Güvenli ve Verimli Altyapı...
GF Hakan Plastik'ten SILENTA PREMIUM
GF Hakan Plastik PP-R Aquasystem...
GF Hakan Plastik'ten Flexa®...
Meksika Sınırına 'Güneş Duvarı'
7 Ülkede Türk Ticaret Merkezi Açılacak!
İhracatçılara Hususi Damgalı Pasaport
GF Hakan Plastik Silenta Premium
GF Hakan Plastik İhracatta...
“Türkiye Üretim ve İhracat Üssü Olacak”
İsviçre merkezli Georg Fischer tarafından tüm hisseleri satın alınan Hakan Plastik, GF Hakan Plastik markası ile yoluna devam ediyor. Firma; 2 fabrika, 7 satış bölgesi ve Ağustos 2016’da açılışını gerçekleştirdikleri Eğitim ve Teknoloji Merkezleriyle hizmet ve eğitim alanında çalışmalarını güçlü bir şekilde sürdürmeyi hedefliyor.
GF Hakan Plastik Çerkezköy Fabrikası
Şanlıurfa lokasyonunu seçmenizin nedenleri nelerdir? Urfa’nın önemli iki özelliği var. Bir tanesi, Türkiye’nin Güneydoğu Bölgesi’ne hizmet etmek, özellikle oradaki altyapı çalışmalarında yer almak. Aynı zamanda da Kafkaslar ve Türki Cumhuriyetler’e birebir hizmet etmek amacıyla seçildi. Orayı biraz daha stratejik bir tesis olarak görüyoruz; çünkü hem Türkiye hem de globaldeki gelişmeler maalesef tam istediğimiz verimliliği sağlamıyor. Ama orada da her şey normale döndüğü zaman stratejik olarak en avantajlı şirket olacağız. “Sessiz boru vatanı Almanya’ya Türkiye’den boru ihraç ediyoruz” Yeni bir fabrika yatırımı var mı? Uzun vadede üretim muhtemelen genişleyecek. Georg Fischer’in Hakan Plastik’i almasındaki en önemli sebeplerden bir tanesi Türkiye’yi bir üretim ve ihracat üssü olarak düşünmesidir. Bizim ilk etapta yaptığımız yatırımlar kalite ve verimliliği iyileştirme yönünde, bunun yanında Silenta hattı olarak baktığımızda yeni bir hat satın alıyoruz. Bu sene onun da yatırımını yapacağız. Silenta hem Türkiye hem de yurt dışında inanılmaz başarı sağladı. Hatta sessiz boru vatanı dediğimiz Almanya’ya buradan boru ihraç ediyoruz. Dolayısıyla şu anki kapasitemiz, Silenta’yı yeni bir yatırıma yönlendirdi. Diğer hatlarımızın kapasitesine göre bu değişecek. Maalesef, son 2 senedir Türkiye’de pazar büyümüyor. TL olarak bakıldığında ve yeni hesaplamalarda pazarın büyüdüğü görülse de tonaj olarak geri gidiyor. İhracat pazarında biraz daha aktif olmak istiyoruz. Bunu da 2’ye ayırdık. Bir tanesi, bizim kendimizin doğrudan sattığımız ülkeler, bir tanesi de Georg Fischer satış şirketleri aracılığıyla satış yaptığımız ülkeler var. Bizi global pazarda bir adım öne çıkartan da budur. Georg Fischer Hakan Plastik olarak Almanya’daki satış şirketimiz vasıtasıyla Almanya pazarına ve projelerine ürün satabiliyoruz. İngiltere’deki satış şirketimizle Londra’daki çok büyük projelere ve İspanya’ya ürün satışı gerçekleştiriyoruz. Aynı zamanda doğrudan satış organizasyonumuzla Dubai ve Suudi Arabistan’daki çok nitelikli projelere ürün satıyoruz. Bu avantajı mümkün olduğu kadar maksimize edip, Türkiye’ye yatırım yapmak hedeflerimiz arasında bulunuyor. GF Hakan Plastik Şanlıurfa Fabrikası Georg Fischer Türkiye Ofisi olarak hangi ülkelerle çalışıyorsunuz? Şu anda 60 ülkeye doğrudan ihracat yapıyoruz. 2017 yılında bu sayıyı 70’e çıkarmayı hedefliyoruz. GF Hakan Plastik olarak ana pazarımız Türkiye pazarı, onun dışında stratejik olarak belirlediğimiz ihracat ülkeleri de var. Bu ülkelere ve global yapımıza bağlı olarak mevcut hizmet ağımızı ve ürün gamımızı ihracat pazarlarında artırabilmeyi hedefliyoruz. Özellikle odaklandığınız ana pazarlar hangileri? Avrupa’da 3 tane temel pazarımız var. İspanya, İngiltere ve Almanya; Orta Doğu ve Afrika pazarı stratejik olarak bizim için çok önemli. Buna hem globalin gelişimi hem de Türkiye ve Afrika ekonomisinin birbirine daha çok yaklaşması neden olarak gösterilebilir. Asya Pasifik pazarı, bizim için biraz daha fırsatların olduğu pazar, burada özellikle Hindistan ve Sri Lanka gibi çok hızlı büyüyen, nüfusu olan ülkelere doğrudan satış yapıyoruz. Çok nitelikli projelerin çıkabildiği Singapur gibi ülkeler de olabiliyor. “Meksika rutin olarak bizden ürün alan bir ülke” Peki, satış anlamında sizi şaşırtan bir ülke var mı? Meksika, çok önemli ülkelerden bir tanesi olarak dikkat çekiyor. Arjantin’e de ürün yolladık; ama Arjantin biraz daha proje bazlı oldu. Meksika rutin olarak bizden ürün alan bir ülke konumunda yer alıyor. GF Hakan Plastik Eğitim ve Teknoloji Merkezi Hakan Plastik isminin kullanılmaya devam edilmesinin nedeni, marka bilinirliği mi? Türkiye’de Hakan Plastik’in ürün algısı çok oturmuş durumda ve aynı zamanda Türkiye’de üretim yapıyoruz. Tabii ki, kurumsal bir İsviçre firmasıyız; ama bunu da unutmuyoruz. Türkiye’de üretilen bir ürünün yurt dışına satılması ve ihraç edilmesi; dolayısıyla Georg Fischer ve Hakan Plastik birbirini çok iyi tanımlayan iki isim olarak bir marka olma yolunda gidecek. Yaptığımız çalışma ve değerlendirmeler sonucunda bu ismin kalmasını doğru buluyoruz. İki firma ismi kullanıldığı için yüzde 50 bir ortaklık algısı da yaratıyor. İlk iletişim çalışmamızda da “Bu birleşmeydi, tamamlandı. Yüzde 100 Georg Fischer, bundan sonra arkasında Georg Fischer var. Ancak isim olarak Georg Fischer Hakan Plastik şeklinde yola devam edeceğiz” vurgusunu yaptık. Bu algıyı bir şekilde oturmak istiyoruz. Birebir bütün çalışmalarımızda, iletişim yöntemimizi bu algının oturtulması ve tek bir firma olduğunun herkes tarafından algılanması üzerine kuruyoruz. “Şirketi bir çözüm ortağı noktasına getirmek istiyoruz” Biraz da GF Hakan Plastik Eğitim ve Teknoloji Merkezi’den bahseder misiniz? Neden böyle bir merkeze ihtiyaç duyuldu? Bu merkez kapsamında neler yapılıyor? Fuarlarda yapmak istediğimizi ve yapamadıklarımızı bu merkezde yapmak istiyoruz. Fuarda ürün teşhir ediliyor; ama insanların buluşma noktasından daha fazlasına adım atamıyorsunuz. Bu merkezde, öncelikle insanları buluşturmak istiyoruz. Hem birbirleriyle hem bizim ürünlerimizle hem de şirketimizin felsefesi ile buluşsunlar. Segmentasyonumuzu, ürünlerimizi ve çözümlerimizi anlasınlar. Showroomumuzda sadece ürün sergilemiyoruz. Orada çalışan bir mutfağımız var. Birebir olarak demosunu yaptığımız bir banyomuz var. Aynı zamanda inovasyon ekranlarımız da bulunuyor. Dolayısıyla bu ürünleri nerede, nasıl kullanabilirsiniz, nasıl bir çözüm sunabilir? Öncelikle bunu vermek istiyoruz. Boru şirketi algısı değil, şirketi bir çözüm ortağı noktasına getirmek istiyoruz. Bu birincisi, ikincisi de pratik ve teorik olarak iki tane ana alanımız var. Teorik eğitim alanında, toplamda 40 kişiye aynı anda ya da 20’şer kişilik 2 grup olarak eğitim verebiliyoruz. Bundan sonraki ürün lansmanları ve medya faaliyetlerimiz başta olmak üzere tüm etkinliklerimizi burada yapmayı amaçlıyoruz. Buranın tek bir iletişim merkezi olmasını arzu ediyoruz. Adını eğitim ve teknoloji merkezi koymamızın sebebi de, üst düzey teknolojik çözümleri de anlatmak istiyoruz. İnsanların boruları eline alıp, kesmesi ve birleştirmesi gibi işlemler için de pratik eğitim merkezimiz var. Burada temel amacımız, üstyapı dediğimiz, daha çok inşaata giden ürünlerimiz, nalbur-tesisatçıdan tutun da öğrenci ve öğretim görevlisine kadar çok geniş bir yelpazede yaymayı hedefliyoruz. Türkiye’de maalesef nitelikli iş gücü istenilen seviyede değil. Nitelikli iş gücünü ortaya çıkaracak olan kurumlar da liseler ve üniversiteler; biz bunlara burada bir katkı yapmak hem de dışarıdan destekle bunu Türkiye için geliştirmek istiyoruz. Hem ülkeye hem sektöre ve dolaylı yoldan da kendimize yapacağımız bir yatırım olarak görüyoruz. Bütün bunları topladığımızda da buraya bir eğitim merkezi ya da showroom değil, teknolojiyi de aktarabildiğimiz bir merkez olduğu için “eğitim ve teknoloji merkezi” ismini verdik. Georg Fischer’in Hakan Plastik’i satın alması, bu merkezin kurulmasında etkisi oldu mu? Georg Fischer’in genel merkezine bakıldığında buna benzer bir konsepti var. Fabrikası var, fabrikanın yanında çok büyük bir eğitim merkezi bulunuyor ve orada nispeten daha küçük bir showroom var. Biz konsept olarak bunu referans aldık. Ancak orası global bir eğitim merkezi, Georg Fischer’in endüstriyel, altyapı, üstyapı, basit ve en teknolojik ürünlerinin eğitimini veriyor. Yılda 100 farklı eğitim yapılıyor, binlerce kişiye eğitim veriliyor. Bu temel felsefe bize ilham kaynağı oldu. Georg Fischer’in 200 yıldır başarısındaki temel sebeplerden bir tanesi. Biz bu eğitim ve teknoloji merkezini kurarken, global eğitim, global pazarlama ve teknik desteğin başındaki kişiler, Türkiye’yi bizzat ziyaret ettiler ve planlamasını onlarla birlikte yaptık. Dolayısıyla Türkiye ile global arasında geçiş oluşturan bir eğitim merkezi oldu. Dünyada da sadece 2 ya da 3 GF şirketinde var. GF Hakan Plastik Showroom 2016 yılı nasıl geçti, bu yıldan beklentileriniz neler? 2016 yılını iyi geçirdik. Özellikle projelerdeki sağlam duruşumuz 2016’daki yerimizi güçlendirdi. 2017’den de beklentimiz, büyümek; özellikle de uluslararası bir şirket ve yatırım yapılan şirketlerin ilk beklentisi, Türkiye gibi gelişen pazarlarda büyümektir. Ama bu sene biraz daha kontrollü büyüme hedefliyoruz; çünkü gerek kur artışlarındaki dengesizlik gerekse Türkiye’nin içinde bulunduğu referandum süreci sektörü belli oranda etkileyecek. Biz bunu iki faz olarak alıyoruz. Bir yılın ilk yarısı ki Türkiye’deki konjektörün biraz daha netleşmesi diğeri de yılın ikinci yarısı, ilk yarıyıldaki konjektöre göre olacak olan tedbirler; ama globale bakıldığında 2017, 2016’dan biraz daha iyi gidecek gibi görünüyor. Çünkü her geçen yıl, hem biz daha iyi anlıyor ve öğreniyoruz hem de iş ve üretim süreçlerimiz çok daha iyileşiyor. Dolayısıyla bu seneyi biraz daha ihracat yılı olarak görüyoruz. İç piyasadaki temel önceliğimiz, projelerdeki iyi yerimizi korumak, aynı zamanda perakende veya günlük satış yapan altyapı ve üstyapı bayilerimize de mümkün olduğu kadar destek çıkmak istiyoruz. |