Bakan'dan 3. Havalimanı Açıklaması
3. Havalimanı ve 3. Köprü...
Rekabet Kurulu'ndan 3. Havalimanı...
3. Havalimanı için Dava Çok, Karar Yok!
3. Havalimanının Zemini Sağlam Değil!
Tasarımcısı 3. Havalimanını Anlattı
3. Havalimanı Meclis Gündeminde
3. Havalimanı Şirketi için...
3. Havalimanı için Korkutan Hesaplama
3. Havalimanı için Üç Yerli...
3. Havalimanın Kredisi 6 Bankadan
Bakan Doğruladı: 3. Havalimanının...
3. Havalimanının Adı Belli Oldu mu?
Eyüp Ağaçlı Köyü Sahili Halka Kapatıldı
3. Havalimanı Havadan Görüntülendi!
Üçüncü Havalimanı Kamulaştırmasına...
"Kanal İstanbul’u Bekleyecek...
3. Havalimanı Başlamadan Büyüdü
3. Havalimanı Havadan Görüntülendi!
"3. Havalimanı" Tedirginliği:...
3. Havalimanında Hesaplar Değişti
3. Havalimanı Planları Askıya Çıktı
3. Havalimanı İmar Suçu
Rakamlarla 3. Havalimanı Katliamı
3. Havalimanının Saha Bilgileri...
İstiklal Caddesi'nde 3. Havalimanı...
İşte İstanbul'un 3. Havalimanı...
Kanal İstanbul ve 3. Havalimanı...
3. Havalimanı İnşaatındaki...
3. Havalimanı İstanbul için Büyük Tehdit
3. Havalimanının Temeli Atılıyor
'3. Havalimanı için Kesilecek...
3. Havalimanı İşte Böyle Olacak!
3. Havalimanında "Sulak Alanlar"...
3. Havalimanına Özel Sulak...
Erdoğan'dan "3. Havalimanı" Açıklaması!
3. Havalimanı Kaldığı Yerden Devam!
3. Havalimanının ÇED Raporunda...
3. Havalimanına Yeni ÇED Raporu
3. Havalimanı için 'Savaş...
3. Havalimanı Japon Hitachi’nin...
3. Havalimanının ÇED Raporunda...
3. Havalimanı Projesi Krizine...
"3. Havalimanı İnşaatı Hukuka Aykırıdır"
"3. Havalimanına Tek Çivi...
"3. Havalimanının Yokluğunu...
"Mahkeme Kararı 3. Havalimanı...
DHMİ'den "3. Havalimanı" Açıklaması!
3. Havalimanının Yanına Yeni...
3. Havalimanına 150 Milyon...
"3. Havalimanı 'Şaibeler'...
TAV'a 3. Havalimanı Dopingi!
3. Havalimanında "Kot" Revizyonu!
3. havalimanı için gereken dolgu malzemesinin karşılanacağı Kanal İstanbul gecikince havalimanı yüksekliği indirilecek.
Radikal'den Hacer Boyacıoğlu'nun haberine göre, Kanal İstanbul projesinin gecikmesi 3. havalimanı inşaatını etkiledi. Geçtiğimiz günlerde Başbakan Erdoğan ’ın da katılımıyla temel atma töreni yapılan 3. havalimanında “kot” revizyonu hazırlığı yapılıyor. Revizyon çalışmasının nedeni, inşaat için gereken 2.5 milyar metreküp dolgu malzemesi. Bu dolgu malzemesinin büyük ölçüde Kanal İstanbul Projesi’nden temin edilmesi hedefleniyordu, ancak kanal çalışmaları gecikince kot farkının (deniz seviyesinden yüksekliği) revize edilmesi gündeme geldi. Yer tesliminin yapılması ve temel atmanın gerçekleştirilmesiyle birlikte projeyle ilgili çalışmalar da hız kazandı. Ekiplerin şu anda yoğunlaştığı konu ise, havalimanının zeminine yapılacak dolgular. Bölgeye başta maden ocakları için olmak üzere yüklü bir dolgu yapılması gerekiyor. Yapılacak dolgulara dönemin Ulaştırma Bakanı Binali Yıldırım “Bir çukur verdik, 100 milyar lira aldık, üzerine de havalimanını bonus olarak alacağız” demişti.
Havalimanı için gereken 2.5 milyar metreküplük dolgu malzemesi ruhsatlı maden ocaklarından, proje sınırları içerisinde kot farkı düzenleme çalışmaları sırasında meydana gelecek hafriyat malzemesinden, kentsel dönüşüm, otoyol, demiryolu, Kanal İstanbul projelerinden temin edilecek. Bu dolgu malzemeleri, arazi düzenleme çalışmaları için kullanılacak. İnşaat aşamasında kullanılacak dolgu malzemesi ise satın alma yolu ile proje alanına bağlantılı mevcut ve açılacak yeni yollar ile taşınacak. Malzemenin 75 tonluk kamyonlarla taşınacağı ele alınırken, günlük 9 bin 500 kamyon seferi olacağı ifade ediliyor. Ancak Kanal İstanbul çalışmalarının öngörülen tarihte başlamaması üzerine havalimanı için kilit nitelikte olan kot konusu tekrar gündeme geldi. Bu konuda bir revizyon yapılması bekleniyor. Olası bir değişikliğe bağlı olarak tüm hesaplamaların gözden geçirileceği, bu nedenle de çok detaylı bir incelemenin yapıldığı da ifade ediliyor. Kot seviyesindeki revizyon, havalimanını yapan ortak girişim grubunun maliyetlerinde düşüşe yol açacak. Edinilen bilgilere göre şu anda böyle bir değişikliğin maliyete yansıması hesaplanıyor. |