiklet Yola Çıktı
İstanbul'un Siluetini Bozan...
Otomobilin En Büyük Rakibi!
Metrobüslere "Bisiklet" Düzenlemesi!
Bakan Şimşek'ten Başkan Adaylarına...
İstanbul'da Akıllı Bisiklet...
Veliefendi'ye Kötü Haber
Kent Yoksulları İçin 'Yürünebilir' Kent
Metrobüs Bisikletliyi Karşıya Götür!
'O Bisiklet Metrobüse Binecek'
İzmir "Bisiklet Kenti" Oluyor!
Bisikletliler için Öyle Bir...
Kent içi(n) Bisiklet Semineri
Kadıköy’e Mavi Bisiklet Yolu
Sadece Bisiklet ve Elektrikli...
Akıllı Kent İçi Bisiklet Sistemi...
En Büyük Bisikletli Eylemi:...
Bisikletli Ölümlere Karşı...
Bisiklete ‘Park’ Yasağı
'Akıllı Duraklar ve Bisikletler’...
125 Kilometre Bisiklet Yolu Yapılıyor
New York’ta Bisikletli Yaşam Başladı
"Kentler Unuttukları Bazı...
Gece Yarısı İstanbul'da Bisiklet Turu!
Dünyanın En Büyük Bisiklet...
Turizmde 'Şehir Bisikleti' Dönemi
Kentsel Dönüşüm Bisiklet Yolu Getirecek
İstanbul İçin “Bisikletli...
İstanbul İçin Bisikletli Yaşam
İstanbul Bisiklet Yolları...
Çevre ve Şehircilik Bakanlığı...
Bisikletçilerin Şehrinde Yayaya Yer Yok
''Akıllı Bisiklet Projesi''...
Veliefendi-Zeytinburnu Bisiklet Yolu Ne Kadar Güvenli?
Sürdürülebilir Ulaşım Derneği (SUD) - EMBARQ Türkiye’nin, İBB Trafik Müdürlüğü’nün isteği üzerine gerçekleştirdiği “Veliefendi–Zeytinburnu Bisiklet Yolu Yol Güvenliği İnceleme Çalışması”ndan dikkat çekici sonuçlar çıktı...
Şehirlerde yaşam kalitesini iyileştirmek üzere kent içi ulaşım sorunlarına sürdürülebilir çözümler üreten ve projeler yürüten Sürdürülebilir Ulaşım Derneği (SUD) – EMBARQ Türkiye, İBB Trafik Müdürlüğü’nün isteği üzerine Veliefendi-Zeytinburnu bisiklet yolunun yol güvenlik inceleme çalışmalarını tamamladı. Danimarkalı danışmanlık şirketi Consia Consultants ve EMBARQ Sağlık ve Yol Güvenliği Programı işbirliği ile yürütülen yol güvenlik incelemeleri sonuç raporunda bisiklet koridorlarının tasarım aşamasında özellikle üzerinde durulması gereken belirli mühendislik prensiplerinin bulunduğunun altı çizilerek trafik kazalarını azaltmak, araçlar, yayalar ve bisikletliler için güvenli ulaşımı sağlamak için diğer ulaşım türleriyle etkileşimin mümkün olduğunca aza indirilmesi gerektiği belirtildi. “Bisiklet yolu motorlu araçların durma ve park etme yeri” Özellikle yaya kaldırımlarından bisiklet yolu geçirilmesinin çok tehlikeli ve kesinlikle önerilmeyen bir uygulama olduğuna vurgu yapılan raporda ortaya çıkan sonuçlar kısaca şöyle: Eylül 2013’te İstanbul Kennedy Caddesi ile D-100 Yanyolu’nu birleştiren kavşaktan Aksu Caddesi, Ekrem Kurt Bulvarı ve Çobançeşme Koşuyolu Caddesine kadar uzanan Veliefendi-Zeyinburnu bisiklet yolu 2,7 km uzunluğundadır. İki yönlü olarak inşa edilmiştir. Yol, motorlu taşıtlardan iyi bir şekilde ayrılmış olarak inşa edilmiştir. Hemen hemen bütün kavşaklar sinyallerle kontrol edilmektedir. Koridordaki sorunlar:
Raporda belirtilen sorun ve öneriler ışığında EMBARQ Türkiye ve İBB Trafik Müdürlüğü 2014’ün ikinci çeyreğinde yol güvenliği iyileştirme çalışmalarına başlamayı hedefliyor. EMBARQ Türkiye ayrıca, farklı şehir ve ilçeler için faydalı olabilecek “Bisiklet Yolları Tasarım Kılavuzu”nun hazırlıklarına devam ediyor. Raporun detaylı (fotoğraflı) özeti için tıklayın
|