İhracatı Rekora Taşıyan ‘Metalik...
İnşaat Malzemeleri Sanayisinde...
Yılın İlk Ayında 2,4 Milyar...
Sanayi İhracatı En Yüksek...
Yapı Malzemeleri İhracatta Hız Kesmiyor
“Alınabilir Konut Üretimi...
Seramik, Çimento ve Cam Sektörlerinde...
Çimentoda İç Satışlar Artarken...
İnşaat Malzemeleri İhracatı...
Demir ve Demir Dışı Metaller...
İhracatın İtici Gücü Çelik Oldu
Yapı Malzemeleri Sektörü’nden...
Demir ve Demir Dışı İhracatta...
Alüminyumda Hedef 3,5 Milyar...
Demir ve Demir Dışından 8,4...
Yapı Malzemelerinden İhracatta Rekor Üstüne Rekor
İDDMİB Yönetim Kurulu Üyesi ve Türk Yapı Malzemeleri Sektör Komite Başkanı Serdar Urfalılar, “Türk Yapı Malzemeleri Sektörü olarak son 10 yıldaki yıllık ihracat rakamlarımızı şimdiden geride bıraktık. Bu sene sonunda ihracatımızı daha ileri seviyelere taşımayı hedefliyoruz.” dedi.
Türkiye’nin en fazla cari fazla veren sektörlerinden biri olan ve 222 ülkeye ürün satan yapı malzemeleri sektörü ihracatta yükselişine devam ediyor. Üretim ve istihdam odaklı çalışan sektörün ihracatı bu yıl ocak-ekim döneminde, bir yıl öncesinin aynı dönemine göre yüzde 48,54 oranında artarak 25,94 milyar dolar olarak hesaplandı. Aynı dönemde değerde en yüksek artışa sahip ürün grubu yüzde 68,88 ile demir çelik bazlı ürün grubu oldu. Yılın ilk on ayında en fazla ihracat yapılan ülke 1,69 milyar dolar ile Birleşik Krallık oldu. Birleşik Krallık’ı, sırayla İsrail ve Amerika Birleşik Devletleri takip etti. Ekim ayında yükseliş devam ediyor Yapı malzemeleri sektörünün ihracat rakamlarını değerlendiren İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Üyesi ve Türk Yapı Malzemeleri Sektör Komite Başkanı Serdar Urfalılar, “Türk Yapı Malzemeleri Sektörü olarak son 10 yıldaki yıllık ihracat rakamlarımızı şimdiden geride bıraktık. 2020 yılında yaptığımız ihracatla dünyada ilk 10’a girmeyi başarıp 9. sıraya yerleşmiştik. Bu yılki rakamların bizi daha ileriye taşıması için çalışmalarımıza hız kesmeden devam ediyoruz. Geçen yıl yaptığımız ihracatla Dünya Yapı Malzemeleri ihracatından yüzde 2,35 pay almıştık. Hedefimiz ilk olarak bu payı yüzde 2,60 seviyelerine çıkarmak ve daha sonra da Dünya Yapı Malzemeleri ihracatında ilk 3’e girmek.” dedi. İhracatçıya stabil kur lazım Enerji maliyetlerindeki artış |