Lütfen Tarayıcı Sürümünüzü Yükseltiniz.

“Türkiye Üretim ve İhracat Üssü Olacak”

İsviçre merkezli Georg Fischer tarafından tüm hisseleri satın alınan Hakan Plastik, GF Hakan Plastik markası ile yoluna devam ediyor. Firma; 2 fabrika, 7 satış bölgesi ve Ağustos 2016’da açılışını gerçekleştirdikleri Eğitim ve Teknoloji Merkezleriyle hizmet ve eğitim alanında çalışmalarını güçlü bir şekilde sürdürmeyi hedefliyor.

“Türkiye Üretim ve İhracat Üssü Olacak” GF Hakan Plastik Çerkezköy Fabrikası

“Georg Fischer’in Hakan Plastik’i almasındaki en önemli sebeplerden bir tanesi Türkiye’yi bir üretim ve ihracat üssü olarak düşünmesi” diyen GF Hakan Plastik Türkiye ve Orta Doğu Başkanı Batuhan Besler ile bir araya geldik. Batuhan Besler; satın alma sonrasında yaşanan gelişmeler, projeleri, üretim, eğitim ve ihracat başta olmak üzere pek konuda sorularımızı yanıtladı.

Hakan Plastik’in tüm hisseleri Georg Fischer tarafından satın alındı. Hisselerin tamamının devrine neden gerek duyuldu?

Bu 2013 yılında yapılan protokolün bir parçasıydı. Georg Fischer önce çoğunluk hissesini satın aldı, daha sonra da yüzde 100 hissedar oldu. 2017’ye yüzde 100 hissedar olarak girdik.  

“Türkiye içindeki organizasyonda çok önemli bir değişiklik yapmadık”

 Bu satın almanın getirdiği yenilikler, değişiklikler ve sonuçlar ne oldu?

2013 yılında ilk imzalar atıldığında Georg Fischer hem Hakan Plastik’i hem de Türkiye’yi çok fazla tanımıyordu. Dolayısıyla ilk zamanlar tanıma ve anlama yılları olarak geçti. Hem Türkiye pazarına hem de Georg Fischer’in kendi içindeki dinamiklerine Hakan Plastik nasıl hizmet edebilir? Hangi ürünlerle hizmet verebilir? Zaman geçtikçe de ihtiyaç ortaya çıktı. İhtiyaç ortaya çıktıkça da organizasyon ona göre şekillenmeye başladı. Bu şekillenme süreci, halen devam ediyor. Muhtemelen önümüzdeki birkaç yıl da devam edecek. Bu hem birleşme hem dünya konjektörü hem de Türkiye konjektörünün gidişatına bağlı. Öncelikli pazarımız Türkiye olduğu için, Türkiye içindeki organizasyonda çok önemli bir değişiklik yapmadık. Yapmayı da çok düşünmüyoruz. Ülkenin içinde bulunduğu ekonomik koşullar muhtemelen bizim stratejimizi yönlendirecek. Bu stratejiye uygun olarak da uzun vadeli planlarımızda daha farklı departmanların kurulması söz konusu olacak. Şu anda adım adım ilerliyoruz. En büyük değişikliği üretim alanında yapıyoruz. Çünkü üretim alanında Türkiye’deki kalite standartlarında ve pozisyon olarak iyi bir yerdeyiz; ama bu dünya üzerindeki farklı standartlar için yeterli olmayabiliyor. Hakan Plastik ürünlerini dünya standartlarına çıkarmak ve farklı ülkelerdeki ihtiyaçlara cevap verebilmek amacıyla hem kalitenin iyileştirilmesi hem de verimlilik yönünde çalışmalarımız devam ediyor.

Bunun müşteriye yansıması ne olacak?

Müşteriye pozitif olarak yansıyor. Hakan Plastik’in marka bilinirliği ve imajı yüksek, arkasına Georg Fischer gibi bir ismi alması da sinerji ve güveni ikiye katladı. Özellikle bu ortamda güven çok önemli. Belirsizlik ortamında sadece “ürünü aldı” değil; son kullanıcı, ürünü aldıktan sonra çözüm üretilen, çözüm üretildikten sonra bir sıkıntı ile karşılaştığında bu sıkıntının arkasında durabileceğini bilen firmalarla çalışmak istiyor. Dolayısıyla bizim avantajımıza oldu. Globalde yaptığımız kalite iyileştirmeleri, bütün ürün portföyümüze ve Türkiye’deki ürünlere de yansıyor. Ama üründen ziyade, bizim iş yapış şeklimiz değişiyor. Daha kurumsal, daha yapısal, daha organize bir şekilde çözüm üretmeye çalışıyoruz. Bu da ister istemez artı bir değer olarak tüketiciye yansıyor. Bir güzel yanı da ekstradan bir maliyet getirmeden yansıyor.

GFGF Hakan Plastik Türkiye ve Orta Doğu Başkanı Batuhan Besler

Biraz da Georg Fischer firmasından bahseder misiniz?

Georg Fischer, 200 yıldan fazladır faaliyet gösteren bir firma, kurumsal olarak bakıldığında 3 farklı ana şirketten oluşuyor. Boru sistemleri (GF Piping Systems), Otomotiv (GF Automotiv) ve Makine çözümleri (GF Machining Solutions). Georg Fischer’in özünde proje üretmek ve çözüm ortağı olmak var. GF Hakan Plastik de bu felsefeyle ilerliyor ve stratejimizi bunun üzerine kurduk. Sadece boru ve ek parça satmayalım, boru ve ek parçayı doğru alanda, doğru şekilde kullanacak bütün hizmetleri verelim ve bunun da arkasında durabildiğimiz kadar duralım istedik. Georg Fischer globalde bu şekilde konumlanmış bir firma. Genelde kendi rekabet ettiği alanda ilk 3’ün içinde olan firma, boru sistemlerinin biraz daha detayına girersek endüstri, altyapı ve üstyapı olmak üzere 3 ana pazar segmentinde faaliyet gösteriyor. Bizim toplam satış payımız içinde ağırlık üstyapı dediğimiz inşaat malzemeleri, yaklaşık 3’te 2’sini oluşturuyor. Geri kalan 3’te 1’i de altyapı ürünleri oluşturuyor. Endüstriyel ürünleri şu anda yurt dışındaki Georg Fischer fabrikalarından Türkiye’ye getiriyoruz. Bunlar da son derece sofistike, otomatik kontrol sistemleri, elektronik ölçümleme sistemleri gibi ürünlerden oluşuyor.

Hakan Plastik ürün grubu içinde üstyapı, altyapı plastik boru ve ek parçaları ne kadarlık bir paya sahip? Türkiye pazarında en çok satılan ve talep edilen ürün hangisi?

Türkiye’de üstyapı temiz ve kirli su ürünleri olarak iki gruba ayrılıyor. Altyapı ürünleri yine temelde su ve gaz taşıyan ürünler olarak 2’ye ayrılıyor. Biz su ağırlıklı bir ürün portföyüne sahibiz. Üstyapıda sessiz boru en çok ön plana çıkardığımız, hacmen olmasa bile hem adından daha çok söz ettirdiğimiz hem niş ve premium bir ürün olarak tüm projelerde kullandığımız Silenta ürün grubu. Yine aynı zamanda sıcak-soğuk su tesisatı olarak baktığımızda PPR-C ürün grubunda son derece geniş bir ürün yelpazemiz var. Bir üstyapı projesinde bu ürün grupları ile ilgili aklınıza ne gelirse bütün ürün gamına sahibiz. Altyapıda da bayi ağırlıklı olarak devlet ihalelerinde, içme suyu hatlarında ağırlıklı gidiyoruz; ama doğalgaz hatlarında da çalışmalarımız var. Altyapı grubu ek parçalarını da yurt dışından getiriyoruz.

“Çok fazla yeni ürün geliştirmekten ziyade, pazarı genişletmeye çalışıyoruz”

Sessiz boru gibi ilk olabilecek yeni ürünler olacak mı?

Mutlaka olacak; ama bu aşamada çok fazla yeni ürün geliştirmekten ziyade, pazarı genişletmeye çalışıyoruz. Pazar, metal borudan plastik boruya bir geçiş yapıyor. Plastik boruların da kendi içinde yanmaz ve sessiz borular ön plana çıkıyor. Bu borular halihazırda var. Bunları biraz daha piyasaya oturtmak ve daha fazla anlatmak gerekiyor. Önümüzdeki dönemde, hem pazarlama hem de iletişim faaliyetlerini bunların tanıtılması ve pazar payının artırılması şeklinde görüyoruz.

Türkiye’de pazar payını ölçmek çok zor, kayıtlı yaklaşık 400 tane boru ve parça üreticisi var. En büyük pazar payı aslında kayıtlı olmayan ürünlerden ve firmalardan geliyor. Geri kalan kayıt firmaların içinde de genelde pazar payımız ürün segmentine göre ilk 3’te bulunuyor. Mesela Silenta Sessiz Boru’da birinciyiz. Temiz suda PPR-C’de ilk 2’deyiz. Belirli altyapı ürünlerinde yine birinci ya da ikinci olabiliyoruz. Genel olarak hedefimiz, ilk 3’ün içinde olmak. Ana ürün gruplarının hemen hemen hepsinde de ilk 3’ün içinde yer alıyoruz.

Birçok ürün var. Bu ürünlerin satış organizasyonu nasıl işliyor? Proje bazlı mı, toptan mı, yoksa perakende mi satış yapıyorsunuz?

Hibrit bir çözümümüz var. Bugün Türkiye’de binden fazla iş ortağımız bulunuyor. Dönemsel olarak iş yaptığımız firmalar ve günlük olarak sürekli bizimle beraber çalışan bayilerimiz de bulunuyor. Bizde zirai ürünler de mevcut; dolayısıyla bunu yaz öncesinde yapıp, bitirmek gerekiyor. Nalburlara giden belirli bayilerimiz var. Her gün bir ürün rafta olmak zorunda. Bütün hepsini içimizde tutuyoruz. Ama ağırlıklı büyük projelerde Silenta gibi ürün grupları ile mevsimsel ve bölgesel projelerde de zirai ve hortumlarla faaliyet gösteriyoruz. Altyapı çalışmalarının büyük çoğunluğu tamamen dönemsel projelerden oluşuyor. Bunların yanında bakım-onarım söz konusu olduğu zamanda gerek biz gerekse de bayilerimiz çalışmayı yapıyoruz.

GFGF Hakan Plastik Eğitim ve Teknoloji Merkezi

Türkiye’de 2 tane üretim tesisiniz bulunuyor. Bunlar hakkında bilgi verir misiniz? Kapasite nedir, hangi ürünler üretiliyor?

İki üretim tesisimizin toplamı yıllık 200 bin ton üretim kapasiteye sahip. Ürünlerin yaklaşık 3’te 2’sini Çerkezköy, 3’te 1’ini de Şanlıurfa’daki fabrikamızda üretiyoruz. Urfa, ağırlıklı altyapı ürünlerimizi ürettiğimiz; Çerkezköy, ağırlıklı üst yapı ürünlerini ürettiğimiz fabrika ama Çerkezköy’de bütün ürün gamımızı üretiyoruz.

TÜMÜNÜ GÖSTERSONRAKİ SAYFA HABERİN DEVAMI:   1  |   2
http://www.yapi.com.tr/haberler/turkiye-uretim-ve-ihracat-ussu-olacak_157184.html

Read Comment Section
İlk Yorumu Siz Yapın
Gönder

Yorumum onaylandığında e-posta ile bildir.

E-posta adresimle bültenlere abone olmak istiyorum

Haber gönderin Hemen haber gönderin

Sosyal Medyada Yapi.com.tr:

Abone Ol Yapı sektöründeki tüm gelişmelerden en önce siz haberdar olmak isterseniz e-bültenimize abone olun.
Bülten arşivine erişmek için tıklayın

REKLAM VERİN

Ajanda
TAMAMI » Bugünkü Etkinlikler BUGÜN:
Herhangi bir etkinlik mevcut değil!