''Yolcu Trenlerinin Seferlerine Son Verilmektedir''



Birleşik Taşımacılık Çalışanları Sendikası (BTS) Genel Başkanı Yavuz Demirkol, Sendikanın genel merkezinde yaptığı basın toplantısında, Ankara-Haydarpaşa demiryolunun 56 kilometrelik Köseköy-Gebze arası kısmının 1 Şubat 2012 tarihinden itibaren tamamen 24 ay süreyle kapatılacağını, 16 kilometrelik Köseköy-Derince arası yolun ise tek hat olarak işletileceğini söyledi.

Konuya ilişkin TCDD Genel Müdürlüğü tarafından yapılan açıklamada, mevcut yolun çift hatlı olduğu, ancak hatların aynı platform üzerinde bulunduğundan hattın birinin açık kalıp diğerinde çalışmanın yürütülmesinin proje yapım süresi ve maliyetler açısından uygun olmadığının belirtildiğini anımsatan Demirkol, şunları kaydetti:

''Yarından itibaren Adapazarı-Haydarpaşa arasında her gün işletilmekte olan 12 çift bölgesel trenin yanında Eskişehir-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan Eskişehir Ekspresi, Başkent Ekspresi, Sakarya Ekspresi ve Cumhuriyet Ekspresi, Ankara-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan Anadolu Ekspresi, Ankara Ekspresi ve Fatih Ekspresi, Konya-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan Meram Ekspresi artık işletilmeyecektir.

Bunun yanı sıra Kars-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan Doğu Ekspresi Kars-Ankara, Kurtalan-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan Güney Kurtalan Ekspresi, Kurtulan-Ankara, Elazığ-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan Vangölü Ekspresi Elazığ-Ankara, Tahran-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan Transasya Ekspresi Tahran-Ankara, Ankara-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan Boğaziçi Treni Ankara-Arifiye, Adana-Haydarpaşa arasında işletilmekte olan İçanadolu Mavi treni de Adana-Arifiye arasında işletilecektir.''

Yolun kapatılması nedeniyle Sakarya ve Kocaeli'den İstanbul'a ve İstanbul'dan anılan kentlere trenle seyahat etmekte olan binlerce yolcunun yanında Kars-Elazığ-Kurtalan-Adana-Konya yönündeki garlardan İstanbul-İzmit-Bilecik ve Eskişehir garlarına gelecek binlerce yolcunun demiryolu ile seyahat etme hakkının engelleneceğini savunan Demirkol, ''Yük taşımacılığının engellenmemesi için ise Derince-Köseköy arası çift yolun birisi açık bırakılacaktır. Derince limanına getirilecek yükler feribotla Tekirdağ limanına taşınacak oradan da demiryolu bağlantısı sağlanacaktır. Yani yük taşımacılığı için bir yolun açık bırakılarak diğer hatta çalışma yapılması alternatifi yolcu taşımacılığı için düşünülmemiştir'' diye konuştu.

Gebze-Köseköy arasında yapılacak yeni yolun saatte 160 kilometre hıza uygun olacak olup, sadece hızlı trenler tarafından kullanılmayacağını dile getiren Demirkol, aynı yolun konvansiyonel yolcu ve yük trenleri tarafından da kullanılacağını ifade etti.
TCDD Genel Müdürlüğü tarafından çeşitli gerekçelerle yolcu trenlerinin seferlerine son verildiğini öne süren Demirkol, bunun bir çok örneği olduğunu söyledi.

Yolcu trenlerinin seferden kaldırılmalarının, ''Demiryollarının Yeniden Yapılanması'' adı altında uygulanan politikaların yansıması olduğunu öne süren Demirkol, TCDD'nin bir kamu kurumu olarak kamusal işletmecilik görevini bir kenara bırakarak karlılığı temel alan işletmeciliği esas aldığını iddia etti.

Demirkol, bu uygulamalar ile kamusal bir ulaşım aracı olan trenden yararlanmak isteyen yöre halkının ulaşım hakkının engellendiğini savundu.