Çin'in Sürücüsüz Aracı Testi Geçti
Yıl Sonunda Açılacak
Yeni Metro Hattı Geliyor
Türkiye'nin İlk Sürücüsüz...
İstanbul'a 8 Metro Hattı Daha Geliyor
Dünyanın En Pahalı Metro İstasyonu...
İstanbul Trafiğinde 410 Gün...
İBB, 9 Hattı 11 Yıl Erteledi
Bir Kente Daha Metrobüs Geliyor
Üç Proje Metroyla Birbirine Bağlanacak
Taksim Metrosunda Su Baskını
Bahçeşehir’e Metro Piyangosu
İstanbul'a Yeni Metro Hattı
Brezilya’da Kitaplar Metro Bileti Oldu
12 Yıldır Açılamayan Keçiören...
Metro Açılmadan Ev Fiyatları...
Metrobüs Yolcuları Metro İstiyor
Metro Hattı Konut Fiyatlarını...
Finans Merkezi ve Sultangazi...
Küçükçekmece'ye Yeni Metro...
Münih Metrosu’nun Araç Gövdeleri...
İBB En Çok İskana Harcıyor;...
En Ucuz Metropol İstanbul Oldu
3 Metropol Arasında En 'Ekonomik'...
Kadir Topbaş: İki Yeni Metro...
Türkiye'nin İlk "Sürücüsüz" Metrosu Geliyor
Yıl sonunda hizmete girmesi planlanan Üsküdar-Ümraniye-Sancaktepe-Çekmeköy hattı, Türkiye'nin ilk "sürücüsüz" metrosu olacak.
Anadolu Yakası'nın ikinci metrosu olacak hatta yine ilk kez "peron kapı" sistemi kullanılacak.
İstanbul Büyükşehir Belediyesi'nden alınan bilgiye göre, Anadolu Yakası'nda toplu ulaşımı kolaylaştıracak yeni metro hattıyla Üsküdar-Sancaktepe 24 dakikaya inecek. Hat, 20 kilometre ve 16 istasyon ile depo sahası ve depoya bağlanan 2 bin 750 metre tünelden oluşacak. Hatta 126 vagon hizmet verecek. Çalışmaların 24 saat aralıksız sürdüğü metro inşaatında 2 bin 430 personel, 11 istasyonun bir an önce tamamlanması için hizmet veriyor. Şu anda istasyonda elektromekanik sistemlerle tavan ve yan duvarların kaplaması yapılıyor. Üsküdar-Çekmeköy hattının tamamlanmasıyla Anadolu Yakası'nın ana ulaşım ağının önemli bir aksı tamamlanmış olacak. Türkiye'nin ilk "sürücüsüz" metro hattı olma özelliğiyle dikkat çeken Üsküdar–Ümraniye-Sancaktepe-Çekmeköy hattı, yıl sonunda hizmete girecek. Aynı zamanda Anadolu Yakası'nın ikinci metrosu olacak hatta yine ilk kez "peron kapı" sistemi uygulanacak. İstanbul Büyükşehir Belediyesi, yeni metro hattıyla vagonlara biniş sisteminde de değişikliğe giderek, vatandaşların güvenliği için vagon girişlerine "peron kapı" yerleştirecek. Otomatik sistemle kendisini park edebilme özelliğine sahip metroda, sürücü kabini olmayacağı için yolcular en önde tünelleri izleyerek seyahat edebilecek. Vagonlardaki olağan durumlara karşı da istasyon yönetimi vagonların içini kameralarla gözetleyecek. Paris ve New York gibi dünyanın en büyük metro istasyonlarından bile daha konforlu olacak yeni metro hattında engelli vatandaşlar, hiçbir yardım almadan metro istasyonunu tek başına kullanabilecek.Üç ilçeden geçecek olan metro hattında Üsküdar, Fıstıkağacı, Bağlarbaşı, Altunizade, Kısıklı, Libadiye, Çarşı, Ümraniye, İnkılap Mahallesi, Çakmak, Ihlamurkuyu, Altınşehir, Lise, Dudullu, Toplu Konutlar, çekmeköy ve Sancaktepe'nin de aralarında bulunduğu 16 istasyon yer alacak. Şehrin ulaşımında önemli bir yeri dolduracak hattın bitmesiyle Çekmeköy-Sancaktepe'den Üsküdar 24, Kartal 59, Yenikapı 36, Taksim 44, Hacıosman 68, havalimanı 68 ve Olimpiyat Stadı 78 dakika sürecek. |