"AKM'nin Yıkılması Yasal Olarak...
Fotoğraflarla AKM'nin Son Hali
AKM’de Restorasyon Çalışmaları...
SALT Ulus Açıldı
AKM Sergisi Paneli TSMD Mimarlık...
Unutulmaz Sahnelerin Oteli Yenilendi
Modernleşme Sürecinin Tanığı...
AKM Sergisi Bir Ay Daha Ankara'da
Sürdürülebilir Yaşam Film Festivali
Modernleşme Sürecinin Tanığı: AKM
"Modernin İcrası: Atatürk...
“AKM’nin Seramikleri ve Türkiye’de Mimari Yapılarda Seramik”
Eşi Belma Diren ile AKM’nin seramiklerini tasarlayan Sadi Diren ve öğrencisi, meslektaşı Beril Anılanmert SALT Galata’da, AKM örneği üzerinden Türkiye’deki mimari yapılarda seramigin yerini tartışacak. Panelin moderatörlüğünü ise Gökhan Karakuş üstleniyor.
Toplantılar
BAŞLANGIÇ TARİHİ: | 27 Kasım 2012 18:30 |
YER: | SALT Galata |
ŞEHİR: | İstanbul |
DÜZENLEYEN: | |
DİĞER BİLGİLER: |
A: Bankalar Caddesi 11 Karaköy, İstanbul |
+ Ajandama Ekle |
"SALT, Modernin İcrası: ATATÜRK KÜLTÜR MERKEZİ, 1946-1977" sergisi kapsamında seramik sanatçıları Sadi Diren ve Beril Anılanmert’in konuşmacı olarak yer alacağı bir panel düzenliyor.
27 Kasım Salı günü, saat 18.30’da SALT Galata’da gerçekleştirilecek “AKM’nin Seramikleri ve Türkiye’de Mimari Yapılarda Seramik” panelinde, Belma ve Sadi Diren’in AKM için yaptığı duvar panellerinden hareketle 1960’lar ve 1970’lerden çeşitli örnekler ele alınacak. Serginin küratörlerinden Gökhan Karakuş ’un moderatörlüğünde yapılacak panelde ayrıca, bir dönem Türkiye’de seramiğin mimari yapılarda çok popüler olması ve 1980’ler itibariyle kullanımının gitgide azalmasının nedenleri incelenecek. 1960’lardan itibaren Türkiye’de mimari yapılar için tasarladıkları seramik panolarla tanınan Direnler, teknik bilgilerini modern ve geleneksel Türk formlarını harmanlayan bir estetikle birleştirerek üretim yaptılar. Özgün duvar panoları ve çinileri, 1960’larda Türkiye’de yeni yeni ortaya çıkmaya başlayan oteller, şirketler, apartmanlar ve kültür mekânları gibi modern yapılara büyük katkılarda bulundu. Sadi Diren, kısmen Anadolu el sanatlarının dekoratif geometrisini temel alan formlar yaratmaya odaklanırken Belma Diren , yüzey sırlaması ve renklere yoğunlaştı. Direnler’in AKM’nin iç ve dış mekânları için tasarladıkları modüler seramikler, Türkiye topraklarında mimari yapılarda seramik kullanımının Selçuklu dönemine uzanan köklü geçmişine önemli modernist katkılar sundu. 1950’lerin sonları ve 1960’ların başlarında bu alanda önemli başarılar kazandılar. Aynı dönemde Füreya Koral, Jale Yılmabaşar, Bedri Rahmi Eyüboğlu ve Hamiye Çolakoğlu gibi önemli sanatçılar da modern yapılar için duvar panoları ve modüler sistemler üretiyorlardı. Direnler’in çalışmaları, 1960’ların sonlarından 1980’lere kadar Beril Anılanmert gibi öğrencileri ile Atilla Galatalı ve Mustafa Tunçalp gibi sanatçılar tarafından sürdürüldü.
Beril Anılanmert |