Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

Ankara-Sivas YHT Hattı Risklerle Dolu

2008’de temeli atılan ancak hâlâ bitmeyen Ankara-Sivas YHT Projesi’nde, yurttaşın canı tehlikeye atıldı. Teknik şartnamenin değiştirildiği, Yozgat-Sorgun arasına şartnameye uygun olmayan ‘bazalt’ döşendiği belirtildi.

yapi.com.tr
Ankara-Sivas YHT Hattı Risklerle Dolu

Temeli 2008 yılında atılan,  2011’de bitirilmesi planlanan ve maliyeti 2 milyar 91 milyon TL olarak açıklanan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı projesi, aradan geçen 14 yıla karşın halen tamamlanamadı.

BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre; tamamlanma yılı dört kez ertelenen projedeki kördüğüm, 2023 Yılı Yatırım Programı’na da yansıdı. Yatırım programına projenin tutarı 64 milyar 528 milyon TL, tamamlanma yılı ise 2023 olarak yazıldı. Proje kapsamında 2022 yılı sonuna kadar yapılan toplam harcamanın 62 milyar 128 milyon TL olduğu bildirildi.

Açılış tarihi sürekli ertelenen hattın bazı bölümlerinde göçükler yaşandı. Hat üzerindeki sorunlar güvenlik zafiyetini ortaya koyarken projedeki güvenlik riskine dikkat çeken çarpıcı yeni bir iddia daha ortaya çıktı.

İddia, TBMM Deprem Komisyonu’nun 16 Mart 2023 tarihli toplantısında dile getirildi. Toplantıya davet edilen Ankara Üniversitesi Mühendislik Fakültesi Dekanı Prof. Dr. Yusuf Kağan Kadıoğlu, konuşmasında Ankara-Sivas demiryolu hattına da değindi. Demiryolunun yapımı sırasında, “Teknik şartname çok zor, bu şartları sağlayan kimse yok” denilerek teknik şartnamenin değiştirildiğini öne süren Kadıoğlu, “Özellikle Yozgat ile Sorgun arasına, bir demir ocağından bazalt getirdiler. Taş olabilir ama hiçbir şekilde şartnameyi sağlamıyor.” dedi.

En önemlisi güvenlik
Demiryolu projelerinde en önemli ögenin güvenlik olduğunun altını çizen CHP Milletvekili Ulaş Karasu, Pamukova ile Çorlu’da yaşanan ölümlü tren kazalarının hala hafızalarda olduğunu belirtti. İktidarın bu facialardan ders almadığını söyleyen Karasu, iktidarın, “Seçim öncesi hattı açmak” istediğini belirterek, “Özellikle bakanlık, ‘Seçimden önce hattın kurdelesini keselim de ne olursa olsun’ mantığıyla iş yapıyor. Birinci sıraya alınan durum seçim vaadi iken güvenlik ikinci sıraya atılıyor. Bu mantıkla demiryolu projesi yapılamaz. Güzergahta bir kaza yaşanırsa bunun hesabını kim verecek?” diye sordu.

Karasu, hattaki güvenlik zafiyetine yönelik iddiaları TBMM gündemine de taşıdı.

Haberin tamamına linkten ulaşılabilir.

(Fotoğraf: AA)

http://www.yapi.com.tr/haberler/ankara-sivas-yht-hatti-risklerle-dolu_196253.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!