Mete Büyükakıncı yaptığı basın toplantısında, 'yerli otomobil' ve 'babayiğit' tartışmalarına da değinerek, "Başbakanın yaklaşımı bu açıdan çok doğru. Bizim de bir yerden başlamamız lazım. Bu işin söylemde kalmayıp başarıya ulaşması için yatırımın da kabul edilebilir bir sürede yatırımcıya geri dönebilmesi için hükümetin de bu konuda mantıklı bir yatırım desteğini kabul etmesi lazım" değerlendirmesinde bulundu. Büyükakıncı, şartları sağlayabilecek güce eriştikten sonra Türkiye'de kamyon üretmeyi arzu ettiklerini dile getirdi.
"Türkiye'de uzun ve ayaklarımızın yere sağlam basacağı bir gelecek hazırlıyoruz" Büyükakıncı, Renault Trucks ve Volvo Trucks markalarının birleşmesinin müşteriler için servis ağında genişleme ve servis kalitesinde artış sağlayacağını, pazarda rekabeti artıracağını, bunun da doğrudan müşteriye yansıyacağını söyledi. 2014 yılının Ocak ayı itibariyle bütün servislerin çift markalı yapıya geçeceklerini belirten Büyükakıncı, "Alt yapımızı oluşturuyoruz. Volvo Trucks ve Renault Trucks ekipleri, tek ekip haline geldi. Alışkanlıklarımızı yeni yapımıza uyduruyoruz. Sadece aynı yapısal çatı altında değil, aynı fiziksel çatı altında da buluşacağız. Yeni bir bina arayışı içindeyiz. İstanbul'da Anadolu yakasını düşünüyoruz. Bu yeni yapımızla Türkiye'de yeni yatırımlara da başlıyoruz. Özellikle İstanbul'da 3 yeni servisimiz operasyonel duruma geçti. İlk aşamada 100'ün üstünde yeni arkadaş işe alıyoruz" diye konuştu. Büyükakıncı, İstanbul'da 3. Köprü projesi ve diğer ekonomik yaşamı kolaylaştırıcı projelerin yatırım yapacakları sahaları belirleyeceğini söyledi. Lojistik sektörünün Türkiye'nin ekonomisine katkı yapan önemli sektörlerden olduğunu dile getiren Büyükakıncı, ülkenin ithalatının ve ihracatının artmasının hem yurt dışı hem yurt içi nakliye hacmini artırdığını kaydetti.
2012 yılı sonuçlarına göre çekici segmentinde Renault Trucks'ın yüzde 9,5 ile üçüncü sırada yer aldığını, Volvo Grup kamyonlarının toplam pazar payının ise yüzde 12 seviyesinde bulunduğunu ifade etti. "Sağlıklı büyümemiz lazım" Büyükakıncı, büyüme stratejilerine ilişkin de, "Her şeyden önce sağlıklı bir büyümemiz olması lazım ki müşterilerimize verdiğimiz sadece desteği değil ortaklığı da sürdürebilelim. Karlı bir büyüme, sadece ve tamamen pazar payına endeksli olmamalı. Türkiye'de uzun, sağlıklı, ayaklarımızın yere sağlam basacağı bir gelecek hazırlıyoruz" yorumunu yaptı. Sosyal sorumluluk projelerinden de bahseden Büyükakıncı, Volvo olarak meslek liselerine eğitim desteği projesi kapsamında, Güllübağlar İMKB Endüstri ve Meslek Lisesi'nde bir Volvo sınıfı açıldığını, bunu gelecek senelerde bünyelerindeki her marka için daha da yaygınlaştırmayı düşündüklerini söyledi. İyi eğitimli sürücülerin aracın performansını yüksek verimde kullanmayı sağladığına dikkati çeken Büyükakıncı, bu konuda grup olarak geniş kapsamlı ve uzun süreli bir eğitim projesi üzerinde çalıştıklarını ifade etti.
|