İhracatı Rekora Taşıyan ‘Metalik...
Yılın İlk Ayında 2,4 Milyar...
Seramik, Çimento ve Cam Sektörlerinde...
Yapı Malzemelerinden İhracatta...
İnşaat Malzemeleri İhracatı...
İhracatçılara Yönelik Teşvike...
İnşaat Malzemesi Üretimi İlk...
Çelik Sektörü Başarılı İhracatçılarını...
Türkiye'nin İlk Yenilenebilir...
İklimlendirme Sektörü Güney...
İhracatın ‘Metalik Yıldızları’...
Müteahhitler, İhracat Kısıtlamasıyla...
Demir ve Demir Dışı İhracatta...
İnşaat Malzemeleri İhracatı...
Yapı Malzemeleri Sektörü’nden 19 Milyar Dolar İhracat
Türk yapı malzemeleri sektörü ihracatı ocak-ağustos döneminde, önceki yılın aynı dönemine göre yüzde 49 artarak 19,88 milyar dolar oldu.
Türkiye’nin en fazla cari fazla veren sektörlerinden biri olan ve 218 ülkeye ürün satan yapı malzemeleri sektörü ihracatta yükselişine devam ediyor. Üretim ve istihdam odaklı çalışan sektörün ihracatı bu yıl ocak-ağustos döneminde, bir yıl öncesinin aynı dönemine göre yüzde 49,31 oranında artarak 19,88 milyar dolar olarak hesaplandı. Aynı dönemde değerde en yüksek artışa sahip ürün grubu yüzde 63,5 ile demir çelik bazlı ürün grubu oldu. Yılın ilk sekiz ayında en fazla ihracat yapılan ülke 1,3 milyar dolar ile Birleşik Krallık oldu. Birleşik Krallık’ı, sırayla Almanya ve Amerika Birleşik Devletleri takip etti. Türk yapı malzemeleri sektörünün ihracattaki yukarı yönlü ivmesi ağustos rakamlarına da yansıdı. Sektör geçtiğimiz ay 2,94 milyar dolar tutarında ihracat gerçekleştirdi. Bu rakam, bir yıl öncesine göre yüzde 79,7 artış anlamına geliyor. Yapı malzemeleri sektörü ağustosta en fazla ihracatı 210 milyon dolar ile Birleşik Krallık’a gerçekleştirdi. İsrail 204 milyon dolar ihracatla ikinci sırada yer alırken, Almanya 197 milyon dolarla üçüncü sırada yer aldı. İhracat odaklı sektör geçtiğimiz ay 203 ülkeye ürün satmış oldu. Yapı malzemeleri sektörünün ihracat rakamlarını değerlendiren İstanbul Demir ve Demir Dışı Metaller İhracatçıları Birliği (İDDMİB) Yönetim Kurulu Üyesi ve Türk Yapı Malzemeleri Sektör Komite Başkanı Serdar Urfalılar, “Türk Yapı Malzemeleri Sektörü olarak tüm zorluklara rağmen ihracatta yukarı yönlü bir ivme yakaladık. Amacımız yılsonuna kadar yükselişimizi sürdürülebilir hale getirmek.” dedi. Serdar Urfalılar Sürdürülebilir ihracat için firmalar yeşil mutabakatta bilgilendirilmeli |