Güvenli ve Verimli Altyapı...
GF Hakan Plastik'ten SILENTA PREMIUM
GF Hakan Plastik PP-R Aquasystem...
GF Hakan Plastik'ten Flexa®...
Büyüme Rakamları Açıklandı
“Türkiye Üretim ve İhracat Üssü Olacak”
Tamamlandığında 400 Bin Kişiye...
İnşaat Malzemeleri Sektöründen...
Plastik Torba Tüketimi Akıl...
GF Hakan Plastik Silenta Premium
Türkiye Jet Hızıyla İhracat Yaptı
İhracatçılar 300 Bin Kişi Alacak
İhracat Yıla Rekorla Başladı
GF Hakan Plastik İhracatta Yüzde 20 Büyüme Hedefliyor
İsviçre merkezli Georg Fisher tarafından tüm hisseleri satın alınan Hakan Plastik, GF Hakan Plastik markası ile 2017 yılında Türkiye pazarındaki yerini güçlendirmeyi planlarken, ihracatta da yüzde 20 büyümeyi hedefliyor.
GF Hakan Plastik Türkiye ve Orta Doğu Bölge Başkanı Batuhan Besler, GF Piping Systems (Boru Sistemleri) ile Hakan Plastik’in 2013 yılında yapılan satın alma anlaşması ile güçlerini birleştirdiğini; hisse devrinin tamamının ise 2016 yılının Nisan ayında tamamlandığını aktardı. Türkiye’nin en önemli plastik boru ve ek parça üreticileri içinde yer alan Hakan Plastik’in, dünyada bu işin uzmanı olan Georg Fischer ile güçlerini birleştirmesinin değişim için önemli bir adım olduğunu belirten Batuhan Besler şunları söyledi:“1802 yılında kurulan İsviçre merkezli Georg Fischer, 3 ana iş kolunda faaliyet gösteriyor. Boru sistemleri (GF Piping Systems), Otomotiv (GF Automotiv) ve Makine çözümleri (GF Machining Solutions). 32 ülkede 45 üretim tesisine ve yaklaşık 14 bin 400 çalışana sahip bir marka. GF Piping Systems, plastik ve metalden yapılmış boru sistemleri konusunda dünyadaki lider kuruluşlardan birisi. GFPS, su ve gazın sanayi, kamu hizmetleri ve yapı teknolojisi içinde güvenli bir şekilde taşınması için sistem çözümleri ve yüksek kaliteli bileşenler üretiyor. 3 ana gruba sahip GFPS, üst yapı, alt yapı ve endüstriyel alana yönelik olarak 60 binden fazla ürün sunuyor.” Müşterilerin çalışma düzeninde değişim olmayacak 1965 yılında kurulan Hakan Plastik ise, Türkiye’de sessiz boruyu (SILENTA) ilk üreten firma olarak biliniyor. Birleşme sonrasında Hakan Plastik markasının özellikle iç pazardaki güçlü algısı ve ilk sessiz boru üreticisi olma özelliği ile önemli bir yere sahip olması nedeni ile GF Hakan Plastik markası ile yola devam edilmesi kararı alındı. Bugün GF Hakan Plastik markası ile plastik boru sektöründe üst yapı, alt yapı plastik boru ve ek parçaları ve tarımsal sulama ürünleri ürettiklerini ifade eden Batuhan Besler, Çerkezköy ve Şanlıurfa’da kurulu 2 üretim tesislerinde 200 bin ton üretim kapasitesine sahip olduklarını belirtti. Besler; Hakan Plastik bünyesinde 2 fabrika, 7 satış bölgesi ve Ağustos 2016’da açılışını gerçekleştirdikleri Eğitim ve Teknoloji Merkezleriyle hizmet ve eğitim alanında çalışmalarını güçlü bir şekilde sürdürmeyi hedeflediklerini sözlerine ekledi. GF Hakan Plastik Türkiye ve Orta Doğu Bölge Başkanı Batuhan Besler Besler, değişimin her zaman zor olduğunu; aynı zamanda da gelişmenin ve büyümenin olmazsa olmazı olduğunu belirterek, şunları aktardı: “Değişim olmadan farklı sonuçlara ulaşmak, işinizi daha iyi yapmak mümkün değil. Burada en önemli konu, organizasyonunuzu da değişime inandırmak ve bunun bir parçası yapmaktır. Geçtiğimiz 2-3 ay içinde organizasyonumuz içinde yaptığımız farklı paylaşım aktiviteleri ile değişimin nasıl iyi bir itici güç yaratacağını ekibimiz ile paylaştık ve çok güzel geri dönüşler aldık. Ancak altını çizerek belirtmek isterim ki, GF birleşmesinin ardından değişim ve dönüşüm şirket içindeki organizasyon ve proseslerin iyileştirilmesi ile global GF standartlarına geçilmesi yönünde olacak. Pazarda müşterilerimizin mevcut çalışma şartları ve düzeni ile ilgili olarak bir değişim planlamıyoruz. Global düşünce yaklaşımını iç organizasyonumuza taşıyarak yerel pazarın gerekliliklerine göre hareket etmeye devam edeceğiz.” Afrika ve Orta Doğu en önemli pazarlar olacak Boru sektöründe tüm dünyada plastik boru ve ek parçalarının kullanım oranının hızla arttığını belirten Besler, GF Hakan Plastik olarak taleplere hızla yanıt verebilecek bir potansiyele de sahip olduklarını ifade etti. Bugün Türkiye’de önemli bir yere sahip olduklarını söyleyen Besler, “Türkiye pazarında mevcut satış ağımız ile beraber ilerleyeceğiz. Ancak müşterilerimizin ihtiyaçlarını daha iyi tanımlamak için kendi iç organizasyonumuzda düzenlemeler yapacağız. Ürün grubu bazında, satış kanallarının beklentilerine göre faaliyetlerimize şekil vereceğiz. Hem ürün anlamında, hem pazarlama stratejileri ve destekleri anlamında, hem de satış organizasyonu anlamında farklılaşmayı planlıyoruz. Hali hazırda iç pazarda başarı ile yönetilmiş bir marka ve yıllardır istikrarla çalışılmış bir bayi ağı var. Bu başarıyı perçinleyecek ve daha da ileriye götürecek organizasyonel yapıyı kuracağız. Üst yapı, alt yapı, endüstriyel ve tarımsal pazar segmentlerinde müşterilerimize daha yakın olacağız. Proje kanalında GF Hakan Plastik olarak önemli bir yere sahibiz. Birçok projede nitelikli ürünlerimiz ile yer alıyoruz. Perakende kanalda da aktif olmayı hedefliyoruz” dedi. GF Hakan Plastik olarak doğrudan ihracat yaptıkları pazarlar ve birleşmenin getirdiği sinerji ile GF Satış Şirketleri üzerinden yaptıkları satışlar olduğunu belirten Besler, bu yapının daha fazla ülkeye ulaşabilme imkanı sağladığını ifade etti. 2016 yılında 60 ülkeye ihracat gerçekleştirdiklerini; önümüzdeki dönemde Afrika ve Orta Doğu’nun en önemli pazarlar olacağını, katılacakları ticari fuarlar, o ülkede yapacakları eğitim ve tanıtım faaliyetleri ile GF Hakan Plastik markalı ürünlerin pazara entegrasyonunu sağlayacaklarını ifade etti. 2017 yılı için 70 ülkeye ihracat hedefleri olduğunu da sözlerine ekledi. Eğitim ve teknoloji merkezi Batuhan Besler, Ağustos 2016’da açılışı gerçekleştirilen GF Hakan Plastik Eğitim ve Teknoloji Merkezi hakkında da bilgi verdi: “Ürünün kalitesi ancak doğru ve uygun uygulama ve teknik bilgi ile birleştiğinde çok daha fazla ortaya çıkar. Bu sebeple hem teknik hem de uygulama eğitimleri sektörde bilgi ve farkındalık düzeyinin artırılması için çok önemli. GF Hakan Plastik olarak biz de bu konuda önemli bir adım atarak Eğitim ve Teknoloji Merkezi’ni hizmete aldık. Bu merkez ile müşterilerimize, sektöre hizmet veren profesyonellere, üniversite öğrencilerine ve tesisatçılar gibi birçok farklı hedef kitleye ulaşmak mümkün olacak. Her paydaş için farklı eğitim ve seminer programları ile hem GF Hakan Plastik ürünleri hem de ürünlerin doğru uygulama teknikleri hakkında bilgiler verilecek. Şu güne kadar merkezimizde öncelikle kendi satış ekibimiz için ürün eğitimleri düzenledik. Devamında ise farklı zamanlarda müşterilerimiz ile bir araya geldik. GF Hakan Plastik Eğitim ve Teknoloji Merkezi, 40 kişi kapasiteli bir eğitim seminer salonu, ürün montaj ve denemelerinin yapılması üzerine tasarlanmış bir eğitim atölyesi ve tüm ürünlerin uygulamalı şekilde sergilendiği geniş bir showroom alana sahip. Ayrıca üç boyutlu tasarımlar ile desteklenmiş LCD ekranların yer aldığı İnovasyon alanı ile ürünler hakkında daha etkileşimli bilgiler almak mümkün oluyor. Merkez hizmet vermeye başladığı günden itibaren hem kendi satış ekipleri hem de bayileri için eğitim çalışmalarına başladı. Bu merkez dışında yurt içi satış bölgelerimizde ve ihracat müşterilerimizin olduğu noktalarda da eğitimler planlıyoruz.” Maliyetler kontrol altında tutulmaya çalışılacak 2016 yılını da değerlendiren Batuhan Besler, 2016 yılının kendileri için başarılı bir yıl olarak ifade edilebileceğini söyledi. Sektörün, durağan bir yıl geçireceği yönündeki beklentilere rağmen özellikle projelerin hız kazanması ile hedef bütçelerini gerçekleştirdiklerini; ciro bazında bir önceki yıla göre yüzde 20 oranında büyüme sağladıklarını ifade etti. Son iki yıldır tüm inşaat malzemeleri ihracatında ülke olarak hedeflenen rakamlara ulaşılamadığını belirten Besler, plastik boru pazarı özelinde de son 3 yıldır ihracat verilerinin geriye gittiğini; bununla beraber, gerek yeni pazarlara açılarak gerekse GF’in global satış kanallarını kullanarak ihracat rakamlarını belli düzeylerde tutmayı ve koyulan hedeflere ulaşmayı başardıklarını kaydetti. Döviz kurlarının yükselmesinin özellikle dövize bağlı hammadde kullanımı yoğun olan sektörde maliyetlerin derinden etkilendiğini ifade eden Besler, “Üretici olarak belli bir seviyeye kadar bu artışları kendi içimizde yönetmeye çalışsak da belli seviyeden sonra bunu pazar fiyatlarımıza yansıtmak durumunda kalıyoruz. 2017 yılında da mümkün olduğunca maliyetlerimizi kontrol altında tutmaya gayret göstereceğiz; ancak kurlarla ilgili beklentilerimiz çok da iyimser değil” dedi.
|