Tamamlanamayan Havuzun Maliyeti...
Ankara-Sivas Hızlı Treni İlk...
3 Kentte YHT Seferleri Başlıyor
Ankara-İzmir YHT Hattı için...
Ankara-Sivas YHT Hattı Risklerle Dolu
Ulaşımda Hedeflere Ulaşılamadı
İnşaat Maliyet Endeksi Açıklandı
16 Milyona İhale Edilen Göletin...
Tamamlanamayan Barajın Maliyeti...
Müşterek Karargah Projesi'nin...
YHT Projelerinde Plansızlığın...
Ankara-İzmir YHT Projesi,...
9 Yıldır Bitmeyen YHT Hattının...
Ankara-Sivas YHT Hattı Yıl...
Ankara-Sivas YHT Hattı Yaza Açılacak
Ankara-Sivas YHT Hattına 2...
Ankara- Sivas YHT Hattında Sona Gelindi
Ankara- Sivas YHT Hattı, 2020...
Ankara-Sivas YHT Hattının...
YHT Projesinin Maliyeti 12’ye Katlandı
Temeli 2008’de atılan ve 2011’de bitirilmesi planlanan ancak halen tamamlanamayan Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı projesinin maliyeti 12 kat arttı.
Ankara-Sivas Yüksek Hızlı Tren Hattı projesi öngörülen maliyetini 12’ye katladı. İktidarın, 2007 yılında yatırım programına aldığı, 2008 yılında ise temelini attığı proje, aradan geçen 13 yıla karşın halen tamamlanamadı. BirGün’den Mustafa Bildircin’in haberine göre; Cumhurbaşkanlığı 2009 Yılı Yatırım Programı’nda projeye 2 milyar 91 milyon 583 bin TL ödenek ayrıldı. Programda, 455 kilometre uzunluğunda olan yüksek standartlı demiryolu projesinin bitiş yılı 2011 olarak belirtildi. Ancak proje, hesaplandığı gibi 2011 yılında bitirilemedi. Cumhurbaşkanlığı 2011 Yılı Yatırım Programı kapsamında projenin bitiş tarihinde güncelleme yapıldı. Projenin bitiş tarihi 2013’e çekilerek, proje tutarı 2 milyar 212 milyon 895 bin TL’ye çıkarıldı. Proje, 2013 yılında da tamamlanamayarak bir kez daha ertelendi. 2013 yılında projenin maliyeti 2 milyar 486 milyon TL’ye çıkarılırken tamamlanma yılı 2015 olarak güncellendi. Projedeki toplam demiryolu hat uzunluğu ise 455 kilometreden 393 kilometreye düşürüldü. Yılan hikayesine dönen Ankara-Sivas Demiryolu Projesi’nde 2015 yılında bir kez daha değişikliğe gidildi. Projenin maliyeti 2 milyar 793 milyon TL’ye yükselttirilirken tamamlanma yılı bu kez de 2018’e çekildi. Projenin maliyetinde 2018 yılında ise adeta sıçrama yaşandı. Cumhurbaşkanlığı 2018 Yılı Yatırım Programı’na göre, projede maliyet 9 milyar 749 milyon TL’ye kadar yükseltildi. Projenin 2019 yılında tamamlanacağı bildirildi. Ancak 2019 yılında da hayata geçirilemedi. Öngörüsüzlüğün damgasını vurduğu projenin maliyeti 2020, 2021 ve 2022 yıllarında da artmaya devam etti. Tamamlanma tarihi 2024 yılına kadar ertelenen projenin2022 yılında güncellenen maliyeti ise 24 milyar 946 milyon 378 bin TL oldu. Haberin tamamına linkten ulaşılabilir. (Fotoğraf: AA) |