İstanbul'a Yeni Bisiklet Yolu
Bu Şehirde 800 Bin Kişi Bisiklete...
Dünyanın En Büyük Bisiklet...
İşe Yürüyerek veya Bisikletle...
Bisiklet Yolu için 4 Milyon Lira Destek
Sıra Datça'da mı?
Bisiklet Yolunda Bisikletlilere Yer Yok!
Gaza Değil Pedala Bastılar
İşe Bisikletle Gidene Para Ödenecek
Yeşilköy-Florya Arası Bisiklet...
Marmaris'te Kıyı Talanı Tepkisi!
Datça'da İki Katlı 'Tarımsal...
Bakanlığa Göre Datça'daki Plan Benzersiz
Bakan Çelik'ten "Datça" Açıklaması!
Datça Neden Korunmalı?
Cenneti Talan Planı
Yollarını Korumak için Yoldalar!
Küresel Isınmaya Karşı Pedal Çevirdiler
Bisikletiyle İşe Gidene Vergi İndirimi
Bisikletçilerin Viyadük Kabusu...
Metrobüslere "Bisiklet" Düzenlemesi!
Bakan Şimşek'ten Başkan Adaylarına...
İstanbul'da Akıllı Bisiklet...
Metrobüs Bisikletliyi Karşıya Götür!
İzmirliler Bisikletleri Sevdi
'O Bisiklet Metrobüse Binecek'
İzmir "Bisiklet Kenti" Oluyor!
Veliefendi-Zeytinburnu Bisiklet...
Bisikletliler için Öyle Bir...
Kent içi(n) Bisiklet Semineri
Kadıköy’e Mavi Bisiklet Yolu
İSPARK'tan Bisiklet Kampanyası!
En Büyük Bisikletli Eylemi:...
Bisikletli Ölümlere Karşı...
Bisiklete ‘Park’ Yasağı
Datça'da Ahşap Bisiklet Yola Çıktı
Datça'da marangoz Atila Öner, ahşap malzemeden bisiklet yaptı. Sadece zincir, tekerlek ve pedallarında metale yer verilen bisiklet, yaklaşık bir ayda tamamlandı. Bisikletin gövdesi Afrika'nın suya dayanıklı İreko ağacından.
DHA'nın haberine göre, Muğla’nın Datça ilçesinde yaşayan 25 yıllık marangoz, 43 yaşındaki Atila Öner'in bisiklet tutkusu, ahşap malzemeyle hayat buldu. Öner, yaklaşık bir aylık bir çalışmanın ardından ahşap bisikleti tamamladı. Bisikletin gövdesinin yapımında Afrika'da yetişen suya ve dış etkenlere dayanıklı İreko ağacı kullandığını belirten Öner, "Diğer ahşap kısımlarda ise su kontrası (ahşap malzeme çeşidi) kullandım. Böylece suya çok daha dayanıklı hale geldi. Sadece zincir, tekerlek ve pedallarında metale yer verdim. Diğer tüm aksamlarını ahşaptan yaptım" dedi.
Fiyatı 3 bin TL olacak İlk kez yaptığı için bisikleti bitirmesinin uzun sürdüğünü anlatan Öner, "İlk olduğu için biraz uzun zaman aldı. Daha sonra yapacaklarımda daha pratik olacağını zannediyorum. Çünkü bütün kalıplarını çıkardım. Sürekli üzerinde çalışmadım. Boş kaldıkça bir parçasını yaptım. Yaklaşık bir ay gibi bir zamanda bisiklet tamamlandı. Teklif gelmesi durumunda, seri üretim yapmayı düşünüyorum. İşçilik hariç, şu ana kadar malzemesi bin TL'ye mal oldu. 3 bin TL civarında satmayı düşünüyorum" diye konuştu. Ahşap daha kullanışlı Ahşap bisikleti geliştirmeyi düşündüğünü dile getiren Öner, "İlk modelin vitesi yok, yenisine vites ekleyeceğim. Ayrıca kontra pedal koyacağım. Yani, göbekten freni olacak. Ön tarafta bazı değişiklikler yapacağım. Ön ve arka tarafında ışık sistemi olacak. Görenler, bisikletin burada yapıldığına inanmıyorlar. Çoğu hazır geldiğini sanıyor. Çok rahatlıkla kullanılıyor ve demir bisiklete göre daha hafif ve daha az güç sarf ederek yol almak mümkün" dedi. |