Konut Alırken Zemin Etüdüne...
İl Tarım Müdürlüğü: Terkos...
Dengeyi Bozdu!
3. Havalimanına Rusya'dan Kredi
3. Havalimanını Bilirkişi İnceleyecek
Mübadele Mağdurlarına 3. Havalimanı...
5 Milyar Euroluk Karmaşa
3. Havalimanı ile İlgili Çarpıcı İddia
100 Sayfalık 3. Havalimanı...
3. Havalimanı Raporu: Havalimanı...
3. Havaalanı İnşaatından Etkilenen...
İyi Zeminin Maliyeti 200 Bin Avro
3. Havalimanı: Mahkeme Bilirkişi...
3. Havalimanının Açılış Tarihi...
3. Havalimanı İnşaatına Vietnam'dan...
Üçüncü Havalimanı için Dev...
3. Havalimanı Metrosu için İlk Adım
3’üncü Havalimanı Susuz Bırakacak
3. Havalimanında 'Bataklık'...
Jeoloji Mühendisleri Odası'ndan...
'Çekin Elinizi Doğa Bizim'
Bakan'dan 3. Havalimanı Açıklaması:...
3. Havalimanı İnşaatına Akaryakıt...
3. Havalimanına Şaşırtan Eleştiri!
"3. Havaalanı 70 Kotunda Olursa...
Bakan'dan 3. Havalimanı Açıklaması
'3. Havalimanı Bizim Olmazsa...
3. Havalimanı ve 3. Köprü...
Rekabet Kurulu'ndan 3. Havalimanı...
3. Havalimanı için Dava Çok, Karar Yok!
Tasarımcısı 3. Havalimanını Anlattı
3. Havalimanı Meclis Gündeminde
3. Havalimanı Şirketi için...
3. Havalimanı için Korkutan Hesaplama
3. Havalimanı için Üç Yerli...
3. Havalimanın Kredisi 6 Bankadan
Bakan Doğruladı: 3. Havalimanının...
3. Havalimanının Adı Belli Oldu mu?
3. Havalimanı 70 Göleti Bitirdi
3. Havalimanı Havadan Görüntülendi!
3. Havalimanı İnşaatında İş...
3. Havalimanı Başlamadan Büyüdü
3. Havalimanı Havadan Görüntülendi!
"3. Havalimanı" Tedirginliği:...
3. Havalimanında Hesaplar Değişti
3. Havalimanı Planları Askıya Çıktı
3. Havalimanı İmar Suçu
3. Havalimanında "Kot" Revizyonu!
Rakamlarla 3. Havalimanı Katliamı
3. Havalimanının Zemini Sağlam Değil!
Jeoloji Mühendisleri Odası’na göre 3. Havalimanı alanı jeolojik açıdan inşaata uygun değil. İnşaat sahasındaki sondajlarda onlarca metre çamurlu ve killi seviye tespit edilirken, sağlam zemine ulaşılamadı.
Jeoloji Mühendisleri Odası İstanbul Şubesi, 3. Havalimanı'nın yapılacağı bölgeyi çevre jeolojisi açısından inceleyen bir rapor hazırladı. Birgün Gazetesi'nden Olgu Kundakçı'nın haberine göre, raporda, İstanbul'un Karadeniz kıyısında, Terkos gölünün bitişiğinde belirlenen 7 bin 594 hektar büyüklüğündeki alanın jeolojik ve tektonik yapısı nedeniyle havalimanı inşaatına uygun olmadığı belirtildi. Rapora göre alandaki terk edilmiş kömür sahalarında yapay olarak oluşmuş göller ve tepelerin giderilmesi için aşırı miktarda kazı ve dolgu yapılması gerekiyor. Alandaki büyük göllerin tabanındaki 6,5 metreye kadar varan kalınlıkta balçık ve gevşek malzemelerden oluşmuş maden atık yığınları zemine ait tehlikeli özellikleri oluşturuyor. İnşaat sahasında yapılan sondajlarda, onlarca metre çamurlu killi seviye tespit edilirken sağlam zemine ise ulaşılamadı. Raporda, mevcut suni göllerin susuzlaştırılması, yeraltı su seviyesinin belirsizliği, rehabilite edilmeden terk edilmiş kömür ve kil sahaları, yüzeysel ve derin heyelanlar, sıvılaşma riskleri alanın inşaata uygun olmamasının nedenleri arasında sayıldı.
Zeminde çökme yaşanabilir Uluslararası nitelikteki havalimanlarında pist eğimi sınırının neredeyse sıfıra yakın olduğu belirtilirken 3. Havalimanı için seçilmiş alan güneyde 130 metre yükseltisinde bir sırt ile Karadeniz kıyısı arasında bir yerde yer alıyor. Alanın topografik özelliği 2,5 milyar metreküplük bir dolgu yapımını ve tepelerin tıraşlanmasını zorunlu kılıyor. ÇED Raporu'na göre ise dolgu kalınlığı pek çok yerde 50 metrenin üzerinde, bazı pistlerin altında 95 metre, bazı göllerin en derin kesimlerindeki alanlarda isen 105 metreye varıyor. Rapora göre havalimanı için inşa edilecek 6 pistin çok büyük bir bölümü olumsuz zemin yapısına sahip alanların üzerine yapılacak. Raporda, pistleri ve apronları oluşturabilmek için yapılacak dolgunun zeminin çok zayıf olması nedeniyle ciddi bir tehlike oluşturduğu belirtilirken böyle bir zemin yapısının bu denli kalın bir dolguyu çökmeden taşıma ihtimalinin ise düşük olduğu dile getirildi. Heyelanlı yapı üzerinde Raporda pistlerin çok farklı kalınlıktaki dolgular üzerine inşa edilmesinin ciddi risk olduğu belirtilerek “Bazı pistlerin bir yanı yaklaşık 20 metre kalınlıkta ocak atıkları üzerinde iken, diğer yanı bir gölün üzerine rastlamaktadır. Ocaklardan kömür ve kil alındıktan sonra geriye kalan söz konusu ocak atıkları, çoğu yerde bir plan ve özel uygulama gözetilmeden gelişi güzel dökülmüş yığınlar şeklindedir. Pistler, işte bu gevşek, düzensiz ve heyelanlı yığınların üzerinde oluşturulacak çok kalın dolgu zemin üzerine inşa edilecektir” denildi. 3. Havalimanı inşaatı için ciddi miktarda kaya dolgu malzemesine ihtiyaç duyulacağı belirtilirken bu talebi karşılamak için Kemerburgaz'ın batısındaki ve Kilyos’un güneybatısındaki Kuzey Ormanları’nın tehdit altında olduğu dile getirildi. 6 bin hektar orman, 66 yapay göl var Raporda 3. Havalimanı’nın inşa edileceği alanın niteliğine ilişkin ise şu bilgilere yer verildi: “Havalimanının yapılacağı alanının üçte birine denk düşen 6 bin 172 hektarlık alan meşe ve kayın ormanlarıyla kaplı. Alanın geriye kalan bölümünde ise kömür ve kum ocağı işletmeleri bulunuyor. Maden İşleri Genel Müdürülüğü’ne kayıtlı maden sahası ise 2 bin 670 hektar. Maden işletmelerinden arta kalan çukurlar zaman içimde su ile dolarak yapay göl halini aldı. Bölgede bu şekilde oluşmuş 66 tane yapay, 1 tane doğal göl bulunuyor. |
-
Dunyada 45 bin uçak var bunun üçte biri her an havada istanbula bin uçak inip kalkıyor ve biz bunu 3 katina çıkarmak istiyoruz peki, yapmayalim mı pastayı büyütmeyelim mı yeni isthdam alanlari acilmasin mi nereye yapmamızı önerirsiniz engel çıkaracağınıza kolaylastirsaniza siz nerenin hangi memleketin jeologlarısiniz? YANITLA
-
Zamanında Istanbul Bakırköyde Uçak Fabrikamız vardı. Bu fabrikayı kaldırıp yerine traktör fabrikası yapmak için yazı yazan, destekleyen, propaganda yapan herkes uçak fabrikası ortadan kaldırıldıktan sonra gözden kayboldular. Traktör fabrikası kurulmadı. Elimizdeki uçak siparişlerini diğer uçak üretici firmalar aldı...Jeoloji Müh. odasının yazısını okuyunca aklıma bu tarihi gerçek geldi. Merak ediyorum Türk mühendislerini aptal mı zannediyorsunuz? Günümüzün teknolojılerıyle Denız üzerine havalimanı yapılıyor...Neden oraya yapılmasın? Yoksa Frankfurt havaalanın işleri Istanbul'a kayacak diye mi endişeleniyorsunuz? Atilla Karabulut YANITLA
-
Jeoloji Mühendisleri Odası yaptığı araştırmaları doğru olabilir ama neden bu konuda gösterdikleri hassasiyeti bir başka projede göstermiyorlar. Yaptıkları çalışmalar ve yorumlar tamamen yapılacak olan bu projeyi temelden kötülemek. Bir çok projelerde temelden nehir gibi su akarken temel oluşturulurken burada böyle bir yorum yapmaları şaşılacak durum. YANITLA
-
türkiyenin vizyon projesini iyi anlamak ve okumak gerekir.zemin sorunları bölge için bilinen bir durum.geoteknik mühendislik çözümü çok kolay olan basit bir konuyu abartmışsınız. YANITLA