Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS)
Genel Başkanı Yavuz Demirkol, Sendikanın genel merkezinde yaptığı basın
toplantısında, Ankara-Haydarpaşa demiryolunun 56 kilometrelik Köseköy-Gebze
arası kısmının 1 Şubat 2012 tarihinden itibaren tamamen 24 ay süreyle
kapatılacağını, 16 kilometrelik Köseköy-Derince arası yolun ise tek hat olarak
işletileceğini söyledi.
Konuya ilişkin TCDD Genel Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, mevcut
yolun çift hatlı olduğu, ancak hatların aynı platform üzerinde bulunduğundan
hattın birinin açık kalıp diğerinde çalışmanın yürütülmesinin proje yapım süresi
ve maliyetler açısından uygun olmadığının belirtildiğini anımsatan Demirkol,
şunları kaydetti:
''Yarından itibaren Adapazarı-Haydarpaşa arasında her gün işletilmekte olan
12 çift bölgesel trenin yanında Eskişehir-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan
Eskişehir Ekspresi, Başkent Ekspresi, Sakarya Ekspresi ve Cumhuriyet Ekspresi,
Ankara-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan Anadolu Ekspresi, Ankara Ekspresi
ve Fatih Ekspresi, Konya-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan Meram Ekspresi
artık işletilmeyecektir.
Bunun yanı sıra Kars-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan Doğu Ekspresi
Kars-Ankara, Kurtalan-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan Güney Kurtalan
Ekspresi, Kurtulan-Ankara, Elazığ-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan Vangölü
Ekspresi Elazığ-Ankara, Tahran-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan Transasya
Ekspresi Tahran-Ankara, Ankara-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan Boğaziçi
Treni Ankara-Arifiye, Adana-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan İçanadolu Mavi
treni de Adana-Arifiye arasında işletilecektir.''
Yolun kapatılması nedeniyle Sakarya ve Kocaeli'den İstanbul'a ve İstanbul'dan
anılan kentlere trenle seyahat etmekte olan binlerce yolcunun yanında
Kars-Elazığ-Kurtalan-Adana-Konya yönündeki garlardan İstanbul-İzmit-Bilecik ve
Eskişehir garlarına gelecek binlerce yolcunun demiryolu ile seyahat etme
hakkının engelleneceğini savunan Demirkol, ''Yük taşımacılığının engellenmemesi
için ise Derince-Köseköy arası çift yolun birisi açık bırakılacaktır. Derince
limanına getirilecek yükler feribotla Tekirdağ limanına taşınacak oradan da
demiryolu bağlantısı sağlanacaktır. Yani yük taşımacılığı için bir yolun açık
bırakılarak diğer hatta çalışma yapılması alternatifi yolcu taşımacılığı için
düşünülmemiştir'' diye konuştu.
Gebze-Köseköy arasında yapılacak yeni yolun saatte 160 kilometre hıza uygun
olacak olup, sadece hızlı trenler tarafından kullanılmayacağını dile getiren
Demirkol, aynı yolun konvansiyonel yolcu ve yük trenleri tarafından da
kullanılacağını ifade etti. TCDD Genel Müdürlüğü tarafından çeşitli
gerekçelerle yolcu trenlerinin seferlerine son verildiğini öne süren Demirkol,
bunun bir çok örneği olduğunu söyledi.
Yolcu trenlerinin seferden kaldırılmalarının, ''Demiryollarının Yeniden
Yapılanması'' adı altında uygulanan politikaların yansıması olduğunu öne süren
Demirkol, TCDD'nin bir kamu kurumu olarak kamusal işletmecilik görevini bir
kenara bırakarak karlılığı temel alan işletmeciliği esas aldığını iddia
etti.
Demirkol, bu uygulamalar ile kamusal bir ulaşım aracı olan trenden
yararlanmak isteyen yöre halkının ulaşım hakkının engellendiğini
savundu.
|